IV kadencja (2002-2006) | V kadencja (2006-2010) | VI kadencja (2010-2014)
VII kadencja (2014-2018) | VIII kadencja (2018-2023)
VII kadencja (2014-2018) | VIII kadencja (2018-2023)
PROTOKÓŁ Z XXIV SESJI VIII KADENCJI RADY GMINY BIAŁE BŁOTA odbytej w dniu 03.03.2020 r., od GODZ. 15:00 w w Auli Szkoły Podstawowej w Białych Błotach, ul. Czysta 1a
nagranieProtokół
z XXIV Sesji VIII Kadencji
Rady Gminy Białe Błota, która odbyła się 03.03.2020 r.
w Auli Szkoły Podstawowej w Białych Błotach, ul. Czysta 1a.
Sesja trwała: od godziny 15:00 do godziny 17:15.
Sesję prowadził: Przewodniczący Rady Gminy Jacek Grzywacz
Sekretarz obrad: Radny Bronisław Balcerowski
Protokolant posiedzenia: Łukasz Czyżewski.
Przebieg sesji został transmitowany, utrwalony za pomocą
urządzenia rejestrującego obraz
i dźwięk i stanowi załącznik do niniejszego protokołu, który jest informacją
publiczną.
W
sesji udział wzięli:
Radni Gminy Białe Błota;
Wójt Dariusz Fundator;
II Zastępca Wójta
Jarosław Gołębiewski;
Sekretarz Gminy Ewa
Galicka;
Radca Prawny Maciej
Dalka;
Kierownicy Referatów w
Urzędzie Gminy Białe Błota;
Kierownicy jednostek
organizacyjnych i szkół w Gminie Białe Błota;
Sołtysi;
Zaproszeni goście i
mieszkańcy.
Nieobecni
radni: Krzysztof Kocikowski, Łukasz Wyszomirski.
Porządek
obrad:
1. Otwarcie XXIV Sesji VIII Kadencji Rady Gminy
Białe Błota, powitanie oraz stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Ustalenia w sprawie
porządku obrad.
4. Podjęcie uchwał:
1) zmieniająca uchwałę w
sprawie uchwalenia budżetu Gminy Białe Błota
na rok 2020,
2) w sprawie zmian w
Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Białe Błota
na lata 2020-2026,
3) zmieniająca uchwałę w
sprawie przyjęcia „Rocznego Programu współpracy z organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku
publicznego na 2020 rok”.
5. Zakończenie obrad XXIV Sesji VIII Kadencji.
Ad. 1. Otwarcie XXIV Sesji
VIII Kadencji Rady Gminy Białe Błota, powitanie oraz stwierdzenie quorum.
Ad. 2. Wybór sekretarza
obrad.
Wybór na sekretarza obrad
radnego Bronisława Balcerowskiego.
Głosowano wniosek w
sprawie:
Wybór na funkcję sekretarza
radnego Bronisława Balcerowskiego .
Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 4
Wyniki imienne:
ZA (17)
Bronisław Balcerowski, Anna
Banaszek, Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Patrycja Harczenko-Staszewska, Jacek
Krzyżanowski, Karolina Lachowicz, Piotr Mądrzyński, Krzysztof Michalak,
Zbigniew Moroz, Ilona Nowakowska, Sławomir Ossowski, Sławomir Ruge, Henryk
Sykut, Magdalena Sznajder, Katarzyna Tomicka, Maria Wolsztyńska
NIEOBECNI (4)
Magdalena Burdanowska,
Krzysztof Kocikowski, Aleksandra Lubońska, Łukasz Wyszomirski
Sekretarzem obrad został
wybrany radny Bronisław Balcerowski.
Ad. 3. Ustalenia w sprawie
porządku obrad.
Głos zabrała radna Maria
Wolsztyńska, która poruszyła temat epidemii koronawirusa. Radna wnosi o
rozszerzenie porządku obrad o punkt, w którym wójt oraz przewodnicząca Komisji Oświaty,
Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu Karolina Lachowicz podadzą
informację na temat przygotowań do ewentualnego zmierzenia się z koronawirusem.
Radca prawny Maciej Dalka
zwrócił uwagę, że na zmiany w porządku obrad sesji nadzwyczajnej musi wyrazić
zgodę wnioskodawca, w tym przypadku wójt gminy.
