Strona główna > Uchwały > 2018 |
Uchwała nr RGK.0007.84.2018Rady Gminy Białe Błotaz dnia 11 września 2018w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Granitowej w miejscowości Murowaniec, gmina Białe Błota.Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 t.j., ze zmianami: z 2017 r., poz. 1566, z 2018 r., poz. 1094, poz. 1544) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 t.j., ze zmianami: poz. 1000, poz.1349), Rada Gminy uchwala co następuje:
Uchwała nr RGK.0007.84.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Granitowej w miejscowości Murowaniec, gmina Białe Błota.
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 t.j., ze zmianami: z 2017 r., poz. 1566, z 2018 r., poz. 1094, poz. 1544) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 t.j., ze zmianami: poz. 1000, poz.1349), Rada Gminy uchwala co następuje:
Rozdział
1.
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Po
stwierdzeniu, że plan miejscowy nie narusza ustaleń studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy
Białe Błota uchwalonego uchwałą nr RGK.0007.56.2016 Rady
Gminy Białe Błota z dnia 23 maja 2016 r. uchwala się
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy
Granitowej w miejscowości Murowaniec, zwany dalej planem.
2. Integralną
część uchwały stanowi:
1) rysunek
planu w skali 1:1000, jako załącznik nr 1 do uchwały;
2) rozstrzygnięcie
o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, jako załącznik
nr 2 do uchwały;
3) rozstrzygnięcie
o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji
z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań
własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, jako załącznik nr
3 do uchwały.
§ 2. 1. Uchwała
ustanawia obowiązujące na terenach objętych planem przepisy prawa
miejscowego dotyczące przeznaczenia i sposobu zagospodarowania
poszczególnych terenów oraz określa konieczne dla osiągnięcia
zamierzonych celów – nakazy i zakazy.
2. Przepisy
prawne niniejszej uchwały nie mogą być stosowane wybiórczo
oraz
w oderwaniu od ustaleń rysunku stanowiącego załącznik do uchwały.
w oderwaniu od ustaleń rysunku stanowiącego załącznik do uchwały.
§ 3. W
realizacji miejscowego planu, oprócz ustaleń zawartych
w niniejszej uchwale, mają zastosowanie przepisy szczególne wraz z aktami wykonawczymi i odrębnymi.
w niniejszej uchwale, mają zastosowanie przepisy szczególne wraz z aktami wykonawczymi i odrębnymi.
§ 4. Każdy
teren wydzielony liniami rozgraniczającymi tereny o różnym
przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania, określony
jest symbolem, w którym litery oznaczają przeznaczenie
poszczególnych terenów według oznaczeń legendy rysunku planu.
§ 5. Na
rysunku planu obowiązują:
1) granica
obszaru objętego planem;
2) linie
rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych
zasadach zagospodarowania;
3) nieprzekraczalne
linie zabudowy;
4) symbole
identyfikujące tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych
zasadach zagospodarowania.
Rozdział
2.
Ogólne ustalenia planu
Ogólne ustalenia planu
§ 6. 1. Ustalenia
ogólne obowiązują dla wszystkich terenów wgranicach obszaru
objętego planem, oile ustalenia szczegółowe niestanowią inaczej.
2. Przeznaczenie
terenów:
1) w
granicach planu wyznacza się tereny:
a) zabudowy
mieszkaniowej jednorodzinnej, o symbolu – MN,
b) drogi
publicznej lokalnej, o symbolu – KD-L,
c) drogi
wewnętrznej, o symbolu – KDW;
2) obowiązuje
zakaz lokalizacji funkcji i obiektów niezwiązanych
z podstawowym przeznaczeniem terenu i jego obsługą,
z wyłączeniem inwestycji celu publicznego z zakresu
łączności publicznej, zgodnych z przepisami odrębnymi.
3. Zasady
ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: wymagane
sytuowanie nowych budynków zgodnie z liniami zabudowy,
określonymi na rysunku planu.
4. Zasady
ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu: obowiązuje
zagospodarowanie terenu prowadzące do utrzymania i ochrony
wartości przyrodniczych i różnorodności form krajobrazowych,
w tym zachowanie istniejących form ukształtowania terenu
z wyłączeniem realizacji obiektów budowlanych, oraz zakaz
dokonywania zmian stosunków wodnych.
