Strona główna > Uchwały > 2018 |
Uchwała nr RGK.0007.95.2018Rady Gminy Białe Błotaz dnia 16 października 2018w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Białe BłotaNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.), oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r., poz. 1152) Rada Gminy uchwala co następuje:
Uchwała nr RGK.0007.95.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 16 października 2018
w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Białe Błota
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.), oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r., poz. 1152) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. Przyjmuje się projekt Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Białe Błota stanowiący załącznik do uchwały, celem przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu - Dyrektorowi Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Gminy
Jacek Grzywacz
Załącznik
do uchwały Nr RGK. 0007.95.2018
Rady Gminy Białe Błota
z
dnia 16 października 2018 r.
PROJEKT
REGULAMINU
DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
Rozdział I
Przepisy
ogólne
§ 1. Regulamin
określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług w zakresie
zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez
ludzi za pomocą urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego
odprowadzania ścieków
za pomocą urządzeń kanalizacyjnych na
obszarze Gminy Białe Błota.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o „Ustawie" należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r., poz. 1152).
Rozdział II
Minimalny
poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody
i odprowadzania ścieków
§ 3. W zakresie dostarczania wody przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane:
1) dostarczyć odbiorcy usług wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi w ilości i pod odpowiednim ciśnieniem zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków,
2) zapewnić ciągłość dostaw wody, z zastrzeżeniem uzasadnionych wyjątków określonych w niniejszym Regulaminie,
3) w przypadku dostarczania wody z posiadanej sieci wodociągowej, zapewnić dostawę wody pod ciśnieniem niemniejszym niż 0,1 Mpa mierzonego u wylotu na zaworze za wodomierzem głównym zainstalowanym na przyłączu wodociągowym,
4) prowadzić regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
§ 4. W zakresie odbioru ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane:
1) przyjmować do posiadanej sieci kanalizacyjnej ścieki wprowadzone przez odbiorców usług, w ilości i jakości zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków i obowiązującymi przepisami,
2) zapewnić ciągły odbiór ścieków o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi przepisami i obowiązującą umową o odprowadzanie ścieków,
3) odprowadzać wprowadzone ścieki do posiadanych urządzeń kanalizacyjnych.
Rozdział III
Warunki
i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 5.
1. Świadczenie usług zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków odbywa się w oparciu o pisemną umowę zawartą między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług, zgodnie z art. 6 Ustawy.
2. W terminie do 14 dni od dnia złożenia przez przyszłego odbiorcę usług wniosku o zawarcie umowy, o której mowa § 6 niniejszego Regulaminu, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne sporządza i przedkłada przyszłemu odbiorcy usług projekt umowy o zaopatrzenie w wodę (i) lub odprowadzanie ścieków.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia na swojej stronie internetowej aktualnie obowiązujące ogólne warunki umów, o ile się nimi posługuje.
4. Umowa o zaopatrzenie w wodę (i) lub odprowadzanie ścieków może być zawarta na czas określony lub nieokreślony.
§ 6. Wniosek
o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub
odprowadzanie ścieków
z przedsiębiorstwem
wodociągowo-kanalizacyjnym powinien w szczególności określać:
1) imię, nazwisko (lub nazwę) lub REGON, numer NIP (o ile wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą) oraz adres zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy,
2) wskazanie nieruchomości, co do której wnioskodawca chce zawrzeć umowę,
3) oświadczenie wnioskodawcy czy nieruchomość jest podłączona do sieci wodociągowej przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, czy też posiada własne ujęcie wody,
4) oświadczenie
czy nieruchomość jest podłączona do sieci kanalizacyjnej
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, czy też wprowadza
ścieki
do zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków,
5) oświadczenie wnioskodawcy na jakie cele będzie wykorzystywał dostarczoną wodę,
6) oświadczenie wnioskodawcy jakiego rodzaju ścieki będą odprowadzane przez wnioskodawcę na podstawie zawartej umowy (przemysłowe, bytowe lub komunalne).
§ 7. Wniosek
właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego lub budynków
wielolokalowych o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę
przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z osobą
korzystającą z lokalu powinien zawierać elementy wskazane
w
§ 6 Regulaminu, a ponadto:
1) imię,
nazwisko (lub nazwę) lub REGON, numer NIP (jeśli osoba taka
go
posiada) oraz adres osoby korzystającej z lokalu, co do której
składany jest wniosek o zawarcie umowy wraz z umocowaniem
do złożenia wniosku
w imieniu i na rzecz tej osoby,
2) wskazanie lokalu, co do którego wnioskodawca żąda zawarcia umowy,
3) oświadczenie wnioskodawcy o poinformowaniu osoby korzystającej z lokalu o zasadach rozliczeń, o których mowa w art. 6 ust.6 pkt 3 i 4 Ustawy, oraz o obowiązku regulowania dodatkowych opłat wynikających z taryf za dokonywanie przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne rozliczenie,
4) schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za wodomierzem głównym, wraz z określeniem lokalizacji wszystkich punktów czerpalnych w obrębie budynku wielolokalowego.