Głos zabrał wójt gminy
Dariusz Fundator. Powiedział, że jeżeli Rada Gminy podejmie działania, aby
przygotować sesję nadzwyczajną i podjęli rozmowy w tym zakresie, to nie stoi
nic na przeszkodzie abyśmy ją zwołać. Na dzień dzisiejszy, jako że nie ma
przygotowanych zagadnień, aby je szczegółowo omawiać, trudno będzie podejmować
wiążące decyzje.
W związku z powyższym wójt uznał takie rozmowy za nieuzasadnione.
Przewodniczący Rady Gminy
zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.
Głosowano w sprawie:
Ustalenia w sprawie porządku
obrad.
Wyniki głosowania
ZA: 14, PRZECIW: 2,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 3, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 2
Wyniki imienne:
ZA (14)
Bronisław Balcerowski,
Magdalena Burdanowska, Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Jacek Krzyżanowski,
Karolina Lachowicz, Aleksandra Lubońska, Piotr Mądrzyński, Zbigniew Moroz,
Sławomir Ossowski, Sławomir Ruge, Henryk Sykut, Magdalena Sznajder, Katarzyna
Tomicka
PRZECIW (2)
Ilona Nowakowska, Maria
Wolsztyńska
WSTRZYMUJĘ SIĘ (3)
Anna Banaszek, Patrycja
Harczenko-Staszewska, Krzysztof Michalak
NIEOBECNI (2)
Krzysztof Kocikowski, Łukasz
Wyszomirski
Porządek obrad został
przyjęty
Ad. 4. Podjęcie uchwał:
1) zmieniająca uchwałę w
sprawie uchwalenia budżetu Gminy Białe Błota na rok 2020,
Głos zabrała skarbnik Lucyna
Krasulak, która przedstawiła projekt uchwały.
Wiceprzewodniczący Rady
Gminy Henryk Sykut odniósł się do propozycji przebudowy świetlicy wiejskiej na
dom dziennego pobytu. Pyta czy na ten cel będą przeznaczone również środki
gminne? Wiceprzewodniczący uważa, że wydatkowanie środków na ten „barak” nie ma
większego sensu. Skłonny jest, żeby sprzedać ten obiekt i w niego w ogóle nie
inwestować.
Wójt Dariusz Fundator
odpowiedział, że przebudowa tego obiektu jest również poparta
współfinansowaniem prowadzenia Dziennego Domu Pobytu. Urząd posiada środki na
bieżącą działalność i wyposażenie (przyznana dotacja), jednak to nie obejmuje
adaptacji i remontu. Projekt zakłada, że realizacja zadania jest w całości
oparta na infrastrukturze własnej gminy. Wójt zaznaczył, że po zakończeniu
robót gmina uzyska obiekt, który będzie w pełni funkcjonalną świetlicą.
Głos zabrał radny Bronisław
Balcerowski, który prosi o uszczegółowienie przyczyny zwiększenia środków na
inwestycję związaną z budową kanalizacji.
Odpowiedzi udzielił II
zastępca wójta Jarosław Gołębiewski. Poinformował, że na tym terenie nie były
prowadzone badania geologiczne. Przewidywano, że mogą wystąpić problemy
z wodami pod skórnymi, jednak podczas realizacji tego etapu inwestycji niektóre
fragmenty kanalizacji są na głębokości 6 metrów, dlatego trzeba było osuszać
wykopy i stosować pompy.
Radny Piotr Mądrzyński
zwrócił uwagę, że remont obiektu przedroży koszt postawienia nowego obiektu,
poddaje pod wątpliwość sens tej inwestycji.
II zastępca wójta Jarosław
Gołębiewski odpowiedział, że jeżeli chodzi o modernizację obiektu w Cielu
został stworzony kosztorys inwestorski, który był niższy o 60 tys. zł niżeli
najniższa oferta, co stanowi do 10 %, a więc jest dopuszczalne. Modernizacja
będzie obejmowała całość tego budynku, były przeprowadzone oględziny stropu,
który jest drewniany. Wszystkie połacie i elementy izolacyjne będą wymienione.
W związku z powyższym po remoncie, będzie
to sprawny technicznie i funkcjonalny obiekt.
