Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczenstwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Rewizyjna
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczenstwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Rewizyjna
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu Rady Gminy Białe Błota z dnia 17 czerwca 2013 r., od godz. 13:00 do godz. 17:20
Białe
Błota, dnia 17 czerwca 2013 r.
RGK.0012.3.12.2013
PROTOKÓŁ
z
posiedzenia
Komisji Oświaty,
Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Rady Gminy Białe Błota z dnia 17 czerwca 2013 r., od godz. 13:00 do
godz. 17:20
w Urzędzie
Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7.
W posiedzeniu udział
wzięli członkowie Komisji według listy obecności oraz zastępca
wójta Jan Jaworski, skarbnik Lucyna Krasulak, inspektor Aneta
Malcer, dyrektor Gminnego Centrum Kultury Jarosław Zwoliński,
kierownik Referatu Budżetu i Finansów Małgorzata Wojciechowska,
kierownik Centrum Obsługi Edukacji i Sportu Marian Wiśniewski.
Posiedzenie
Komisji prowadziła
Przewodnicząca Maria Wolsztyńska.
Porządek
posiedzenia:
1. Wykorzystanie
środków finansowych zabezpieczonych w budżecie na stypendia dla
dzieci szczególnie uzdolnionych.
2. Analiza
wyników sprawdzianów kompetencyjnych w szkołach podstawowych i
gimnazjach.
3. Opiniowanie
projektów uchwał na sesję.
Sprawy
bieżące.
Ad.1.
Inspektor Aneta
Malcer poinformowała, że
kwota przeznaczona na stypendia, tj. 50.000 zł okazała się
niewystarczająca. Komisja stypendialna przyznała stypendia na
łączną kwotę 50.900 zł. Pani Malcer wyjaśniła, ze został
złożony wniosek do skarbnika o przesunięcie brakującej kwoty.
Następnie inspektor A. Malcer w kwestii stypendiów przedstawiła
następujące dane:
103 złożone
wnioski
9 wniosków zostało
odrzuconych ze względu na braki formalne
18 wniosków na
stypendium naukowe (5 – I stopień, 11 – II stopień, 2 – III
stopień) na łączną kwotę 9.000 zł
36 wniosków na
stypendium sportowe (13 – I stopień, 12 – II stopień, 11 –
III stopień) na łączną kwotę 18.500 zł
40 wniosków na
stypendium artystyczne (19 – I i II stopień, 2 – III stopień)
Odnośnie wysokości
stypendiów wyjaśniła, że kształtowały się one następująco:
800 zł – I
stopnia
400 zł – II
stopnia
300 zł – III
stopnia
Komisja
powzięła dyskusję w
powyższym temacie.
Ad.3.
- w sprawie zlecenia
Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Białe Błota zbadania skargi na
działalność dyrektora gminnego Centrum Kultury w Białych Błotach
Jarosława Zwolińskiego
Projekt
powyższej uchwały przedstawiła radna Marlena
Witkowska-Rypina.
- w sprawie zlecenia
Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Białe Błota zbadania skargi na
działalność Wójta Gminy Białe Błota
Projekt
powyższej uchwały przedstawiła radna Marlena
Witkowska-Rypina.
Ad.4.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina przedstawiła
informacje w związku z uczestnictwem w forum sekretarzy województwa
kujawsko-pomorskiego. Radna zwróciła uwagę na brak informowania
radnych o podobnych wydarzeniach.
Ad.3.
Referent Natalia
Zielińska poinformowała, że
w uchwałach dotyczących nieruchomości jest zapisana błędna
podstawa prawna, tj. nie został wprowadzony tekst jednolity w
związku z tym, że przedmiotowe projekty uchwał były
przygotowywane dużo wcześniej.
- w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnego Centrum Kultury w
Białych Błotach za okres od 17.02.2012 r. do 31.12.2012 r.
Projekt
uchwały przedstawił dyrektor Gminnego Centrum Kultury
Jarosław Zwoliński.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina wskazała, że
na poprzedniej komisji kiedy było analizowane wykonanie imprez
zgodnie z kalendarzem Komisji została udzielona informacja, że dwie
imprezy, które były w zakresie GCK nie zostały zorganizowane ze
względu na brak środków finansowych, Radna zapytała jak to się
ma do zwrotu przez centrum kultury kwoty 40.000 zł do budżetu
gminy?
Dyrektor Jarosław
Zwoliński wyjaśnił, że
przyczyną był brak wpływów środków finansowych w danym
okresie.
