Komisja Rewizyjna | Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Protokół ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Białe Błota z dnia 3.12.2018r. od godz. 15.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej, ul. Centralna 27 w Białych Błotach
nagranie
Protokół
Ze wspólnego posiedzenia wszystkich Komisji Stałych Rady Gminy Białe Błota, które odbyło się w Zakładzie Aktywności Zawodowej, ul. Centralna 27 w Białych Błotach
dnia 3.12.2018r.
W posiedzeniu uczestniczyli: Przewodniczący Rady Gminy p. Bronisław Balcerowski, Skarbnik Gminy p. Lucyna Krasulak, Kierownik Referatu Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka- Tymek, inspektor p. Anna Bączkowska oraz mieszkańcy Gminy Białe Błota.
Pierwszą część posiedzenia prowadził Przewodniczący Rady Gminy p. Bronisław Balcerowski, który powitał wszystkich zebranych i przekazał, że tematem posiedzenia będzie omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję w dniu 4.12.2018r.
Protokół
Ze wspólnego posiedzenia wszystkich Komisji Stałych Rady Gminy Białe Błota, które odbyło się w Zakładzie Aktywności Zawodowej, ul. Centralna 27 w Białych Błotach
dnia 3.12.2018r.
W posiedzeniu uczestniczyli: Przewodniczący Rady Gminy p. Bronisław Balcerowski, Skarbnik Gminy p. Lucyna Krasulak, Kierownik Referatu Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka- Tymek, inspektor p. Anna Bączkowska oraz mieszkańcy Gminy Białe Błota.
Pierwszą część posiedzenia prowadził Przewodniczący Rady Gminy p. Bronisław Balcerowski, który powitał wszystkich zebranych i przekazał, że tematem posiedzenia będzie omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję w dniu 4.12.2018r.
Następnie
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wszystkim obecnym radnym następujące
sprawy:
1. Pismo Prezesa Zarządu ZWiUK dotyczące stanu technicznego nowo wybudowanej kanalizacji sanitarnej w Lisim Ogonie i Łochowie, adresowane do Wójta Gminy, który zadekretował pismo do Przewodniczącego Rady Gminy w celu zapoznania Rady Gminy (L.dz. DN.2542/2018 z dnia 27.11.2018)
2. Zapoznano Radę Gminy z planem Sesji Rady Gminy na rok 2019- uwag nie odnotowano.
3. W związku z tym, że było to wspólne posiedzenie wszystkich Komisji Stałych, zwrócono się z prośbą do przewodniczących komisji oraz ich członków do przygotowania planów pracy – kwartalnych, które składane winny być na ostatniej sesji miesiąca poprzedzającego dany kwartał.
4. Poinformowano radnych, że w tym miesiącu do dnia 23.12.2018r. należy składać oświadczenia majątkowe zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym.
5. Radni, którzy nie złożyli jeszcze wniosków o przekazywanie diet na wskazane konto bankowe – powinni to uczynić jak najszybciej.
6. Przedstawiono radnym przygotowany wzór protokołów z posiedzeń komisji stałych ( do ich wypełnienia z każdej odbytej komisji)
7. Zapoznano radnych z terminem mającego się odbyć szkolenia z ochrony danych – RODO mającego się odbyć 12.12.2018r., godz. 15.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej, które zobowiązuje do uczestnictwa tych radnych, którzy w przedmiotowej sprawie nie byli przeszkoleni.
Omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję zaplanowaną w dniu 4.12.2018r.
Na posiedzeniu Komisji kierownik Referatu Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek przedstawiła projekty uchwał w sprawie:
1. Pismo Prezesa Zarządu ZWiUK dotyczące stanu technicznego nowo wybudowanej kanalizacji sanitarnej w Lisim Ogonie i Łochowie, adresowane do Wójta Gminy, który zadekretował pismo do Przewodniczącego Rady Gminy w celu zapoznania Rady Gminy (L.dz. DN.2542/2018 z dnia 27.11.2018)
2. Zapoznano Radę Gminy z planem Sesji Rady Gminy na rok 2019- uwag nie odnotowano.
3. W związku z tym, że było to wspólne posiedzenie wszystkich Komisji Stałych, zwrócono się z prośbą do przewodniczących komisji oraz ich członków do przygotowania planów pracy – kwartalnych, które składane winny być na ostatniej sesji miesiąca poprzedzającego dany kwartał.
4. Poinformowano radnych, że w tym miesiącu do dnia 23.12.2018r. należy składać oświadczenia majątkowe zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym.
5. Radni, którzy nie złożyli jeszcze wniosków o przekazywanie diet na wskazane konto bankowe – powinni to uczynić jak najszybciej.
6. Przedstawiono radnym przygotowany wzór protokołów z posiedzeń komisji stałych ( do ich wypełnienia z każdej odbytej komisji)
7. Zapoznano radnych z terminem mającego się odbyć szkolenia z ochrony danych – RODO mającego się odbyć 12.12.2018r., godz. 15.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej, które zobowiązuje do uczestnictwa tych radnych, którzy w przedmiotowej sprawie nie byli przeszkoleni.
Omówienie projektów uchwał przygotowanych na sesję zaplanowaną w dniu 4.12.2018r.
Na posiedzeniu Komisji kierownik Referatu Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek przedstawiła projekty uchwał w sprawie:
1) obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów obliczania podatku rolnego na 2019r.
2) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
3) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
W związku z wytycznymi Ministerstwa dot. prognozowanej stopy inflacji oraz założeń dotyczących sugerowanych procentowych wskaźników wzrostu podatków lokalnych wywiązała się dyskusja w toku której radni ustalili, iż stawki podatków zostaną podniesione poniżej sugerowanej wysokości tj. o 1,58% i odpowiednio głosowanie w sprawie propozycji wójta wyglądało następująco:
1. Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów obliczania podatku rolnego na 2019r.
Wyniki głosowania: 20 głosów „za”
2. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Wyniki głosowania: 15 głosów „za”, 5 głosów „przeciw”
3. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
Wyniki głosowania: 17 głosów „za”, 3 głosy „przeciw”
Głosowało 20 radnych, gdyż jeden z radnych miał złożyć ślubowanie następnego dnia na sesji.
Na tym zakończono posiedzenie Komisji.
Prowadzący posiedzenie Komisji
Przewodniczący Rady Gminy
Bronisław Balcerowski
Prowadzący posiedzenie komisji
Przewodniczący Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Łukasz Wyszomirski
metryczka
Wytworzył: Anna Cabańska (4 grudnia 2018)
Opublikował: Anna Cabańska (4 grudnia 2018, 11:10:45)
Ostatnia zmiana: Anna Cabańska (10 grudnia 2018, 11:20:03)
Zmieniono: zm
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 541