5. Zasady
kształtowania krajobrazu: zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.
6. Zasady
ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym
krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej:
w przypadku natrafienia podczas robót ziemnych lub budowlanych
na obiekt, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on
zabytkiem należy zastosować się do przepisów o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami.
7. Wymagania
wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych:
zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.
8. Zasady
kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenów:
1) obowiązuje
lokalizacja zabudowy zgodnie z zasadami określonymi
w ustaleniach szczegółowych;
2) na
obszarze objętym planem, obowiązują nieprzekraczalne ograniczenia
wysokości zabudowy, określone w dokumentacji rejestracyjnej
lotniska Bydgoszcz-Szwederowo, zgodnie z przepisami odrębnymi;
3) w
ramach projektowanych miejsc parkingowych, określonych w ustaleniach
szczegółowych, obowiązuje zapewnienie miejsc parkingowych
przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę
parkingową zgodnie z przepisami odrębnymi;
4) wskaźniki
zagospodarowania terenów – określone w ustaleniach
szczegółowych.
9. Granice
i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających
ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, terenów
górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia
powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów
priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz
w planach zagospodarowania przestrzennego województwa: na
obszarze objętym planem nie występują tereny podlegające
ochronie.
10. Szczegółowe
zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:
nie ustala się.
11. Szczególne
warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich
użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: odległość posadowienia
obiektów budowlanych od istniejącej infrastruktury technicznej
zgodnie z przepisami odrębnymi.
12. Zasady
modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej:
1) obsługa
komunikacyjna z istniejących i projektowanych dróg;
2) tereny
w liniach rozgraniczających dróg przeznaczone są do ruchu
i postoju pojazdów, ruchu pieszych, lokalizacji ścieżek
rowerowych i urządzeń infrastruktury technicznej;
3) obowiązuje
zakaz lokalizacji zabudowy niezwiązanej z utrzymaniem i obsługą
komunikacji;
4) szczegółowe
rozwiązania geometrii ulic i skrzyżowań (jezdnie, chodniki,
ścieżki rowerowe, pasy postojowe) należy opracować w projektach
budowlanych inwestycji;
5) dopuszcza
się budowę i przebudowę istniejącej sieci infrastruktury
technicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
6) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w wodę: zaopatrzenie
w wodę z gminnej sieci wodociągowej zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
7) zasady
obsługi w zakresie kanalizacji sanitarnej:
a) odprowadzenie
ścieków sanitarnych do zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej
zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi,
b) do
czasu realizacji zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej dopuszcza się
odprowadzanie ścieków do szczelnych zbiorników okresowo
opróżnianych lub do indywidualnych przydomowych oczyszczalni
ścieków;
8) odprowadzenie
wód opadowych:
a) z
terenów komunikacji odprowadzanie wód opadowych do kanalizacji
deszczowej,
b) do
czasu zrealizowania kanalizacji deszczowej, dopuszcza się
odprowadzanie wód opadowych z terenów komunikacji do gruntu po
uprzednim podczyszczeniu,
c) z
pozostałych terenów odprowadzenie wód opadowych do gruntu;
9) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w gaz: zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
10) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię cieplną:
należy zachować normatywne wartości emisji zanieczyszczeń do
powietrza, określone w przepisach odrębnych i szczególnych;
11) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną:
zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
12) zasady
obsługi w zakresie telekomunikacji: podłączenie do telefonii
stacjonarnej poprzez kanalizację teletechniczną zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
13) zasady
obsługi w zakresie odpadów komunalnych: gromadzenie odpadów
w zamykanych, przenośnych pojemnikach - wywóz
odpadów z pojemników w sposób zorganizowany zgodnie
z przepisami odrębnymi.
13. Sposób
i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów: do czasu realizacji ustaleń planu
dopuszcza się użytkowanie terenów na dotychczas obowiązujących
zasadach.
14. Wysokości
stawek procentowych służących naliczeniu opłaty z tytułu
wzrostu wartości nieruchomości:
1) na
terenach przeznaczonych do realizacji celów publicznych – 0,1%;
2) na
terenach przeznaczonych do realizacji celów niepublicznych – 30%.