Radna
Witkowska-Rypina wypowiedziała
się w powyższej kwestii. Zwróciła także uwagę na to, ze nie
może być sytuacji, że Rada Gminy przeznacza środki na samorządowe
jednostki, a one tych środków nie dostają. Radna zapytała także
dyrektora o fakturę na około 1.000 zł, która podobno zaginęła.
Pan Jarosław
Zwoliński odpowiedział, że
osoba odpowiedzialna, którą była p. Ewa Cieślik musiała zwrócić
powyższą kwotę. Poinformował także, że z opisu faktury
wynikało, że była przeznaczona na zakup artykułów spożywczych
podczas festiwalu tańca.
Na
powyższy temat nawiązała się dyskusja,
w której udział wzięli: radna Marlena Witkowska-Rypina, dyrektor
GCK Jarosław Zwoliński, radna Maria Wolsztyńska.
Przewodnicząca
Komisji Maria Wolsztyńska
wypowiedziała się w kwestii funkcjonowania i niskiego
wykorzystania obiektów świetlicowych na terenie gminy. Przedstawiła
swoje zastrzeżenia, co do formy i ilości zajęć w nich
organizowanych.
W powyższej kwestii
głos zabrali także dyrektor GCK Jarosław Zwoliński oraz radna
Marlena Witkowska-Rypina.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu Maria
Wolsztyńska złożyła
protest w związku z niemożnością realizacji punktów
zaplanowanych na niniejsze posiedzenie. Radna poinformowała, że na
Komisję nie przybył kierownik Centrum Obsługi Edukacji i Sportu
Marian Wiśniewski.
Na posiedzenie
dołączyli członkowie Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa,
Rolnictwa i Środowiska. Przewodniczący Komisji - Janusz Walczyński
prowadził dalszą część spotkania.
Ad.3.
w sprawie
udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Białe Błota z tytułu
wykonania budżetu gminy za 2012 rok
Radna Maria
Wolsztyńska podniosła kwestię
braku wniosku Komisji Rewizyjnej przy projekcie uchwały oraz brak
wyników głosowania. Wskazała, że z uchwały wynika, że Komisja
była jednogłośna.
Radny Bronisław
Balcerowski wyjaśnił, że w
uzasadnieniu jest zapis, dotyczący wyniku głosowania.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina poinformowała
o fakcie, iż Komisja Rewizyjna przed wnioskiem o udzielenie
absolutorium przyjęła już wniosek, o nieudzieleniu absolutorium, o
czym nigdzie nie ma mowy. Radna przedstawiła swoje zastrzeżenia w
tejże sprawie.
Na
powyższy temat nawiązała się dyskusja,
w której udział wzięli: radny Bronisław Balcerowski, radna
Marlena Witkowska-Rypina, z-ca wójta Jan Jaworski, radna Maria
Wolsztyńska, radny Janusz Walczyński, skarbnik Lucyna Krasulak.
w sprawie zmian w
budżecie gminy na 2013 rok,
Projekt
uchwały przedstawiła skarbnik
Lucyna Krasulak.
Radna
Maria Wolsztyńska zapytała,
który raz w tym roku są zwiększane środki na bieżące utrzymanie
dróg?
Z-ca
wójta Jan Jaworski odpowiedział,
że środki zwiększane są drugi raz i zapewne będą kolejne.
W
powyższej kwestii głos zabrali:
radny Bronisław Balcerowski, radny Janusz Walczyński, z-ca wójta
Jan Jaworski, radna Maria Wolsztyńska, radny Krzysztof Kocikowski.
Kierownik
Referatu Budżetu i Finansów Małgorzata Wojciechowska
wyjaśniła, że pierwsze zwiększenie na bieżące utrzymanie dróg
miało miejsce w kwietniu na kwotę 275.000 zł.
Radna
Maria Wolsztyńska zapytała o
zwiększenie o 21.372 zł środków na zadanie inwestycyjne budowa
jezdni wraz z odwodnieniem i kanalizacją deszczową ulicy Ostróżki.
Wskazała, że niniejsze ulice są już od dawna zrobione.
Skarbnik
Lucyna Krasulak wyjaśniła, że
zadanie nie jest zakończone i nie ma jeszcze wszystkich faktur.
W
powyższej sprawie głos zabrali:
radny Zbigniew Moroz, z-ca wójta Jan Jaworski, radna Maria
wolsztyńska, radny Bronisław Balcerowski.