Wójt Dariusz Fundator
powiedział, że praca nad projektem, który dotyczy Dziennego Domu Pobytu trwała
prze blisko 6 miesięcy. Zmiana obiektu spowoduje odrzucenie wniosku
o dofinansowanie. Wartość o którą zabiegała Gmina w projekcie to 1 mln. 200
tys. zł, co jest znaczną kwotą na realizację tych zadań. Realizacja projektu
zapewnia wyposażenie obiektu oraz zapewnienie fachowego wsparcia w realizacji
zadań.
Radna Maria Wolsztyńska
zwróciła uwagę, że na ten rok zabezpieczono kwotę 335 tys. zł
na realizację tego zadania, a teraz okazuje się że trzeba dołożyć ponad 100 %.
Radna jest zdziwiona faktem, że inwestycja była niedoszacowana i że przed
otwarciem ofert Urząd wie, że trzeba będzie dołożyć środki w takiej wysokości.
Kierownik Referatu Inwestycji
Sonia Topolewska powiedziała, że prowizorium budżetowe było tworzone w ubiegłym
roku, kiedy nie było jeszcze projektu i kosztorysu inwestorskiego, w związku z
tym inwestycja była szacowana orientacyjnie. Przedstawiony projekt uchwały
opiewała na kwotę, która była zgodna z kosztorysem, natomiast po otwarciu ofert
okazało się, że najniższa oferta go przekracza, dlatego radni w dniu
wczorajszym otrzymali poprawki
do projektu uchwały.
Radna Anna Banaszek
powiedziała, że ubolewa nad faktem nie zwiększenia środków
na programy zdrowotne. Uważa, że środki niewykorzystane w zeszłym roku będą
przeniesione na bieżące programy. Zwróciła uwagę, że środki będą również
przeznaczane na promocje, co nie powinno mieć miejsca, ponieważ środki
w programie powinny być wykorzystane na leczenie. Zwróciła uwagę na błędy w
programie zdrowotnym oraz na fakt, że wielokrotnie oferowała swoją pomoc, z
której nie skorzystano.
Radny Krzysztof Michalak
odniósł się do przebudowy obiektu świetlicy w Cielu. Zwrócił uwagę, że w Cielu
jest już świetlica i nie widzi potrzeby budowy drugiej, dlatego dopytuje czy Gminę na to stać?
Wójt Dariusz Fundator
zwrócił uwagę, że nie jest to kolejna świetlica, ponieważ obiekt będzie
przeznaczony na Dom Dziennego Pobytu. Wójt zaznaczył, że w projekcie są
zabezpieczone środki na jego finansowanie.
Radny Sławomir Ruge
powiedział, iż rozumie argumentację wójta i potrzeby mieszkańców, natomiast
sposób finansowania znacząco odbiegający od wstępnych szacunków. Zwrócił uwagę,
że w Łochowie jest tylko jedna świetlica z przeznaczeniem na program Senior+, co eliminuje obiekt do wykorzystania prze innych mieszkańców. Przebudowa
obiektu w Cielu jest zdecydowanie mniej ważna jak chociażby budowa ulicy
Wycieczkowej, z tego obiektu będzie korzystała, tylko garstka mieszkańców.
Uważa, że te kwoty są imponujące i zbyt wysokie. Pieniądze na ten cel mają
zostać przeniesione z budowy ścieżki
pieszo-rowerowej. Czy w związku z tym faktem wystarczy środków na realizację
tej inwestycji?
Wójt Dariusz Fundator
odniósł się do działań gminy, które są zadaniami własnymi gminy,
a mianowicie opieki nad seniorami. Mieszkańcy gminy w podeszłym wieku stanowią
odsetek ponad 12%. Zwrócił uwagę, że jeżeli ten cel nie będzie realizowany w
obecnej chwili,
to owszem środki się na to znajdą, ale będzie on odsunięty w czasie. Wójt nie
może zgodzić się ze stwierdzeniem, że z tego programu będzie korzystać tylko
garstka osób, ponieważ aktywność seniorów jest duża. Obiekt w Cielu jest dobrze
skomunikowany, dlatego pozwoli na łatwy dostęp do obiektu. Wójt powiedział, że
Gmina nie dysponuje innymi obiektami, które można wykorzystać do realizacji
projektu, ubolewa również nad tymi cenami, które wzrastają
z tygodnia na tydzień.
II zastępca wójta Jarosław
Gołębiewski poinformował, że budowa ścieżki pieszo-rowerowej nie jest zagrożona
w związku z przeniesieniem środków.
