Sprawy do załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego:
- wydawanie odpisów aktu: urodzenia, małżeństwa, zgonu
- rejestracja noworodka
- zawarcie małżeństwa w Urzędzie Stanu Cywilnego lub konkordatowego
- zgłoszenie zgonu
- wydawanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
- wpisanie aktów zagranicznych: transkrypcja, urodzenia, małżeństwa, zgony
- uznanie dziecka, nadanie dziecku nazwiska męża, matki
- oświadczenie małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
- wydawanie dowodów osobistych
- nadanie medali za długoletnie pożycie
- zmiana imienia lub nazwiska
- sprostowania błędów pisarskich
Ewidencja ludności:
- zameldowanie na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące
- wymeldowanie z pobytu stałego
- zameldowanie cudzoziemców
- poświadczenie zameldowania
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach o wymeldowanie na wniosek strony lub z urzędu
- nadawanie numeru PESEL
Referat Finansowy;
-
podatek od nieruchomości od osób fizycznych - wymiar
-
podatek rolny od osób fizycznych - wymiar
-
podatek leśny od osób fizycznych - wymiar
-
podatek od nieruchomości od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - wymiar
-
podatek rolny od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - wymiar
-
podatek leśny od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - wymiar
-
odroczenie terminu płatności podatku
-
odroczenie terminu zapłaty zaległości podatkowej
-
rozłożenie na raty zapłaty podatku
-
rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej
-
umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę
-
zaświadczenie uprawniające do otrzymania bonów paliwowych
-
podatek od środków transportowych
Referat Gospodarki Przestrzennej
- Uzgodnienia melioracyjne
- Bieżące utrzymanie rowów melioracyjnych
- Wycinka drzew i krzewów
- Podziały nieruchomości
- Zawieranie umów na dzierżawę gruntów komunalnych
- Opłata adiacencka, planistyczna
- Numeracja porządkowa nieruchomości
- Nazewnictwo ulic
- Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
- Wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
- Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
- Wydawanie zaświadczeń o zgodności planowanej inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
- Przygotowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Aktualizacja Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
- Wgląd do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Regulacja stanu prawnego nieruchomości gminnych,
- Zbywanie, nabywanie nieruchomości,
- Ustanawianie i wygaszanie ograniczonych praw rzeczowych,
- Zawieranie i rozwiązywanie umów o charakterze obligacyjnym w zakresie mienia komunalnego,
- Ustanawianie, wygaszanie prawa użytkowania wieczystego oraz rozliczanie opłat z tego tytułu,
- Ustanawianie, wygaszanie prawa trwałego zarządu oraz rozliczanie, opłat z tego tytułu,
- Regulacja odszkodowań i wynagrodzeń za utratę praw do nieruchomości,
- Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy.
Referat Inwestycji
- planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie:
- udział w opracowaniu lub aktualizacji i zatwierdzaniu programu rozwoju lokalnego oraz wieloletniego programu inwestycyjnego gminy;
- udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych w/w programów gospodarczych gminy, przy uwzględnieniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb społecznych;
- określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót;
- koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
- ustalanie szacunkowego kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok;
- dokonywanie wyboru wykonawcy robót w trybie zamówień i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług;
- przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności dla inspektora nadzoru inwestorskiego;
- sporządzanie wniosków o przyznanie pozabudżetowych środków finansowych na realizację inwestycji i remontów;
- wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy;
- przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez: sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów,
- wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych,
- sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania,
- organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych;
- opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi;
- zapewnianie zgodności przeprowadzania w urzędzie przetargów na roboty, usługi i dostawy zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
- wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania agroturystyki w gminie;
- sporządzanie strategii rozwoju gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie;
- wdrażanie strategii rozwoju społeczno-gospodarczego gminy, w tym opracowywanie programów operacyjnych do strategii;
- sporządzanie i upowszechnianie materiałów kreujących pozytywny wizerunek gminy;
- sporządzenie banku ofert gospodarczych oraz ich bieżące aktualizowanie;
- przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych;
- prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej w zakresie możliwości realizacji zadań infrastrukturalnych gminy na rzecz organizacji pozarządowych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz rolnictwa;
- współdziałanie z referatami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudŜetowych;
- nawiązywanie kontaktów i bieżąca współpraca z inwestorami zagranicznymi i krajowymi w zakresie możliwości inwestowania na terenie gminy;
- podejmowanie działań i kreowanie inicjatyw lokalnych na rzecz programów zmierzających do aktywizacji gospodarczej i przeciwdziałaniu bezrobociu;
- promocja gminy,
- opracowywanie planu przeprowadzenia zamówień publicznych w oparciu o propozycje otrzymane z poszczególnych jednostek organizacyjnych;
- opiniowanie wniosku o rozpoczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego;
- opracowywanie ogłoszenia o zamówieniu publicznym;
- opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego wraz z wyborem wykonawcy, o ile wójt nie postanowi inaczej;
- przygotowywanie umowy o zamówienie publiczne;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zamówienia publicznego;
- kompletowanie i przechowywanie dokumentacji zamówień publicznych;
- monitorowanie przebiegu zamówień publicznych;
- gromadzenie informacji o charakterze planistycznym i sprawozdawczym dotyczących realizacji zamówień publicznych;
- prowadzenie systematycznej współpracy z osobami uczestniczącymi w postępowaniu o zamówienia publiczne w zakresie sporządzania dokumentacji w okresie planowania i przygotowania postępowań;
- wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych,
- współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustaleniu
- orzekanie o przywróceniu do stanu pierwotnego pasa drogowego drogi gminnej lub zarezerwowanego terenu w razie jego naruszenia;
- utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych należących do gminy i na innych terenach innych terenach określonych w ustawie poprzez uprzątanie i pozbywanie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń.
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.
- Odbiór azbestu od mieszkańców Gminy Białe Błota.
- Dofinansowanie do zmiany systemu grzewczego.
- Udostępnianie informacji o środowisku.
- Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
- Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Zezwolenie na prowadzenie hodowli lub trzymanie psa rasy uznanej za agresywną.
- Deklaracje na odbiór odpadów komunalnych.
- Skierowanie na sterylizację bezdomnych kotów.
- Wnioski na bezpłatną karmę dla kotów wolno żyjących.
- Zgłaszanie przydomowych oczyszczalni ścieków.
Wydział Komunikacji i Dróg - Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy Ośrodek zamiejscowy w Białych Błotach
- rejestracja pojazdów
metryczka
Wytworzył: Filip Dobiszewski (22 lipca 2003)
Opublikował: Filip Dobiszewski (22 lipca 2003, 11:34:31)
Ostatnia zmiana: Andrzej Pasek (21 grudnia 2015, 14:48:17)
Zmieniono: aktualizacja wpisu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 53950