Radny Dariusz
Makowski zapytał, dlaczego
zmniejszane są środki na zadaniu dotyczącym ul. Zagajnikowej w
Prądkach oraz czy niniejsza kwota wystrczy na przedmiotową
inwestycję?
Zastępca wójta
Jan Jaworski odpowiedział, że
projekt ul. Zagajnikowej zostanie wykonany za niższą kwotę niż
zaplanowano w budżecie.
Odnośnie
środków zaproponowanych w zmianach do budżetu w wysokości 70.000
zł na zadanie inwestycyjne polegające na budowie drogi do
krematorium głos zabrała radna Maria Wolsztyńska.
Wskazała sposób w jaki Rada Gminy została poinformowana o budowie
krematorium na terenie gminy, oraz o tym że została postawiona
przed faktem dokonanym i radni nie mieli możliwości interwencji w
powyższej kwestii. Radna wskazała, że jest wielu mieszkańców
zamieszkujących w gminie od dawna oczekujących budowy drogi w
związku z czym wyjaśniła, że będzie przeciwna przedmiotowej
inwestycji.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina poparła
stanowisko radnej. Wskazała, że partnerstwo publiczno-prywatne jest
celowe i powinno się do tego dążyć, nie mniej jednak nie w takiej
sytuacji finansowej w jakiej znajduje się gmina. Radna zaznaczyła,
że wójt powinna szukać takich partnerów, którzy zrobią coś dla
gminy. Zapytała także, ilu mieszkańców będzie korzystać
z przedmiotowej drogi?
Zastępca wójta
Jan Jaworski poinformował, że
droga ma ok 668 m, a koszt jej budowy to ok. 600.000 zł. Wskazał
również, że jest to droga gminna. Wicewójt wyjaśnił, że po
rozmowach z p. Pawlakiem, który zaproponował zakup materiałów
niezbędnych do budowy przedmiotowej drogi, gmina poniosłaby jedynie
koszt robocizny tj. około 70.000 zł. Zastępca J. Jaworski
wypowiedział się w kwestii współpracy w przedsiębiorcami, a
odnośnie użytkowników przedmiotowej drogi odpowiedział, że będą
to w zasadzie klienci krematorium, którzy również są mieszkańcami
gminy.
W
powyższej kwestii nawiązała się dyskusja,
w której udział wzięli: radna Marlena Witkowska-Rypina, z-ca wójta
Jan Jaworski, radny Janusz Walczyński, radny Bronisław Balcerowski,
radna Maria Wolsztyńska, radny Krzysztof Kocikowski, skarbnik Lucyna
Krasulak, radny Dariusz Makowski.
Skarbnik Lucyna
Krasulak wyjaśniła, że
środki na inwestycję drogi do krematorium będą pochodziły z
odzyskiwanego przez gminę VAT-u.
Radna Maria
Wolsztyńska zapytała jaki
koszt płacąc firmie gmina poniosła na odzyskiwanie VAT-u?
Skarbnik
odpowiedziała, że jest to kwota 1.500 zł netto miesięcznie.
Wyjaśniła także, że na niniejszą kwotę nie składa się jedynie
odzyskiwanie VAT-u, ale również sprawy podatku od nieruchomości i
przedsiębiorstw.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina zapytała, czy
za powyższe będzie również kwota wyższa tak jak w roku ubiegłym,
tj. rzędu 70.000 zł?
Skarbnik L.
Krasulak odpowiedziała, że w
ubiegłym roku kwota była wysoka ze względu na to, iż firma
zajmowała się odzyskiwaniem VAT-u wstecz, tj. z okresu ostatnich 5
lat. Pani Krasulak udzieliła członkom Komisji informacji związanych
z odzyskiwaniem VAT-u.
W powyższej
sprawie głos zabrali: radna
Maria Wolsztyńska, skarbnik Lucyna Krasulak, radna Marlena
Witkowska-Rypina, kierownik Referatu Budżetu i Finansów Małgorzata
Wojciechowska, radny Janusz Walczyński, radny Bronisław
Balcerowski.
Na
Komisji ponownie powzięto dyskusję
w sprawie budowy drogi do krematorium, poruszono również temat
„składów węgla”.
Zastępca wójta
Jan Jaworski udzielił
informacji na temat planowanej termomodernizacji budynku szkoły w
Łochowie, na którą możliwe jest pozyskanie dofinansowania.
Radny Krzysztof
Kocikowski zapytał, czy urząd
gminy stara się również o pozyskanie środków na budowę szkoły
w Cielu oraz rozbudowę szkoły w Przyłękach?