Wiceprzewodniczący Henryk
Sykut proponuje ogłoszenie przerwy aby radni mogli się zapoznać z inwestycją w
Cielu. Wiceprzewodniczący oznajmił również, że nie ma żadnych uwag co do intencji
wójta, jeżeli chodzi o realizację tego projektu. Natomiast pieniądze
przeznaczone na przebudowę oraz środki z ewentualnej sprzedaży tego budynku
prawdopodobnie pozwoliłyby na wybudowanie nowego obiektu na terenie Gminy.
Stwierdził, ze budynek jest zbudowany z materiałów łatwopalnych i nawet ich
całkowita wymiana nie uchroni tego obiektu od sąsiedztwa, które również jest
zbudowane w tej samej starej technologii.
II zastępca wójta Jarosław
Gołębiewski powiedział, że znana jest konstrukcja tego budynku
i projekt zapewnia jego przebudowę, tak aby spełniał wszystkie zasady
przeciwpożarowe.
Radna Patrycja Harczenko
pyta czy program Senior+ w Cielu, który ma być tam wprowadzony będzie na tych
samych zasadach co w Łochowie? Czy wystarczy środków na realizację budowy
ścieżki pieszo-rowerowej po dokonaniu zmniejszenia?
Wójt Dariusz Fundator
odpowiedział, że po do konaniu analizy kosztów zapewnił, że środki są
zabezpieczone.
Radny Sławomir Ossowski
złożył wniosek o wprowadzenie poprawki do projektu uchwały budżetowej pod nazwą
Projekt ulicy Zagajnikowej do placu sołeckiego w Prądkach. Ulica Zagajnikowa
nie prowadzi do placu sołeckiego w związku z powyższym nazwa zadania powinna
być zmieniona na: Projekt ulicy Śluzowej od ulicy Zagajnikowej do ulicy
Granicznej w Prądkach.
Skarbnik Lucyna Krasulak
odpowiedziała, że taka nazwę zadania wprowadziło uchwałą zebranie sołeckie,
więc tożsamą uchwałą należy je zmienić.
Radna Magdalena Sznajder
poruszyła temat awarii wodociągu.
Przewodniczący Rady Gminy
zwrócił uwagę, że to nie dotyczy projektu uchwały budżetowej.
Radna Anna Banaszek odniosła
się do realizacji programu, który miałby się odbywać w Cielu, gdzie przez kilka
lat jest dofinansowany. Dopytuje jakie będą koszt po zakończeniu dotowania tego
programu, gdy gmina przejmie nad nim piecze?
Wójt Dariusz Fundator
odpowiedział, że nie dysponuje danymi w tej chwili, oczywistym jest to że po 2
latach funkcjonowania programu trzeba będzie dźwignąć jego działanie z własnych
kosztów. Wójt podkreślił, że w tym przypadku nie można liczyć korzyści, ponieważ
zdrowie nie jest w żaden sposób przeliczane na pieniądze. Nie będzie możliwości
ucieczki od tego typu programów. W kolejnej perspektywie finansowej Unii
Europejskiej środki w głównej mierze będą przeznaczane na działalność
społeczną.
Radna Maria Wolsztyńska
stwierdziła, że Radna Magdalena Sznajder ma rację jeżeli chodzi o poruszenie
tematu braku wody przez mieszkańców i uważa, że powinny się znaleźć środki na
zakup beczkowozu. Odniosła się do wypowiedzi radnej Anny Banaszek, gdzie
popiera zwiększenie środków na programy zdrowotne, chodzi tylko o 92 tysiące,
które nie zostały wykorzystane w zeszłym roku, obecne programy są
niedofinansowane.
Radna Aleksandra Lubońska
powiedziała, że zgadza się z wójtem ponieważ czynnik ludzki jest najważniejszy.
Radny Piotr Mądrzyński
dopytuje o sąsiednie budynki starej świetlicy w Cielu, które są zbudowane z materiałów łatwopalnych, jak to wpłynie na zmodernizowany
budynek w przypadku pożaru.
II zastępca wójta Jarosław
Gołębiewski powiedział, że ściany zmodernizowanego obiektu będą z materiałów
ogniotrwałych spełniających wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Jeżeli chodzi
o dachy to zgodnie z wymogami przeciwpożarowymi będą postawione ogniomurki.
