Komisja Rewizyjna | Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Protokół ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Białe Błota z dnia 3.12.2018r. od godz. 15.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej, ul. Centralna 27 w Białych Błotach
nagranieProtokół
Ze wspólnego posiedzenia wszystkich Komisji Stałych Rady Gminy Białe Błota, które odbyło się w Zakładzie Aktywności Zawodowej, ul. Centralna 27 w Białych Błotach
dnia 3.12.2018r.
W posiedzeniu uczestniczyli: Przewodniczący Rady Gminy p. Bronisław Balcerowski, Skarbnik Gminy p. Lucyna Krasulak, Kierownik Referatu Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka- Tymek, inspektor p. Anna Bączkowska oraz mieszkańcy Gminy Białe Błota.
Pierwszą część
posiedzenia prowadził Przewodniczący Rady Gminy p. Bronisław Balcerowski, który
powitał wszystkich zebranych i przekazał, że tematem posiedzenia będzie
omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję w dniu 4.12.2018r. Następnie
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wszystkim obecnym radnym następujące
sprawy:
2. Zapoznano Radę Gminy z planem Sesji Rady Gminy na rok 2019- uwag nie odnotowano.
3. W związku z tym, że było to wspólne posiedzenie wszystkich Komisji Stałych, zwrócono się z prośbą do przewodniczących komisji oraz ich członków do przygotowania planów pracy – kwartalnych, które składane winny być na ostatniej sesji miesiąca poprzedzającego dany kwartał.
4.Poinformowano radnych, że w tym miesiącu do dnia 23.12.2018r. należy składać oświadczenia majątkowe zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym.
5.Radni, którzy nie złożyli jeszcze wniosków o przekazywanie diet na wskazane konto bankowe – powinni to uczynić jak najszybciej.
6. Przedstawiono radnym przygotowany wzór protokołów z posiedzeń komisji stałych ( do ich wypełnienia z każdej odbytej komisji)
7. Zapoznano radnych z terminem mającego się odbyć szkolenia z ochrony danych – RODO mającego się odbyć 12.12.2018r., godz. 15.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej, które zobowiązuje do uczestnictwa tych radnych, którzy w przedmiotowej sprawie nie byli przeszkoleni.
Omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję zaplanowaną w dniu 4.12.2018r.
Na posiedzeniu Komisji
kierownik Referatu Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek przedstawiła
projekty uchwał w sprawie:
2) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
3) określenia wysokości stawek podatku od
nieruchomości.
W związku z wytycznymi
Ministerstwa dot. prognozowanej stopy inflacji oraz założeń dotyczących
sugerowanych procentowych wskaźników wzrostu podatków lokalnych wywiązała się
dyskusja w toku której radni ustalili, iż stawki podatków zostaną podniesione
poniżej sugerowanej wysokości tj. o 1,58% i odpowiednio głosowanie w sprawie
propozycji wójta wyglądało następująco:
Wyniki głosowania: 20 głosów „za”
2. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Wyniki
głosowania: 15 głosów „za”, 5 głosów
„przeciw”
Wyniki głosowania: 17 głosów „za”, 3 głosy „przeciw”
Głosowało 20 radnych, gdyż jeden z radnych miał złożyć ślubowanie następnego dnia na sesji.
Na tym zakończono posiedzenie Komisji.
Prowadzący posiedzenie Komisji
Przewodniczący Rady Gminy
Bronisław Balcerowski
Prowadzący posiedzenie komisji
Przewodniczący Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Łukasz Wyszomirski
metryczka
Wytworzył: Anna Cabańska (4 grudnia 2018)
Opublikował: Anna Cabańska (4 grudnia 2018, 11:19:58)
Ostatnia zmiana: Anna Cabańska (10 grudnia 2018, 11:27:07)
Zmieniono: zm
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 538