Rozdział
3.
Ustalenia szczegółowe - zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem
Ustalenia szczegółowe - zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem
§ 7. Teren
oznaczony symbolem MN
przeznacza
się na cel zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej; obowiązują
następujące ustalenia:
1) wysokość
zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej do dwóch kondygnacji
nadziemnych oraz maksymalnie 12,0 m;
2) dachy
budynków mieszkalnych jednorodzinnych o nachyleniu od 30° do
50°;
3) dopuszcza
się budowę wolnostojących garaży o architekturze
nawiązującej do budynku mieszkalnego, z ewentualnym
wydzieleniem pomieszczeń gospodarczych, wysokość budynków
maksymalnie 5,0 m;
4) kąt
nachylenia dachów budynków garażowych, garażowo - gospodarczych
od 15° do 45°;
5) dopuszcza
się podpiwniczenie budynków z uwzględnieniem okresowego
wysokiego poziomu wód gruntowych;
6) dopuszcza
się realizację infrastruktury technicznej związanej z podstawową
funkcją terenu;
7) obowiązuje
wydzielenie minimum 1 miejsca parkingowego na mieszkanie;
8) minimalna
powierzchnia nowo wydzielanych działek budowlanych 0,08 ha;
9) minimum
60% powierzchni działki budowlanej należy pozostawić w formie
biologicznie czynnej (zieleń użytkowa lub ozdobna);
10) powierzchnia
zabudowy do 40% powierzchni działki lub terenu;
11) wskaźnik
intensywności zabudowy od minimum 0,1 do maksimum 0,8.
§ 8. Teren
oznaczony symbolem KD-L
przeznacza
się na cel drogi publicznej lokalnej; poszerzenie istniejącej
drogi; obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza
się lokalizację obiektów budowlanych i urządzeń
technicznych związanych z prowadzeniem, zabezpieczeniem
i obsługą ruchu, a także urządzeń związanych
z potrzebami zarządzania ruchem;
2) dopuszcza
się lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej
niezwiązanych
z podstawową funkcją drogi;
z podstawową funkcją drogi;
3) obowiązuje
zakaz lokalizacji budynków, budowli i urządzeń z wyłączeniem
urządzeń infrastruktury technicznej, niezwiązanych z podstawowym
przeznaczeniem terenu;
4) parametry
i wskaźniki kształtowania zagospodarowania terenu: szerokość
w liniach rozgraniczających – jak na rysunku planu.
§ 9. Teren
oznaczony symbolem KDW
przeznacza
się na cel drogi wewnętrznej; obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza
się lokalizację obiektów budowlanych i urządzeń
technicznych związanych z prowadzeniem, zabezpieczeniem
i obsługą ruchu, a także urządzeń związanych
z potrzebami zarządzania ruchem;
2) dopuszcza
się lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej
niezwiązanych
z podstawową funkcją drogi;
3) obowiązuje
zakaz lokalizacji budynków, budowli i urządzeń z wyłączeniem
urządzeń infrastruktury technicznej, niezwiązanych z podstawowym
przeznaczeniem terenu;
4) parametry
i wskaźniki kształtowania zagospodarowania terenu: szerokość
w liniach rozgraniczających – jak na rysunku planu.
Rozdział
4.
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
§ 10. Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi Gminy Białe Błota.
§ 11. Uchwała
podlega publikacji na stronie internetowej gminy oraz w Dzienniku
Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
§ 12. W
granicach objętych niniejszą uchwałą traci moc uchwała nr
XXV/180/97 Rady Gminy Białe Błota z dnia 14 listopada
1997 r.
§ 13. Uchwała
wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Gminy Białe Błota
Jacek Grzywacz
Przewodniczący Rady Gminy Białe Błota
Jacek Grzywacz
Załącznik Nr 1 do uchwały
Nr RGK.0007.84.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
Załącznik
Nr 2 do uchwały Nr RGK.0007.84.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
ROZSTRZYGNIĘCIE
O SPOSOBIE ROZPATRZENIA UWAG DO PROJEKTU MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W REJONIE ULICY GRANITOWEJ
W MIEJSCOWOŚCI MUROWANIEC, GMINA BIAŁE BŁOTA
Na
podstawie art. 17 pkt 14 oraz
z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca
2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 z późn.
zm.) przedkłada się Radzie Gminy Białe Błota listę
nieuwzględnionych uwag umieszczonych w poniższym wykazie.