Zastępca Jan
Jaworski odpowiedział że są
plany, aby w ramach „PPP”, tj. przedsięwzięcia
publiczno-prywatnego, dotyczącego szkoły w Cielu, Przyłękach, a
także budynku urzędu gminy. Wskazał, że na jesień będą znane
analizy, czy ww. przedsięwzięcie będzie opłacalne. Wicewójt
udzielił szerszych informacji w przedmiotowej kwestii.
W powyższym
temacie głos zabrali: radna
Marlena Witkowska-Rypina, z-ca wójta Jan Jaworski, radny Krzysztof
Kocikowski.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina, zapytała,
czy jest koncepcja na budowę obiektu kultury?
Z-ca Jan Jaworski
odpowiedział, że jednostka
kultury także jest brana pod uwagę, natomiast nie jest w stanie
udzielić konkretnej informacji w przedmiotowym zakresie.
Radny Bronisław
Balcerowski odnośnie zmian w
budżecie zwrócił uwagę na przeznaczenie środków sołectwa
Trzciniec na zatrudnienie pracownika do utrzymania porządku na
terenie sołectwa.
Skarbnik
wskazała, że są to środki
sołeckie uchwalone na zebraniu wiejskim.
Na
komisji powzięto dyskusję w
przedmiocie zabezpieczenia w budżecie wkładu własnego na zadanie
dotyczące budowy kanalizacji w Lisim Ogonie. Wskazano, że środki
własne mają pochodzić ze sprzedaży nieruchomości oraz
odzyskanego VAT-u.
w sprawie zmian w
Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Białe Błota na lata
2013-2022
Projekt
uchwały przedstawiła skarbnik Lucyna Krasulak.
w sprawie ustalenia
górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli
nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości
nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy
nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami
komunalnymi na rzecz Gminy Białe Błota
Projekt
uchwały przedstawiła kierownik Referatu Ochrony
Środowiska Anna Zdunek.
Wskazała, że gmina jest obligatoryjnie zobowiązana do ustalenia
górnych stawek opłat ponoszonych przez przedsiębiorców.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina zapytała, czy
uchwała będzie dotyczyć prywatnych mieszkańców?
Pani Anna Zdunek
odpowiedziała, że nie dotyczy to mieszkańców tylko
przedsiębiorców. Wyjaśniła, że podane kwoty są kwotami
uśrednionymi z danych uzyskanych od firm odbierających odpady.
Radna Maria
Wolsztyńska wskazała, że
4-osobowa rodzina segregująca odpady otrzyma pojemnik o pojemności
120 l, radna zapytała ile otrzyma worków?
Kierownik
Referatu Ochrony Środowiska Anna Zdunek odpowiedziała,
że wszyscy dostaną na początek po 7 worków z każdego rodzaju,
później tyle worków ile mieszkaniec odda przy pierwszym odbiorze
odpadów.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina zapytała, czy
były protesty odnośnie przetargu na odbiór odpadów?
Z-ca wójta Jan
Jaworski odpowiedział, że nie
było protestu jedynie sugestia odnośnie oferty firmy corimp, która
została wyjaśniona.
Na
Komisji powzięto dyskusję w
przedmiocie nowego sposobu odbierania odpadów od mieszkańców.
Radny Krzysztof
Kocikowski zapytał czy prawdą
jest, że uchwała podjęta przez Radę dotycząca zniżek dla rodzin
wielodzietnych została uchylona?
Pani Anna Zdunek
odpowiedziała, że Regionalna Izba Obrachunkowa uchyliła
przedmiotową uchwałę. Kierownik udzieliła informacji w
przedmiocie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości wpływających do
urzędu gminy.
w sprawie wyrażenia
zgody na odstąpienie od przetargu i wydzierżawienie nieruchomości
gruntowej
Projekt
uchwały przedstawiła kierownik Referatu Ochrony
Środowiska Anna Zdunek.
Radna Maria
Wolsztyńska wypowiedziała się
w kwestii powyższego projektu uchwały, a mianowicie, że okres
dzierżawy na 10 lat nie jest konieczny poinformowała, że nie
zgadza się z uzasadnieniem, które nie jest zgodne z
rzeczywistością. Poruszyła kwestię umowy z IKARem, wskazała,
że zapis dotyczący przedłużenia umowy nie jest korzystny dla
gminy.
Zarówno
Komisja
Oświaty,
Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu jak i Komisja
Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
4 głosami „za” przyjęły wniosek
o zamieszczenia w uzasadnieniu projektu uchwały zapisu, który
wskazuje, że realizacja inwestycji zawartych w punktach „b” do
„e” umowy prowadzona będzie w przypadku podpisania umowy
dzierżawy na 10 lat.