Rozdział IV
Sposób
rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone
w taryfie
§ 8. 1. Podstawę ustalenia ilości pobranej wody lub wprowadzonych ścieków stanowią:
1) wodomierz
główny,
2) urządzenie
pomiarowe,
3) przeciętne
normy zużycia,
4) ilości
ustalone w umowie.
2. Częstotliwość
okresów rozliczeniowych określa przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne w umowie o zaopatrzenie w wodę
lub odprowadzanie ścieków.
3. Stosowanie przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne cen i stawek opłat wynikających z nowej, podanej do wiadomości publicznej taryfy w Biuletynie Informacji Publicznej Wód Polskich i Gminy Białe Błota oraz na stronie internetowej Przedsiębiorstwa, nie wymaga odrębnego informowania odbiorców usług o ich rodzajach ani wysokości.
§ 9. 1. Podstawą
obciążenia odbiorcy usług należnościami za usługi dostarczania
wody
i (lub) odprowadzania ścieków świadczone przez
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest faktura.
2. Datę, formę i sposób zapłaty Przedsiębiorstwo określa w fakturze, zgodnie z zawartą umową o zaopatrzenie w wodę (i) lub odprowadzanie ścieków.
3. W przypadku budynku wielolokalowego , w którym odbiorcami usług są również osoby korzystające z poszczególnych lokali, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wystawia odrębną fakturę zarządcy lub właścicielowi takiego budynku wielolokalowego oraz odrębne faktury osobom korzystającym z lokali, z którymi przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zawarło odrębne umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
Rozdział V
Warunki
przyłączenia do sieci wodno-kanalizacyjnej
§ 10. 1. Określenie
warunków przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej lub
kanalizacyjnej odbywa się na pisemny wniosek złożony przez osobę
ubiegającą się
o przyłączenie.
2. Wniosek, o którym mowa w ust.1 powinien zawierać, w szczególności:
1) imię
i nazwisko (nazwę) wnioskodawcy, względnie sposób
reprezentacji wnioskodawcy wraz z dokumentem (lub jego kopią)
potwierdzającym jej prawidłowość, a w razie działania
wnioskodawcy przez przedstawiciela - podstawę umocowania, adres do
korespondencji,
2) adres
nieruchomości, która ma być przyłączona,
3) rodzaj
przyłączenia (wodociągowe, kanalizacyjne)
4) planowaną wielkość poboru wody, jej przeznaczenie lub planowaną ilość odprowadzanych ścieków i określenie ich rodzaju, a w przypadku ścieków przemysłowych - wskazanie przewidywanej ilości i jakości odprowadzanych ścieków oraz dane o przewidywanym sposobie ich podczyszczania.
§ 11. 1. Jeżeli
są spełnione warunki techniczne umożliwiające przyłączenie
nieruchomości
do sieci, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne w terminie 14 dni od otrzymania
wniosku wraz z kompletem załączników wydaje warunki
przyłączenia do sieci.
W sprawach skomplikowanych termin
wydania warunków technicznych może ulec wydłużeniu do 30 dni.
2. W razie braku możliwości przyłączenia nieruchomości do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, w terminie 14 dni od otrzymania wniosku, informuje na piśmie o tym fakcie osobę ubiegającą się o przyłączenie, wskazując przyczyny, które uniemożliwiają przyłączenie wydając informację techniczną.
3. Warunki przyłączenia do sieci powinny, w szczególności określać:
1) lokalizację
nieruchomości osoby ubiegającej się o przyłączenie,
2) miejsce
i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej
lub kanalizacyjnej,
3) zakres
dokumentacji technicznej, którą opracowuje osoba ubiegająca się
o przyłączenie nieruchomości do sieci,
4) okres ważności wydanych warunków przyłączenia, który nie może być krótszy niż dwa lata.
Rozdział VI
Techniczne
warunki określające możliwość dostępu do usług
wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 12. 1. Techniczne
możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia poprzez
udostępnienie wszystkim zainteresowanym aktualnego wieloletniego
planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych
i urządzeń kanalizacyjnych, z wyłączeniem przypadku,
o
którym mowa w art. 21 ust.7 Ustawy.
§ 13. 1. Ustala się techniczne warunki określające możliwość dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych.
Przyłącze
wodociągowe należy wykonać z jednego odcinka przewodu
z
atestowanych rur PEHD PN 10 o średnicy dobranej w oparciu
o przepływ obliczeniowy. W miejscu włączenia do sieci
należy zamontować zasuwę odcinającą. Obudowę zasuwy wyposażyć
w skrzynkę uliczną i obrukować. Przebieg i zagłębienie
przewodu w gruncie należy prowadzić najkrótszą, bezkolizyjną
trasą, uwzględniając strefę przemarzania grunt.
Przyłącze kanalizacyjne należy wykonać z rur PCV SN 8 o średnicy min. 160 mm. W sytuacji, gdy przyłącze kanalizacyjne jest zlokalizowane poniżej poziomu sieci kanalizacyjnej należy przewidzieć pośredni sposób odprowadzania ścieków za pomocą mini przepompowni domowej wyposażonej w nóż tnący do rozdrabiania części stałych w ściekach. Skanalizowanie obiektów położonych poniżej poziomu, z którego krótkotrwale nie jest możliwy grawitacyjny spływ ścieków, jest możliwe do wykonania pod warunkiem zainstalowania w miejscu łatwo dostępnym urządzeń przeciwzalewowych.
