Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczenstwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Rewizyjna
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczenstwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Rewizyjna
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Białe Błota w dniu 19 grudnia 2012 r. od godz. 14:30 do godz. 17:00 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7.
Białe Błota,
dnia 19 grudnia 2012 r.
RGK.0012.1.16.2012
PROTOKÓŁ
z
posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Białe Błota w dniu 19 grudnia
2012 r. od godz. 14:30 do godz. 17:00 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul.
Szubińska 7.
W posiedzeniu udział wzięli
członkowie Komisji wg listy obecności, radna Marlena Witkowska-Rypina, radna
Maria Wolsztyńska oraz zastępca Wójta Jan Jaworski, księgowa COEiS Marzena
Dąbrowska, kierownik GOPS Beata Przyborska, skarbnik Lucyna Krasulak, kierownik
Referatu Budżetu i Finansów Małgorzata Wojciechowska, Redaktor naczelny „Głosu
Białych Błot” Marzanna Kreja i mieszkaniec p. Andrzej Klesiński.
Posiedzenie
Komisji prowadził Przewodniczący Jacek Grzywacz.
Porządek
posiedzenia:
1. Wydatki
COEiS.
2. Materiały
na sesję.
3. Wolne
wnioski.
Ad.1.
Na Komisję Budżetu i Finansów została
zaproszona księgowa Centrum Obsługi
Edukacji i Sportu Marzena Dąbrowska, która przedstawiła informacje związane
z wydatkami COEiS z zakresu oświaty. Poruszono kwestię opłaty za wynajem
szkoły, który oscyluje w granicach 50.000 zł miesięcznie. Pani Dąbrowska
poinformowała, iż przesunięcia środków na umowy zlecenie związane są z zadaniem
dowożenia dzieci do szkół na jedną godzinę, gdzie zostały uruchomione dwa
dodatkowe autobusy, w których muszą znaleźć się opiekunki na dzieci.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli:
Wiceprzewodniczący RG Marek Mikuła, radna Marlena Witkowska-Rypina,
Przewodniczący komisji Jacek Grzywacz, radna Maria Wolsztyńska, księgowa COEiS
Marzena Dąbrowska.
Ad.2.
- w sprawie uchwalenia budżetu gminy na
2013 rok
Wiceprzewodniczący
Rady Marek Mikuła
poruszył kwestię budżetu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
W niniejszej kwestii informacji
udzieliła kierownik GOPS Beata
Przyborska. Przedstawiła również Komisji sprawę związaną z nowymi zadaniami
nałożonymi przez ustawodawcę na Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej. Poruszyła
także problem braku środków na inwestycje przedmiotowej jednostki.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Marek Mikuła, kierownik GOPS Beata Przyborska, Przewodniczący Komisji Jacek
Grzywacz, Przewodniczący Rady Gminy Henryk Sykut, radna Maria Wolsztyńska.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów Jacek Grzywacz ogłosił 5 minut przerwy.
- w sprawie przyjęcia Regulaminu
utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota
Referent
Natalia Zielińska
przedstawiła Komisji autopoprawkę do projektu uchwały, a mianowicie, że w
rozdziale 3 § 5 ust. 3 w kolejnych punktach, zgodnie ze wskazaniami Sanepidu
wskazuje się szczegółowo rodzaje pojemników na odpady. Wyjaśniła również, że
gmina Sicienko, która uchwaliła zniżki dla rodzin wielodzietnych musi zwoływać
Sesję nadzwyczajną, aby podjąć niniejszą uchwałę do końca roku bieżącego, gdyż
w przeciwnym razie Wojewoda sam narzuci stawki.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli:
Przewodniczący RG Henryk Sykut, radna Maria Wolsztyńska, Przewodniczący Komisji
Jacek Grzywacz, radny Robert Baranowski, Wiceprzewodniczący RG Marek Mikuła,
mieszkaniec Andrzej Klesiński, radna Elżbieta Lewandowska.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na
2012 r
Projekt uchwały przedstawiła skarbnik Lucyna Krasulak.
- w sprawie zmian w Wieloletniej
Prognozie Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2012-2019
Przewodniczący
RG Henryk Sykut zapytał
o zwiększenie wydatków o 100.000 zł na roboty dodatkowe na budowę żłobka.
-
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2013 rok
Przewodniczący
Jacek Grzywacz
podniósł kwestię wniosków Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej
i Sportu do budżetu gminy na 2013 rok.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty Maria Wolsztyńska wyjaśniła, że odstąpi od poszczególnych
wniosków. Zaznaczyła jednak, że priorytetem są dwa punkty z przedmiotowego
wniosku, a mianowicie plac zabaw przy budynku nowej Szkoły Podstawowej w
Białych Błotach i zakup tablic interaktywnych.
