Komisja Rewizyjna | Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Oświaty i Kultury | Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja doraźna ds. Statutu Gminy | Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Sportu
Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 22.05.2019r. od godz. 15.00 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Guliwera 4a.
nagranieProtokół
z
posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z
dnia 22.05.2019r. od godz. 15.00 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Guliwera 4a
W posiedzeniu
uczestniczyli: Przewodniczący Komisji Sławomir Ruge, radny Łukasz Wyszomirski,
p. Krystyna Kołodziejczak Kierownik referatu Budżetu, p. Katarzyna Janka- Tymek
Kierownik referatu Podatków i Opłat.
Nieobecna radna Anna
Banaszek.
Przewodniczący Komisji odczytał pouczenie o ochronie
danych osobowych.
Stwierdził, że obecnych na posiedzeniu Komisji jest
dwóch radnych. Odczytał § 100 ust. 1 Statutu Gminy Białe Błota stanowiący, że Uchwały
Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy
składu komisji.
Porządek posiedzenia:
1) Kontynuacja
kontroli rozpoczętych w tym:
-
zakończenie Kontroli kompleksowej dot. umorzeń podatków za rok 2018
rozpatrzonych przez Wójta Gminy Białe Błota /podpisanie protokołów oraz
odczytanie i przegłosowanie stanowiska Komisji.
- kontynuacja
kontroli problemowej związanej z zimowym utrzymaniem dróg za okres
grudzień 2018 r. i styczeń 2019 r./ analiza dokumentów/
2) Kontynuacja
prac nad raportem o stanie gminy związanego z udzieleniem bądź nie udzieleniem wotum zaufania
3) Rozpoczęcie
procedury nad raportem o stanie gminy związanej z udzieleniem bądź nie
udzieleniem absolutorium na podstawie sprawozdania z wykonania budżetu
4) Sprawy
bieżące w tym omówienie projektów uchwał na najbliższą sesję
5) Wolne
wnioski i pytania
6) Zakończenie
posiedzenia komisji
Ad.
1)
Zakończenie Kontroli kompleksowej dot. umorzeń podatków za rok 2018
rozpatrzonych przez Wójta Gminy Białe Błota – odczytanie stanowiska oraz
podpisanie protokołu z kontroli.
Przewodniczący Komisji p.
Sławomir Ruge odczytał protokół i stanowisko komisji z kontroli. Protokół przyjęto jednogłośnie.
Kierownik referatu
Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek mówiła, że w referacie została
zatrudniona druga osoba do spraw windykacji. Tytuły wykonawcze są kierowane do
Urzędu Skarbowego. Na bieżąco są
sporządzane sprawozdania kwartalne. Jest tendencja spadkowa zadłużenia.
Przewodniczący Komisji p.
Sławomir Ruge pytał o podanie w procentach ilu mieszkańców nie płaci podatków.
Radny Łukasz Wyszomirski
pytał z czego wynika wypowiedź p. kierownik Katarzyny Janki- Tymek, że będzie
spadek zadłużenia.
Kierownik referatu
Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek mówiła, że zawsze jest tendencja
spadkowa, lecz jak będzie wyglądała ściągalność tego nie wiadomo. Dotychczas
egzekucja była przeprowadzana w referacie Podatków.
Radny Łukasz Wyszomirski
pytał o zasadność zatrudnienia pracownika. Zwrócił uwagę na wzrost zatrudnienia
w administracji.
Kierownik referatu
Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek odpowiedziała, że nie ma przyrostu
zatrudnienia, jest to uzupełnienie stanu.
Radny Łukasz Wyszomirski
pytał, czy jest przeprowadzana kontrola w terenie?
Kierownik referatu
Podatków i Opłat p. Katarzyna Janka Tymek mówiła, że kontrole w terenie są
przeprowadzane od stycznia. Kwota która wpłynęła do Urzędu Gminy wynosi
przeszło 200 000 zł. Są wykonywane notatki z kontroli.
Ad.2) Raport o stanie gminy związany z udzieleniem
bądź nie udzieleniem wotum zaufania
Przewodniczący Komisji p.
Sławomir Ruge przekazał, że członkowie Komisji odbędą szkolenie w tym zakresie
w RIO w Bydgoszczy.
Zwrócił uwagę, że do Komisji nie wpłynął raport o stanie gminy.
Ustalono dodatkowy termin posiedzenia Komisji
Rewizyjnej na dzień 28.05.2019 r o godz. 13.00 dot z udzielenia bądź nie
udzielenia absolutorium na podstawie sprawozdania z wykonania budżetu
Ad.
3)
Rozpoczęcie procedury nad raportem o stanie gminy związanej z udzieleniem bądź
nie udzieleniem absolutorium na podstawie sprawozdania z wykonania budżetu.
Kierownik Referatu
Budżetu p. Krystyna Kołodziejczak przedstawiła dane dot. wydatków i dochodów
gminy.
Przewodniczący Komisji p.
Sławomir Ruge odczytał wstępną opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania
budżetu Gminy Białe Błota za 2018 rok. W trakcie odczytywania dokonano
poprawek.
Ad.
4)
Sprawy bieżące w tym omówienie projektów uchwał na najbliższą sesję
Przewodniczący Komisji p.
Sławomir Ruge przedstawił przygotowany projekt uchwały w sprawie zwiększenia
środków funduszu sołeckiego dla wszystkich sołectw Gminy Białe Błota w roku
2020. /przedstawienie założeń i uzasadnienie.
Pytał jakie środki
wróciły z budżetu centralnego.
p. Krystyna Kołodziejczak
przekazała, że przekaże taką informację w późniejszym terminie.
Przewodniczący Komisji p.
Sławomir Ruge proponował, aby zorganizować szkolenie dla sołtysów dot.
wydatkowania funduszu sołeckiego.
Radny Łukasz Wyszomirski
proponował, aby przestawiony projekt uchwały przez radnego Sławomira Ruge
ponownie przeanalizować i przedstawić na sesji w czerwcu br.
Ad.
5)
Wolne wnioski i pytania
Brak.
Na tym zakończono
posiedzenie komisji.
Przewodniczący
Komisji
Sławomir
Ruge
metryczka
Wytworzył: Łukasz Czyżewski (14 czerwca 2019)
Opublikował: Łukasz Czyżewski (14 czerwca 2019, 13:23:28)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 579