Strona główna > Uchwały > 2007 |
Uchwała nr VI/44/2007 Rady Gminy Białe Błotaz dnia 22 marca 2007w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok. Na podstawie art.18, ust. 2, pkt 4, pkt 9 , lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 ) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art.195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218 ) uchwala się , co następuje :
Uchwała nr VI/44/2007
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 22 marca 2007
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok.
Na podstawie art.18, ust. 2, pkt 4, pkt 9 , lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 ) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art.195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218 ) uchwala się , co następuje :
Uchwała Nr VI / 44 / 2007
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 22 marca 2007 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok.
Na podstawie art.18, ust. 2, pkt 4, pkt 9 , lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 ) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art.195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych
( Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708,
Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218 ) uchwala się , co następuje :
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 31 523 000,- zł ,
w tym :
dochody własne 18 505 765,- zł
subwencje 8 400 932,- zł
dotacje 4 616 303,- zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. 1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 34 306 000,- zł,
w tym :
a/ wydatki bieżące na kwotę 23 765 258,- zł , z tego :
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 10 091 979,- zł
- dotacje 1 350 647,- zł
- wydatki na obsługę długu j.s.t. 519 748,- zł
- rezerwa ogólna 17 000,- zł
b/ wydatki majątkowe na kwotę 10 540 742,- zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2009 zgodnie z załącznikiem nr 3 ( 3a – zadania inwestycyjne w 2007 r.).
§ 3. 1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 783 000,- zł , zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z :
a/zaciąganych pożyczek w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej w Toruniu w kwocie 2 783 000,- zł.
2.Przychody budżetu w wysokości 4 586 006,- zł , rozchody w wysokości 1 803 006,- zł , zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 4 311 703,- zł , zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 45 300,- zł , zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5.1. Ustala się dochody w kwocie 193 000,- zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 187 000,- zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 6 000,- zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 6. 1.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych : dochody 425 880,- zł , wydatki 425 880,- zł , zgodnie z załącznikiem nr 7.
2.Plan przychodów i wydatków dla gospodarstwa pomocniczego jednostki budżetowej : przychody 500 768,- zł , wydatki 500 768,- zł , zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 7. Dotacje udzielane z budżetu gminy w wysokości 1 350 647,- zł , z tego dla:
1. samorządowych instytucji kultury na łączną kwotę 535 500,- zł
2. niepublicznego przedszkola działającego na terenie gminy w kwocie 88 000,- zł
3. samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej utworzonego przez j.s.t. w kwocie 7 000,- zł
4. stowarzyszeń na realizację zadań zleconych do realizacji w drodze konkursu w łącznej kwocie 168 000,- zł
5. innych jednostek samorządu terytorialnego na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień i umów w łącznej kwocie 442 434,- zł
6. gospodarstwa pomocniczego Zakładu Aktywności Zawodowej Centrum Sportu i Rehabilitacji w Białych Błotach w kwocie 109 713,- zł
zgodnie z załącznikiem nr 8 i 9.
§ 8. Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 164 403,- zł , zgodnie z załącznikiem
nr 10.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej w wysokości :
1. przychody 105 000,- zł
2. wydatki 105 100,- zł
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na :
1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000,- zł
2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 783 000,- zł
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1 803 006,- zł
§ 11. Upoważnia się Wójta Gminy do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 000 000,- zł ( słownie : jeden milion złotych ),
2. zaciągania zobowiązań :
a/ na finansowanie wydatków , wynikających z wieloletniego programu inwestycyjnego
do wysokości 4 000 000,- zł ( słownie : cztery miliony złotych ) określonych w
załączniku nr 3,
b/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną
kwotę 1 000 000,- zł ( słownie : jeden milion złotych ),
3. dokonywania zmian w budżecie gminy w toku jego wykonywania polegających na przeniesieniach wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej w ramach jednego działu,
4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2007 roku i lata następne , zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 13. Załącza się informację o stanie mienia komunalnego , zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 14. W związku z uchwałą Rady Gminy Nr V/39/2007 z 5 marca 2007 r. dot. odprowadzania ścieków z terenu gminy Białe Błota na podstawie art. 184 ust.2 pkt 3) ustawy o finansach publicznych postanawia się , że wydatki wykazane w dziale 900, rozdział 90001 lit A pkt 2 ponad kwotę przekraczającą 500 000 złotych możliwe będą do uruchomienia po uzyskaniu zgody Rady Gminy, podjętej w osobnej uchwale, określającej szczegółowo tytuł, zakres zadania realizacji odprowadzania ścieków z terenu gminy Białe Błota.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Białe Błota.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Bartosz Lau
metryczka
Opublikował: Magdalena Maison (4 kwietnia 2007, 10:28:46)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1362