Radny Piotr Mądrzyński pyta
czy w związku z powyższym stropodach zostanie w tym obiekcie?
II zastępca wójta Jarosław
Gołębiewski odpowiedział że zostaną tylko belki innych materiałów nie będzie.
Będzie nowe pokrycie dachu i nowe materiały dociepleniowe.
Radny Piotr Mądrzyński
zwrócił uwagę, że w przypadku rozbiórki dachu trzeba też będzie wymienić
konstrukcję, tak jak to miało miejsce podczas remontu sąsiedniego budynku.
II zastępca wójta Jarosław
Gołębiewski odpowiedział, że nie wie czy były robione jakieś odkrywki aby
dokonać analizy konstrukcji dachu, natomiast zadaniem projektanta było
przygotowanie projektu spełniającego wszelkie wymogi i zapewne brał to pod
uwagę.
Wójt Dariusz Fundator
zwrócił uwagę, że wszystkie oferty złożone na realizację tego obiektu przenoszą
odpowiedzialność realizacji całego zadania na oferenta i to jest jego ryzyko.
Przewodniczący rady gminy
Jacek Grzywacz zakończył dyskusję w tym temacie.
Skarbnik Lucyna Krasulak
odniosła się do wniosku radnego Sławomira Ossowskiego w sprawie zmiany nazwy zadania, stwierdziła że się pomyliła i że można dokonać
zmiany głosując poprawkę.
Wójt gminy Dariusz Fundator
podkreślił fakt, że jeżeli zostaną dokonane zmiany danych zawarte we wniosku to
Gmina nie będzie mogła skorzystać z dofinansowania, ponieważ został on już
zatwierdzony w obecnej formie.
Przewodniczący rady gminy
Jacek Grzywacz zarządził 15 minut przerwy.
Wznowiono obrady po
przerwie.
Radny Sławomir Ossowski
przedstawił poprawkę
Głosowano wniosek w
sprawie:
autopoprawka wniesiona przez
radnego Sławomira Ossowskiego dot. zmiany nazwy Projektu budowy ulicy Śluzowej
od ul. Zagajnikowej do ul. Granicznej w Prądkach.
Wyniki głosowania
ZA: 19, PRZECIW: 0,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 2
Wyniki imienne:
ZA (19)
Bronisław Balcerowski, Anna
Banaszek, Magdalena Burdanowska, Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Patrycja
Harczenko-Staszewska, Jacek Krzyżanowski, Karolina Lachowicz, Aleksandra
Lubońska, Piotr Mądrzyński, Krzysztof Michalak, Zbigniew Moroz, Ilona
Nowakowska, Sławomir Ossowski, Sławomir Ruge, Henryk Sykut, Magdalena Sznajder,
Katarzyna Tomicka, Maria Wolsztyńska
NIEOBECNI (2)
Krzysztof Kocikowski, Łukasz
Wyszomirski
Poprawka została przyjęta.
Wiceprzewodniczący Henryk
Sykut zapytał jaki jest okres związania z ofertą przebudowy świetlicy w Cielu?
Wójt odpowiedział, że jest
to 30 dni.
II zastępca wójta
poinformował, że termin realizacji robót to maksymalnie 15 maja, a od czerwca ten obiekt musi zacząć działać aby Gmina nie straciła
dofinansowania na działalność.
Wiceprzewodniczący Henryk Sykut zgłosił wniosek, aby decyzje dotyczące zmiany budżetu w sprawie przebudowy obiektu w Cielu
odłożyć do najbliższej sesji.
II zastępca wójta
poinformował, że jeżeli nie będą zabezpieczone środki na ta inwestycję, to nie będzie możliwości rozpoczęcia badania ofert, co powoduje że wszystko
jest zawieszone do 31 marca. Procedury spowodują, że będzie to już okres
majowy, co z kolei przedkłada się na nierealną modernizacją obiektu, na którą
zostaną 2 tygodnie.
Głosowano wniosek w
sprawie:
wniosek radnego Henryka
Sykuta zdjęcie środków na zwiększenie inwestycyjne w wysokości 303 500 zł
w zadaniu pod nazwą przebudowa i zmiana sposobu użytkowania świetlicy wiejskiej
na Dzienny Dom Pomocy oraz Świetlicę Wiejską przy ulicy Osiedle 4E w Cielu.