Przewodniczący
RG Henryk Sykut
zważył na kwotę 43.102 zł na ul. Bocianowo –Biedronki w miejscowości Zielonka oraz
na dodatkowe 100.000 zł na budowę żłobka w Łochowie również za roboty
dodatkowe. Zapytał czego one dotyczą.
W sprawie robót na ul.
Bocianowo-Biedronki, zastępca Wójta Jan
Jaworski wyjaśnił, że zobowiązanie jest potwierdzone przez nadzór budowlany
oraz pracowników referatu Inwestycji w związku z czym należy to uregulować.
Wyjaśnił, że jest to zobowiązanie z 2011 r. Wyjaśnił, że dodatkowe
roboty, dotyczą budowy chodnika, który nie był ujęty w podstawowym
projekcie.
Przewodniczący
Komisji Jacek Grzywacz poprosił o dokumentację w niniejszej sprawie na
następne posiedzenie Komisji.
W sprawie żłobka z-ca Wójta Jan Jaworski wyjaśnił, że nie chciał uznać wykonawcy
pewnych roszczeń, nie mniej jednak wykonawca o nie wystąpił i należy za nie
zapłacić.
Przewodniczący
RG Henryk Sykut
również poprosił o szczegółowe wyjaśnienia w przedmiotowej kwestii.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli:
Przewodniczący Rady Henryk Sykut, radny Robert Baranowski, zastępca Wójta Jan
Jaworski, radna Marlena Witkowska-Rypina, Przewodniczący Komisji Jacek
Grzywacz, radna Elżbieta Lewandowska, Wiceprzewodniczący Rady Marek Mikuła,
Redaktor naczelny „Głosu Białych Błot” Marzanna Kreja, skarbnik Lucyna
Krasulak.
Referent
Natalia Zielińska
w imieniu przedstawiciela komitetu organizacyjnego p. Żernickiego,
zapytała czy Komisja Budżetu i Finansów wyraziła zgodę na przekazanie środków
na rzecz przedmiotowego Komitetu i czy została podjęta uchwała w niniejszej
kwestii?
Przewodniczący
Komisji Jacek Grzywacz odpowiedział, że Komisja przychyliła się do
przedmiotowego wniosku, natomiast Wójt miała niniejsze zadanie wprowadzić do
budżetu, co jeszcze nie nastąpiło.
Skarbnik
Lucyna Krasulak
wyjaśniła, ze p. Żernicki jest osobą prywatną i nie ma prawnej możliwości
przekazania mu środków finansowych. Następnie skarbnik przedstawiła Komisji
opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie budżetu gminy na 2013 rok i
Wieloletniej Prognozy Finansowej, która jest pozytywna.
Na powyższy temat oraz budżetu gminy na
2013 rok nawiązała się dyskusja, w
której udział wzięli: Przewodniczący RG Henryk Sykut, skarbnik Lucyna Krasulak,
Wiceprzewodniczący RG Marek Mikuła, Przewodniczący Komisji Jacek Grzywacz,
radny Robert Baranowski, radna Maria Wolsztyńska, radna Marlena
Witkowska-Rypina, radna Elżbieta Lewandowska.
Ad.
3.
Komisja ponownie podjęła kwestię nowego
sytemu zbiórki odpadów od mieszkańców. Podczas dyskusji podniesiono problem, a
przede wszystkim zasadność utworzenia nowego etatu ds. kontaktów
z przedsiębiorcami.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli:
Przewodniczący RG Henryk Sykut, radna Maria Wolsztyńska, skarbnik Lucyna
Krasulak, radna Elżbieta Lewandowska, mieszkaniec – Andrzej Klesiński, radna
Marlena Witkowska-Rypina, Redaktor naczelna „Głosu Białych Błot” Marzanna
Kreja.
Mieszkaniec
gminy p. Andrzej Klesiński zapytał, czy ul. Cukrowa została ujęta w budżecie
na 2013 rok?
Przewodniczący
Rady Henryk Sykut
poinformował, że została podjęta decyzja o przesunięciu podjęcia uchwały
budżetowej na miesiąc styczeń 2013 r., w związku z zaistniałymi wątpliwościami,
co do niektórych zapisów się w niej znajdujących.
Przewodniczący
Jacek Grzywacz zamknął posiedzenie Komisji.
metryczka
Wytworzył: Natalia Zelińska (7 lutego 2013)
Opublikował: Magdalena Maison (13 marca 2013, 07:35:32)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1368