Lp. |
Treść
uwag |
Ustalenia
projektu planu dla nieruchomości, której dotyczy uwaga |
Uzasadnienie
nieuwzględnienia uwagi |
Zgłaszający
uwagę z datą wpływu uwagi
|
Brak
nieuwzględnionych uwag do projektu przedmiotowego planu
Załącznik
Nr 3 do uchwały Nr RGK.0007.84.2018
Rady Gminy Białe
Błota
z dnia 11 września 2018 r.
z dnia 11 września 2018 r.
ROZSTRZYGNIĘCIE
O SPOSOBIE REALIZACJI ZAPISANYCH W PLANIE INWESTYCJI
Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ, KTÓRE NALEŻĄ DO ZADAŃ
WŁASNYCH GMINY ORAZ ZASADACH ICH FINANSOWANIA DOTYCZY
MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W REJONIE
ULICY GRANITOWEJ W MIEJSCOWOŚCI MUROWANIEC, GMINA BIAŁE BŁOTA
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 z późn. zm.) Rada Gminy Białe Błota określa następujący sposób realizacji i zasady finansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym należą do zadań własnych gminy i służą zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców.
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 z późn. zm.) Rada Gminy Białe Błota określa następujący sposób realizacji i zasady finansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym należą do zadań własnych gminy i służą zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców.
1. Inwestycje
z zakresu infrastruktury technicznej przewidziane do realizacji
na podstawie planu stanowią:
1) drogi
publiczne wraz z uzbrojeniem podziemnym, urządzeniami
infrastruktury technicznej, oświetleniem, ścieżkami rowerowymi,
zielenią towarzyszącą i odpowiednim zabezpieczeniem
technicznym zmniejszającym uciążliwość komunikacyjną w stosunku
do innych funkcji w rozumieniu przepisów ochrony środowiska;
modernizacja istniejących zjazdów oraz budowa nowych połączeń
komunikacyjnych z terenu objętego planem miejscowym, realizacja
dróg dojazdowych publicznych, prace związane z utrzymaniem
i modernizacją terenu dróg publicznych oraz parkingów
zrealizowanych w liniach rozgraniczających tych dróg
i perspektywiczna budowa oświetleń drogowych,
2) urządzenia
elektroenergetyczne;
budowa linii kablowych nn dla obsługi projektowanych inwestycji oraz
utrzymanie istniejących linii elektroenergetycznych,
3) sieci
i urządzenia wodno – kanalizacyjne oraz gazowe;
utrzymanie istniejących i projektowanych sieci wodno –
kanalizacyjnych oraz gazowych wraz z budową infrastruktury
technicznej niezbędnej do wykonania projektowanych przyłączy
w przypadku realizacji projektowanych inwestycji budowlanych,
4) sieć
telekomunikacyjna;
podłączenie projektowanych obiektów budowlanych do istniejącej
linii telekomunikacyjnej.
2. Sposób
realizacji inwestycji:
1) realizacja
inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą
do zadań własnych gminy, zapisanych w miejscowym planie
zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Granitowej
w miejscowości Murowaniec, odbywać się będzie zgodnie
z założeniami określonymi w studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Białe Błota,
2) realizacja
inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej przebiegać
będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami,
w tym zakresie, m. in. z ustawą z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r.
poz. 1579 z późn. zm.), ustawą z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1202 z późn. zm.), ustawą z dnia 21 marca
1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r.
poz. 2222 z późn. zm.), ustawą z dnia
27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U.
z 2018 r. poz. 799 z późń. zm.),
inwestycje w zakresie przesyłania i dystrybucji paliw
i energii elektrycznej realizowane będą w sposób
określony w art. 7 ustawy z dnia 10 kwietnia
1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r.
poz. 755 z późn. zm.); sposób realizacji inwestycji
wynikał będzie z wykorzystania możliwych do zastosowania
rozwiązań techniczno – technologicznych gwarantujących wysoką
jakość wykonania inwestycji, dopuszcza się etapową realizację
inwestycji.