Wyniki głosowania
ZA: 8, PRZECIW: 6,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 4, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3
Wyniki imienne:
ZA (8)
Anna Banaszek, Piotr
Mądrzyński, Zbigniew Moroz, Ilona Nowakowska, Sławomir Ruge, Henryk Sykut,
Magdalena Sznajder, Maria Wolsztyńska
PRZECIW (6)
Magdalena Burdanowska,
Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Aleksandra Lubońska, Krzysztof Michalak,
Sławomir Ossowski
WSTRZYMUJĘ SIĘ (4)
Bronisław Balcerowski, Jacek
Krzyżanowski, Karolina Lachowicz, Katarzyna Tomicka
NIEOBECNI (3)
Patrycja
Harczenko-Staszewska, Krzysztof Kocikowski, Łukasz Wyszomirski
Wniosek został przyjęty.
Sesję Rady Gminy opuściła
radna Patrycja Harczenko-Staszewska.
Radna Maria Wolsztyńska
zgłosiła wniosek w spawie zwiększenia środków na programy profilaktyczne.
Zaproponowała przesunięcie środków, które pozostały z poprzedniego wniosku
(ścieżki pieszo-rowerowej).
Wiceprzewodniczący Henryk
Sykut zasugerował, aby środki te pozostały nienaruszone
do najbliższej sesji.
Radna Maria Wolsztyńska
zaproponował w takim razie przeniesienie środków z bieżącego utrzymania dróg.
Wójt oraz skarbnik
zaznaczyli, że nie ma możliwości dowolnego przerzucania środków z paragrafów na paragrafy, gdyż są zaciągnięte pewne zobowiązania i należy
zabezpieczyć na nie środki. Niedostosowanie się do tych wytycznych powoduje
naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Radny Bronisław Balcerowski poinformował,
że jest skłonny przychylić się do wniosku radnej Marii Wolsztyńskiej i nie ma
na co czekać, ponieważ możemy nie zdążyć z realizacją programów.
II zastępca wójta
powiedział, że są pewne oszczędności na utrzymaniu dróg na dzień dzisiejszy
jest ok.60 tys. zł, nie ma również pewności co wydarzy się w najbliższym czasie
ponieważ jest dopiero 03.03.2020, a jak pamiętamy kilka lat wstecz padał śnieg
podczas Świąt Wielkanocnych.
Głosowano wniosek w
sprawie:
Wniosek radnej Marii
Wolsztyńskiej. W dziale 851 ochrona zdrowia zwiększa się środki
na programy profilaktyczne o kwotę 92 000 zł z bieżącego utrzymania dróg.
Wyniki głosowania
ZA: 10, PRZECIW: 3,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 5, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3
Wyniki imienne:
ZA (10)
Bronisław Balcerowski, Anna
Banaszek, Magdalena Burdanowska, Kamilla Grzelak, Aleksandra Lubońska, Piotr
Mądrzyński, Krzysztof Michalak, Zbigniew Moroz, Ilona Nowakowska, Maria
Wolsztyńska
PRZECIW (3)
Jacek Grzywacz, Sławomir
Ossowski, Sławomir Ruge
WSTRZYMUJĘ SIĘ (5)
Jacek Krzyżanowski, Karolina
Lachowicz, Henryk Sykut, Magdalena Sznajder, Katarzyna Tomicka
NIEOBECNI (3)
Patrycja
Harczenko-Staszewska, Krzysztof Kocikowski, Łukasz Wyszomirski
Wniosek został przyjęty.
Przewodniczący Jacek
Grzywacz Zarządził głosowanie całej uchwały.