- w sprawie
wyposażenia w majątek gminnych jednostek organizacyjnych oraz
wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu
trwałego zarządu,
Projekt uchwały
przedstawił kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia
Komunalnego Andrzej Wiekierak.
- w sprawie
wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej,
Projekt uchwały
przedstawił kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia
Komunalnego Andrzej Wiekierak.
- w sprawie
nieodpłatnego nabycia nieruchomości gruntowej,
Projekt uchwały
przedstawił kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia
Komunalnego Andrzej Wiekierak.
- w sprawie
przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego dla terenu w rejonie ulicy
Żołędziowej w miejscowości Zielonka, gmina Białe Błota,
Projekt uchwały
przedstawił kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia
Komunalnego Andrzej Wiekierak.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina poruszyła kwestię oczekiwania przez
mieszkańców na rozpatrzenie wniosku w sprawie zmiany czy też
opracowania planu miejscowego, zapytała o okres oczekiwania oraz
o środki finansowe jakie są z tym związane.
Kierownik Andrzej
Wiekierak odpowiedział, że trudno wskazać konkretny termin
rozpatrzenia wniosku, gdyż wiąże się to również z dużymi
kosztami rzędu od 4.000 do 10.000 zł.
- w sprawie
przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego dla terenu w rejonie ulic Myśliwskiej
i Łowieckiej w miejscowości Ciele, gmina Białe Błota,
Projekt uchwały
przedstawił kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia
Komunalnego Andrzej Wiekierak.
- w sprawie nadania
nazwy ulicy w miejscowości Prądki
Projekt
uchwały przedstawił kierownik Referatu Gospodarki
Przestrzennej i Mienia Komunalnego Andrzej Wiekierak.
Kierownik
Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia Komunalnego Andrzej
Wiekierak poinformował
projektach uchwał, które były przygotowane na sesję w majową,
która się nie odbyła w związku z czym będzie zmieniona podstawa
prawna, a mianowicie wprowadzony zostanie tekst jednolity ustawy o
samorządzie gminnym.
w sprawie
udzielenia Powiatowi Bydgoskiemu pomocy finansowej w formie
dotacji na dofinansowanie zadania pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej
nr 1536C Łochowo-Lipniki”
Projekt
uchwały przedstawił zastępca wójta Jan Jaworski.
Na
powyższy temat nawiązała się dyskusja, w
której udział wzięli: radna Marlena Witkowska-Rypina, radny
Bronisław Balcerowski, radna Maria Wolsztyńska, radny Zbigniew
Moroz, radny Janusz Walczyński, z-ca wójta Jan Jaworski.
Ad.4.
Przewodniczący
Komisji Janusz Walczyński
podniósł kwestię budynku mieszkalnego w Zielonce, co miało
być przedmiotem posiedzenia.
Zasępca wójta
Jan Jaworski poinformował, że
prowadzona jest analiza dotycząca remontu przedmiotowego budynku.
Poinformował o koncepcji zmiany ogrzewania.
Przewodniczący
Janusz Walczyński zapytał,
jak wygląda kwestia wymiany instalacji centralnego ogrzewania?
Wskazał, że mieszkańcy skarżą się m.in. na cieknące rury.
Z-ca wójta Jan
Jaworski odpowiedział, że
zauważył konieczności zmiany instalacji.
Na
posiedzenie przybył kierownik Centrum Obsługi Edukacji i
Sportu Marian Wiśniewski,
który wyjaśnił, że stan instalacji jest dobry i nie ma potrzeby
wymiany, nie mniej jednak wskazał, iż w roku bieżącym zaplanowane
są prace remontowe korytarzy wraz z wymianą grzejników.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina poruszyła
kwestię zaproszeń na uroczystości gminne, a mianowicie
poinformowała wicewójta, że radni z Przyłęk takowych nie
otrzymują.
Kierownik COEiS
Marian Wiśniewski przedstawił
koncepcję zmiany ogrzewania w budynku.
Przewodniczący
Komisji Janusz Walczyński
zapytał, czy mieszkańcy są informowani, np. o planowanej zmianie
czynszu. Wskazał, że mają oni pretensje w tejże kwestii.
Kierownik M.
