Komisja Rewizyjna | Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 14.07.2020 r. od godz. 14.30 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Guliwera 4a.
nagranieProtokół
Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 14.07.2020 r.
od godz. 14.30 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul.
Guliwera 4a.
W
posiedzeniu uczestniczyli: Sławomir Ruge Przewodniczący Komisji, Katarzyna
Tomicka Radna Gminy, Piotr Mądrzyński Radny Gminy, Ewa Galicka Sekretarz Gminy,
Adam Ryfa inspektor.
Przewodniczący
Komisji powitał zebranych na posiedzeniu komisji, odczytał pouczenie dot.
ochrony danych osobowych i przedstawił porządek posiedzenia.
Temat posiedzenia:
1) Zakończenie kontroli rozpoczętych,
2) Omówienie uchwały nr 1/A/2020 Składu
Orzekającego nr 2 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy,
3) Sprawy bieżące.
Porządek posiedzenia
komisji został przyjęty jednomyślnie 3 głosy „za” przy 3 obecnych radnych.
Ad. 1
Przewodniczący
Komisji Sławomir Ruge odczytał protokół z zakończenia kontroli przeprowadzonej
w zakresie wykonywania wydatków w dziale 750 rozdział 75075 promocja jednostek
samorządu terytorialnego za okres styczeń maj 2019 rok w porównaniu za okres
styczeń maj 2020 rok.
Przewodniczący
Komisji zapytał sekretarz gminy w jakim nakładzie została wydana książka pt.
„Dawno temu w Bydgoszczy.”? Sama Gmina zamówiła 25 egzemplarzy, natomiast
Komisję ciekawi do jakiego grona odbiorców ona trafiła.
Sekretarz
gminy odpowiedział, że nie pamięta, ale nakład na pewno był duży.
Po
odczytaniu protokołu sekretarz gminy odniosła się do jego zapisów. Zwróciła
uwagę, że w bieżącym okresie Gmina wydatkowała 10 tys. zł w porównaniu do
analogicznego okresu 2019 roku wydano 40 tys. zł. Oszczędności w tym zakresie
są znaczne. Album wydany we własnym zakresie zobligowałby wydawcę do jego
samodzielnego rozpropagowania. W związku z faktem, że w albumie jest wiele gmin jego zasięg jest duży, dlatego
lepszej promocji za tak niewielkie pieniądze nie ma.
Przewodniczący
Komisji oznajmił, że wydatkowane 6000 zł na 2 strony nie charakteryzują Gminy
Białe Błota. Zawarte tam informacje można odczytać w Wikipedii.
Sekretarz
gminy poinformowała, że album został przygotowany, aby rozpropagować istnienie
Gminy, a nie kierować go do konkretnego odbiorcy.
Radny
Piotr Mądrzyński oraz przewodniczący Sławomir Ruge podtrzymują, że w tym
materiale zabrakło celowości, która pozwoliłaby na przyciągnięcie do Gminy
potencjalnych inwestorów w postaci firm i mieszkańców, co przyczyniłoby się do
wzrosty wpływów
z podatków.
Przewodniczący
komisji przeszedł do odczytania protokołu z kontroli problemowej w zakresie
wykonania dochodów uzyskanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu za styczeń – maj
2019 w porównaniu do okresu styczeń – maj 2020 r. Przewodniczący odczytał protokół.
Przewodniczący
zadał pytanie inspektorowi Adamowi Ryfie dotyczące zwrotu nadpłaty za koncesję. Czy firma, która zakończyła swoją działalność z dniem 1 czerwca
otrzyma zwrot wpłaconych środków, ponieważ uiściła opłatę za cały rok?
Inspektor
Adam Ryfa odpowiedział, że w myśl ustawy jeśli przedsiębiorą wniesie opłatę
jednorazowo za cały rok, to nie należy mu się zwrot, aczkolwiek firma o to
wnioskowała.
Sekretarz
gminy odniosła się do terminowości realizacji kontroli. Poinformowała, że są
one prowadzone po 31 stycznia, 31 maja i 30 września. To jest zwykły zakres
obowiązków pracownika, który się tym zajmuje, czyli pana inspektora Adama Ryfy.
Robienie z tego protokołu kontroli, gdzie bada się dokumenty na podstawie
wydruku z księgowości wydaje się niepotrzebne i zbędne. Z całą pewnością
sekretarz musi być informowany, co jest czynione,
jak są jakiekolwiek niezgodności. W związku z faktem, że w Gminie jest tylko
jeden pracownik, który zajmuje się tą tematyką, sekretarz wystąpiła do Gminnej
Komisji Przeciwdziałania Alkoholizmowi o prowadzenie kontroli w terenie.
Przewodniczący
zwrócił uwagę, że w przekazanych wyjaśnieniach jest nieścisłość dotycząca
przeprowadzenia kontroli. W jednym piśmie jest informacja o prowadzaniu takich
kontroli na bieżąco, a w drugim znajduje się wpis informujący o
nieprzeprowadzeniu kontroli w badanym okresie. W związku z powyższym komisja
pozostaje na stanowisku, że powinny być sporządzane protokoły z przeprowadzonych
kontroli.
Sekretarz
odpowiedziała, że prowadzone kontrole na bieżąco polegały na poprawności
dokonywania wpłat z tytułu koncesji, natomiast nieprzeprowadzone kontrole
dotyczyły weryfikacji wielkości sprzedaży, w chwili obecnej będzie to
realizowała Gminna Komisja Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
Radni
oraz sekretarz gminy rozpoczęli dyskusję dotyczącą rotacji pracowników oraz
realizacji zadań gminy w krótkim czasie, co wiąże się bezpośrednio z
postrzeganiem Gminy i porównywaniem z innymi gminami.
Ad.
2. Przewodniczący komisji streścił uchwałę nr 1/A/2020 Składu Orzekającego nr 2
Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy. Poinformował, że zostanie złożone
odwołanie od niniejszej uchwały.
Ad.
3. Brak
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej Sławomir Ruge zakończył obrady.
Przewodniczący Komisji
Sławomir Ruge
metryczka
Wytworzył: Łukasz Czyżewski (31 lipca 2020)
Opublikował: Łukasz Czyżewski (31 lipca 2020, 09:48:10)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 413