3. Zasady
finansowania:
1) Realizacja
inwestycji drogowych, parkingów oraz z zakresu zieleni
urządzonej publicznej będzie finansowana przez budżet gminy
z dopuszczeniem porozumień finansowych zawartych z innymi
podmiotami zgodnie z obowiązującymi przepisami, m. in. Ustawą
z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn.
zm.) oraz z Ustawą z dnia 16 grudnia 2005 r.
o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz. U.
z 2018 r. poz. 203),
2) Finansowanie
inwestycji infrastrukturalnych związanych z zaopatrzeniem
terenu objętego planem w energię elektryczną będzie
realizowana ze środków finansowych przedsiębiorstwa energetycznego
posiadającego wymaganą koncesje oraz na podstawie umów
z zainteresowanymi odbiorcami energii na warunkach określonych
przez gestorów sieci,
3) Inwestycje
z zakresu budowy sieci wodociągowej i kanalizacji
finansowane będą na podstawie art. 15 ustawy z dnia
7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1152) ze środków budżetu gminy z dopuszczeniem
porozumień finansowych zawartych z innymi podmiotami.
Uzasadnienie
Miejscowy
plan zagospodarowania przestrzennego został opracowany na podstawie
uchwały Rady Gminy Białe Błota nr RGK.0007.21.2017 z dnia
28 lutego 2017 r. w sprawie przystąpienia do
sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
w rejonie ulicy Granitowej w miejscowości Murowaniec,
gmina Białe Błota.
Wymieniona
uchwała rozpoczęła tryb formalno-prawny sporządzenia planu
miejscowego określony w ustawie z dnia 27 marca
2003 r. o planowaniu
i
zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r.
poz. 1073 z późn. zm.).
1.Sposób
realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2–4
ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym.
Przy
opracowywaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
wzięto pod uwagę:
1)wymagania
ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury:
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w 6
ust. 3 zawarto ustalenia dotyczące zasad ochrony
i kształtowania ładu przestrzennego. Określono również
wymagania sytuowania nowych budynków oraz zasady kształtowania
zabudowy i wskaźniki zagospodarowania terenu. Ustalenia te
zapewniają uwzględnienie w planie miejscowym wymagań ładu
przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury;
2)walory
architektoniczne i krajobrazowe:
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obowiązuje
zagospodarowanie terenu prowadzące do utrzymania i ochrony
wartości przyrodniczych i różnorodności form krajobrazowych;
3)wymagania
ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony
gruntów rolnych i leśnych:
projekt planu miejscowego w 6 ust. 4 zawiera
ustalenia dotyczące zasad ochrony środowiska, przyrody
i krajobrazu. Obszar objęty planem położony jest poza
granicami obszarów chronionych w myśl ustawy z dnia
16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Projekt
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego został pozytywnie
zaopiniowany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Na
obszarze objętym planem miejscowym nie znajdują się grunty
objęte ochroną, w związku z czym nie wystąpiła
konieczność uzyskania zgody, o której mowa w art. 7
ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów
rolnych i leśnych, na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych
i leśnych;
4)wymagania
ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr
kultury współczesnej:
projekt planu miejscowego w § 6 ust. 6 zawiera
ustalenia dotyczące zasad ochrony dziedzictwa kulturowego
i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr
kultury współczesnej. Na obszarze objętym planem miejscowym
zgodnie z wnioskiem, który wpłynął od Wojewódzkiego Urzędu
Ochrony Zabytków nie wyznaczono stref ochrony konserwatorskiej
i archeologicznej. Projekt miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego uzyskał pozytywne uzgodnienie Wojewódzkiego Urzędu
Ochrony Zabytków;
5)wymagania
ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia,
a także potrzeby osób niepełnosprawnych:
plan miejscowy w § 6 ust. 11 zawiera szczególne
warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich
użytkowaniu, a w § 6 ust. 9 ustalenia dotyczące
granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów
podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych
przepisów, terenów górniczych, a także obszarów
szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas
ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie
krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego
województwa. Obszar opracowania planu położony jest poza obszarami
szczególnego zagrożenia powodzią. Ustalenia w §
7 pkt 7 określają minimalną liczbę miejsc do
parkowania. Ustalenia zawarte w § 6 ust. 8 pkt 3 w odniesieniu
do miejsc przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych
w kartę parkingową odsyłają do obowiązujących przepisów
odrębnych;
6)walory
ekonomiczne przestrzeni:
projekt planu miejscowego poprzez ustalenie przeznaczenia terenów
oraz optymalnych wskaźników zagospodarowania terenu i kształtowania
zabudowy uwzględnia walory ekonomiczne przestrzeni. Dla
przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków
finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana
przestrzennego. Realizacja ustaleń planu pozwoli na realizację
inwestycji z zachowaniem maksymalnych walorów ekonomicznych
w wykorzystaniu przestrzeni;
7)prawo
własności:
ustalenia planu oraz sposób wyznaczenia terenów wydzielonych
liniami rozgraniczającymi określono mając na uwadze poszanowanie
prawa własności;
8)potrzeby
obronności i bezpieczeństwa państwa:
na obszarze objętym planem nie występują tereny, obiekty
i urządzenia służące obronności i bezpieczeństwu
państwa, (projekt planu został uzgodniony z właściwymi
organami wojskowymi, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa);
9)potrzeby
interesu publicznego:
projekt planu miejscowego w § 6 ust. 12 zawiera
ustalenia dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy
systemów komunikacji i infrastruktury technicznej, stanowiących
inwestycje celu publicznego;
10)potrzeby
w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej,
w szczególności sieci szerokopasmowych:
w ustaleniach planu dopuszcza się budowę i przebudowę
istniejącej sieci infrastruktury technicznej, zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi. Plan nie ogranicza
możliwości realizacji infrastruktury sieci szerokopasmowej;
11)zapewnienie
udziału społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem
zagospodarowania przestrzennego, w tym przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej:
w celu zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze
sporządzania planu zgodnie z art. 17 pkt 1 oraz
pkt 9 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym oraz zgodnie z art. 39,
art. 40 i art. 41 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko Wójt Gminy Białe Błota kolejno dopełnił czynności
określone w w/w ustawach. Ogłosił w prasie miejscowej,
a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej
miejscowości, o podjęciu uchwały o przystąpieniu do
sporządzania planu, określając formę, miejsce i termin
składania wniosków do planu, nie krótszy niż 21 dni od
dnia ogłoszenia. Informacja o podjęciu uchwały
o przystąpieniu do sporządzania planu oraz o możliwości
składania wniosków została również zamieszczona na stronie
internetowej gminy w dniu 26 czerwca 2017 r. Następnie
ogłosił w prasie miejscowej a także w sposób
zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości o wyłożeniu
projektu planu do publicznego wglądu na co najmniej 7 dni przed
dniem wyłożenia i wyłożono projekt wraz z prognozą
oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu na okres co
najmniej 21 dni oraz zorganizowano w tym czasie dyskusję
publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
W ogłoszeniu o wyłożeniu projektu planu do publicznego
wglądu poinformowano o możliwości składania uwag do projektu
planu oraz wyznaczono termin w którym osoby fizyczne i prawne
oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą
wnosić uwagi dotyczące projektu planu. Informacja o wyłożeniu
projektu planu do publicznego wglądu oraz o możliwości
składania uwag i terminie dyskusji publicznej została również
zamieszczona na stronie internetowej gminy w dniu 8 lipca
2018 r. Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie
planu rozwiązaniami odbyła się w dniu 24 lipca 2018 r.
W ustawowym terminie, tj. do dnia 6 września 2018 r.
nie wpłynęły uwagi do przedmiotowego planu miejscowego;
12)zachowanie
jawności i przejrzystości procedur planistycznych:
na każdym etapie procedury planistycznej dotyczącej planu
miejscowego zapewnia jawność i przejrzystość ww. procedury.