Wiśniewski odpowiedział, że
mieszkańcy są informowani z ustawowym wyprzedzeniem.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina poinformowała,
że mieszkańcy bydynku oświatowego w Zielone prosili ją o
interwencję. Radna wskazała, że lokatorzy płacą czynsz, a nie
mają robionych remontów. Wyjaśniła, że mieszkańcy mają problem
ze ścianami, czy też przeciekającym dachem. Radna
Witkowska-Rypina zapytała
jakie remonty zostały wykonane w przedmiotowym budynku w ostatnim
czasie?
Pan Marian
Wiśniewski odpowiedział, że
przeprowadzane były remonty ogrzewania. Wyjaśnił, że jeżeli
chodzi o przecieki dachu, to na meldunek mieszkańca są podejmowane
interwencje. Odnośnie zgłoszeń jednej z mieszkanek, dotyczących
koszenia trawnika, czy sprzątania klatki wyjaśnił, że gmina nie
pobiera za to pieniędzy. Pan Wiśniewski poinformował, że składał
propozycje mieszkańcom, że można zatrudnić osobę do powyższych
czynności, co dodatkowo by ich obciążało, nie mniej jednak nie
wyrazili na to zgody. Kierownik COEiS wskazał również, że w
budynku zainstalowane zostały mierniki ciepła, co pozwoli na to, że
mieszkańcy będą ponosili opłaty jedynie za zużyte ciepło oraz
za ogrzewanie części wspólnych.
Na
Komisji powzięto dyskusję
w kwestii prac remontowych w przedmiotowym budynku jak i ewentualnego
wykupu mieszkań przez obecnych lokatorów.
W dyskusji udział
wzięli: radna Marlena Witkowska-Rypina, zastępca wójta Jan
Jaworski, radny Janusz Walczyński, radny Bronisław Balcerowski,
radny Zbigniew Moroz, radny Dariusz, Makowski, kierownik COEiS Marian
Wiśniewski.
Ad.2.
Kierownik Centrum
Obsługi Edukacji i Sportu Marian Wiśniewski poinformował,
że oficjalne wyniki sprawdzianów kompetencyjnych w gimnazjach będą
21 czerwca br. Wskazał, że posiada jedynie dane ściągnięte przez
dyrektorów szkół ze stron internetowych.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu Maria
Wolsztyńska odczytała wyniki
sprawdzianów w Szkołach Podstawowych, które przedstawiały się
następująco:
SP w Białych
Błotasch – 26,36
SP w Przyłękach –
39,9
ZS Łochowo –
27,31
Ad.4.
Przewodniczący
Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska Janusz
Walczyński wskazał, iż
Strategia Rozwoju Gminy została dobrze przygotowana.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina zapytała ile
kosztowała?
Z-ca wójta Jan
Jaworski nie potrafił
odpowiedzieć na powyższe pytanie wskazał, że należałoby je
zadać skarbnikowi gminy.
Na Komisji poruszono
kwestię przygotowania prezentacji na temat Strategii przez firmę ją
sporządzającą.
Radna Marlena
Witkowska-Rypina wskazała, że
zbyt mała liczba mieszkańców została objęta ankietą w związku
z czym jej wyniki są mało wiarygodne.
Radna Maria
Wolsztyńska wyjaśniła, że
Komisja Oświaty wiele razy wnioskowała o sporządzenie strategii
rozwoju sportu, której do dziś nie ma. Radna zważyła na to, iż w
przedmiotowej strategii jest jedynie inwentaryzacja stanu istniejącego zarówno w kwestii sportu jak i zdrowia.
Radny Janusz
Walczyński przedstawił swoją
uwagę odnośnie braku ujęcia w strategii komunikacji autobusowej
Przyłęki, Zielonka, Ciele i Kruszyn Krajeński.
W
powyższej sprawie informacji udzielił z-ca wójta Jan
Jaworski. Przedstawił także
Komisji koncepcję rozwiązania ww. problemu.
W powyższej
sprawie głos zabrali: radna
Marlena Witkowska-Rypina, radny Janusz Walczyński, z-ca wójta Jan
Jaworski, radny Bronisław Balcerowski.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu Maria
Wolsztyńska zamknęła posiedzenie Komisji.
Przebieg
Komisji został
nagrany i w postaci elektronicznej stanowi załącznik do niniejszego
protokołu, dostępny w Biurze Rady Gminy Białe Błota, ul.
Szubińska 7, pok. 18.
metryczka
Wytworzył: Natalia Zelińska (17 lipca 2013)
Opublikował: Natalia Sadłowska (1 sierpnia 2013, 15:32:02)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1188