Głosowano w sprawie:
zmieniająca uchwałę w
sprawie uchwalenia budżetu Gminy Białe Błota na rok 2020,
Wyniki głosowania
ZA: 16, PRZECIW: 0,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3
Wyniki imienne:
ZA (16)
Bronisław Balcerowski, Anna
Banaszek, Magdalena Burdanowska, Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Jacek
Krzyżanowski, Aleksandra Lubońska, Piotr Mądrzyński, Krzysztof Michalak,
Zbigniew Moroz, Ilona Nowakowska, Sławomir Ossowski, Sławomir Ruge, Henryk
Sykut, Magdalena Sznajder, Maria Wolsztyńska
WSTRZYMUJĘ SIĘ (2)
Karolina Lachowicz,
Katarzyna Tomicka
NIEOBECNI (3)
Patrycja
Harczenko-Staszewska, Krzysztof Kocikowski, Łukasz Wyszomirski
Rada Gminy Białe Błota
podjęła uchwałę Nr RGK.0007.12.2020 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Białe Błota na rok 2020
2) w sprawie zmian w
Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2020-2026,
Głosowano w sprawie:
w sprawie zmian w
Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2020-2026,
Wyniki głosowania
ZA: 16, PRZECIW: 0,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3
Wyniki imienne:
ZA (16)
Bronisław Balcerowski, Anna
Banaszek, Magdalena Burdanowska, Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Jacek
Krzyżanowski, Aleksandra Lubońska, Piotr Mądrzyński, Krzysztof Michalak,
Zbigniew Moroz, Ilona Nowakowska, Sławomir Ossowski, Sławomir Ruge, Henryk
Sykut, Magdalena Sznajder, Maria Wolsztyńska
WSTRZYMUJĘ SIĘ (2)
Karolina Lachowicz, Katarzyna
Tomicka
NIEOBECNI (3)
Patrycja
Harczenko-Staszewska, Krzysztof Kocikowski, Łukasz Wyszomirski
Rada Gminy Białe Błota
podjęła uchwałę Nr RGK.0007.13.2020 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2020-2026,
3) zmieniająca uchwałę w
sprawie przyjęcia „Rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020
rok”.
Sekretarz Ewa Galicka
przedstawiła projekt uchwały.
Radna Maria Wolsztyńska
zwróciła uwagę, że uchwała jest podejmowana z powodu błędu w uchwale, która była wcześniej podjęta. Stwierdziła, że ta uchwała powinna być
opiniowana przez komisję merytoryczną, co mogłoby uchronić przed podejmowaniem
niewłaściwych decyzji. Same opinie mogą być przeprowadzane wyłącznie gdy
materiały trafiają na komisję przed sesjami zwyczajnymi, dlatego będzie wnosić
po raz kolejny o zwiększenie liczby sesji.
Wójt odpowiedział, że uchwała
została podjęte zgodnie z zabezpieczonymi środkami w budżecie, natomiast jest to błąd matematyczny polegający na niewłaściwym
sumowaniu kwot. Projekt uchwały był omawiany na komisjach w ubiegłym roku,
dlatego radni mieli możliwość zapoznać się z nim przed głosowaniem.
Głosowano w sprawie:
zmieniająca uchwałę w sprawie
przyjęcia „Rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz
innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok”.
Wyniki głosowania
ZA: 18, PRZECIW: 0,
WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3
Wyniki imienne:
ZA (18)
Bronisław Balcerowski, Anna
Banaszek, Magdalena Burdanowska, Kamilla Grzelak, Jacek Grzywacz, Jacek
Krzyżanowski, Karolina Lachowicz, Aleksandra Lubońska, Piotr Mądrzyński,
Krzysztof Michalak, Zbigniew Moroz, Ilona Nowakowska, Sławomir Ossowski,
Sławomir Ruge, Henryk Sykut, Magdalena Sznajder, Katarzyna Tomicka, Maria
Wolsztyńska
NIEOBECNI (3)
Patrycja
Harczenko-Staszewska, Krzysztof Kocikowski, Łukasz Wyszomirski
Rada Gminy Białe Błota
podjęła uchwałę Nr RGK.0007.14.2020 zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia „Rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020
rok”
Ad. 5. Zakończenie obrad XXIV
Sesji VIII Kadencji.
Przewodniczący rady gminy
Jacek Grzywacz zaproponował, aby w poniedziałek (09.03.2020 r.) o godzinie
15:00 przeprowadzić spotkanie w związku z zagrożeniem koronawirusem.
Przewodniczący zakończył
obrady XXIV Sesji VIII Kadencji.
Zgodnie z § 39 ust 2 i 5
Statutu Gminy Białe Błota uwagi do protokołu można wnosić do dnia 24.03.2020 r.
Uwagi można wnosić w formie pisemnej do Przewodniczącego Rady Gminy.
metryczka
Wytworzył: Łukasz Czyżewski (4 marca 2020)
Opublikował: Łukasz Czyżewski (4 marca 2020, 07:59:46)
Ostatnia zmiana: Łukasz Czyżewski (22 kwietnia 2020, 09:29:18)
Zmieniono: aktualizacja nagrania
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 502