W szczególności dotyczy to etapów związanych
z udziałem społeczeństwa. W całości wypełniono
art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym oraz art. 39 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko. Ponadto organ sporządzający projekt planu zapewnił
stałą możliwość udzielenia wszelkich informacji związanych
z etapem i trybem sporządzania przedmiotowego planu
miejscowego;
13)potrzebę
zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów
zaopatrzenia ludności:
plan miejscowy w § 6 ust. 12 zawiera ustalenia
dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów
komunikacji i infrastruktury technicznej, w tym systemów
zaopatrzenia w wodę. Wyznaczono zaopatrzenie w wodę
z gminnej sieci wodociągowej, zgodnie z obowiązującymi
przepisami odrębnymi. Istniejąca sieć wodociągowa w pełni
zapewnia dostateczną ilość dla zabudowy istniejącej oraz posiada
rezerwy dla zapewnienia ilości i jakości wody dla zabudowy
projektowanej;
14)ustalając
przeznaczenie terenu lub określając potencjalny sposób
zagospodarowania i korzystania z terenu, organ waży
interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane
w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony
istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian
w zakresie jego zagospodarowania, a także analizy
ekonomiczne, środowiskowe i społeczne: w
ramach procedury planistycznej w odpowiedzi na ogłoszenie
Wójta Gminy Białe Błota o przystąpieniu do sporządzenia
planu miejscowego, nie wpłynęły wnioski od osób prywatnych.
Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu
nie wpłynęła żadna uwaga. Jednoznacznie świadczy to, że
istniejący i planowany sposób użytkowania i zagospodarowania
omawianego terenu zachowuje równowagę między interesem publicznym
a interesami prywatnymi;
15)wymagania
ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz
walorów ekonomicznych przestrzeni:
¾kształtowanie
struktur przestrzennych przy uwzględnieniu dążenia do
minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego:
istniejąca i projektowana sieć komunikacyjna uwzględnia
odpowiednie kształtowanie potoków komunikacyjnych, co pozwala na
właściwe i oszczędne ekonomicznie prowadzenie transportu
indywidualnego jak i zbiorowego;
¾lokalizowanie
nowej zabudowy mieszkaniowej w sposób umożliwiający
mieszkańcom maksymalne wykorzystanie publicznego transportu
zbiorowego jako podstawowego środka transportu:
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zapewnia dla nowej
zabudowy mieszkaniowej dobrą dostępność do istniejącej sieci
transportu zbiorowego;
¾zapewnianie
rozwiązań przestrzennych, ułatwiających przemieszczanie się
pieszych i rowerzystów:
zapewniono obsługę komunikacyjną z istniejących
i projektowanych dróg;
¾dążenie
do planowania i lokalizowania nowej zabudowy w szczególności
poprzez uzupełnianie istniejącej zabudowy:
obszar objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
położony jest w zwartej strukturze funkcjonalno –
przestrzennej. Ustalenia planu miejscowego mają na celu dalszy
rozwój zabudowy wykształconej jednostki urbanistycznej.
2.zgodność
z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1,
wraz z datą uchwały rady gminy, o której mowa
w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca
2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Przedstawiony
do uchwalenia plan miejscowy jest zgodny z polityką
przestrzenną gminy sformułowaną w Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Białe Błota
uchwalonym uchwałą nr RGK.0007.56.2016 Rady Gminy Białe Błota
z dnia 23 maja 2016 r.
Miejscowy
plan zagospodarowania przestrzennego jest zgodny z uchwałą
Rady Gminy Białe Błota nr RGK.0007.119.2016 z dnia
29 listopada 2016 r. w sprawie aktualności Studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz
obowiązujących planów miejscowych dla terenu gminy Białe Błota.
3.wpływ
na finanse publiczne, w tym budżet gminy
Dla
przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków
finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana
przestrzennego. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
zapewnia minimalizowanie kosztów inwestycyjnej realizacji planu
poprzez uzupełnienie terenów inwestycyjnych wyposażonych
w infrastrukturę techniczną oraz wykorzystanie istniejącej
infrastruktury społecznej oraz istniejącego transportu publicznego.
Zgodnie
z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Przewodniczący Rady Gminy Białe Błota
Jacek Grzywacz
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Nr 4668 z dnia 2018-09-19
metryczka
Opublikował: Dominika Kowalska (4 października 2018, 09:59:28)
Ostatnia zmiana: Dominika Kowalska (16 listopada 2018, 13:07:13)
Zmieniono: dodano dziennik urzędowy
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 482