§ 14. 1. Przy projektowaniu przyłącza należy stosować następujące zasady:
1) trasę
przyłączy projektować bez zbędnych załamań, zachowując
przebieg prostoliniowy,
2) przyłącze
wodociągowe wykonać ze spadkiem w kierunku sieci wodociągowej,
3) przyłącze
kanalizacyjne wykonać ze spadkiem min. 1,5% w kierunku sieci
kanalizacyjnej,
4) zapewnić dojazd i dostęp do studni rewizyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.
Rozdział VII
Sposób
dokonywania odbioru, przez przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne wykonanego przyłącza
§ 15. 1. Warunkiem
przystąpienia do prac zmierzających do przyłączenia nieruchomości
do sieci przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego jest pisemne
uzgodnienie
z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym
dokumentacji technicznej i sposobu prowadzenia tych prac oraz
warunków i sposobów dokonywania przez przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne kontroli robót.
2. Przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne wydaje pisemne uzgodnienie, o którym
mowa w ust.1 niezwłocznie po złożeniu kompletnej dokumentacji
technicznej.
3. Zakres dokumentacji technicznej określają warunki przyłączenia.
§ 16. 1. W
ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych
prac z warunkami technicznymi przyłączenia do sieci oraz
z projektem przyłącza.
2. Odbiór
częściowy robót ulegających zasypaniu tzn. robót zanikających
następuje
w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru.
3. Odbiór
częściowy oraz końcowy przyłączy jest przeprowadzony przy
udziale upoważnionych przedstawicieli stron.
4. Wynik
odbioru jest potwierdzany przez strony wpisem w karcie przebiegu
robót.
5. Odbiór
końcowy następuje na pisemny wniosek inwestora (wykonawcy).
6. Odbiór
końcowy dokonywany jest na podstawie końcowego protokołu odbioru
technicznego według zasad określonych w warunkach przyłączenia
względnie umowie o przyłączenie.
7. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać, co najmniej:
1) datę
odbioru,
2) przedmiot
odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (rodzaju:
wodociągowe, kanalizacyjne), średnicy, materiałów i długości,
rodzaj odprowadzanych ścieków dla przyłącza kanalizacyjnego,
3) skład
komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,
4) adres
nieruchomości, do której wykonano podłączenie,
5) podpisy członków komisji.
8. Protokół
końcowy stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia
i jego podpisania przez strony upoważnia Odbiorcę do złożenia
pisemnego wniosku
o zawarcie Umowy.
Rozdział VIII
Sposób
postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług
i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych
do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 17. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek poinformowania odbiorców o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty z wyprzedzeniem co najmniej 7 dniowym.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma również obowiązek poinformować odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile przewidywany czas ich trwania przekracza 12 godzin.
3. W przypadku budynków wielolokalowych, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może o zdarzeniach wskazanych w ust.2 poinformować właściciela lub zarządcę budynku nieruchomości oraz osoby korzystające z lokali, w którym przedsiębiorstwo zawarło umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
4. W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować o tym fakcie odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.
5. W
przypadku przerwy trwającej do 12 godzin przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane, w miarę swoich
możliwości technicznych
i organizacyjnych, zapewnić zastępczy
punkt poboru wody. O lokalizacji zastępczego punktu poboru wody
przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne poinformuje odbiorców
usług.
§ 18. 1. Przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo ograniczyć lub wstrzymać
świadczenie usług wyłącznie z ważnych powodów,
w szczególności, jeżeli jest
to uzasadnione potrzebą
ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, środowiska naturalnego,
potrzebami przeciwpożarowymi, a także przyczynami
technicznymi. Nie zwalnia
to Przedsiębiorstwa z obowiązku
zastosowania wszelkich dostępnych mu sposobów
dla złagodzenia
tych uciążliwości dla Odbiorców.
Rozdział IX
Standardy
obsługi odbiorców usług, a w szczególności sposoby
załatwiania reklamacji
oraz wymiany informacji dotyczących
w szczególności zakłóceń w dostawie wody
i
odprowadzaniu ścieków.
§ 19. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane do udzielenia odbiorcom usług wszelkich istotnych informacji w szczególności :
1) prawidłowego
sposobu wykonywania przez odbiorcę usług umowy
o zaopatrzenie
w wodę lub odprowadzanie ścieków,
2) występujących
zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków,
w
tym o planowanych przerwach w świadczeniu usług,
3) występujących awariach urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.
§ 20. 1. Każdy
odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu
wykonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
umowy,
w szczególności ilości i jakości świadczonych
usług oraz wysokości naliczonych opłat za te usługi.
2. Reklamacja może być składana w dowolnej formie, po powzięciu informacji o wystąpieniu zdarzenia stanowiącego podstawę jej złożenia.
3. Przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację
bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni
od dnia złożenia reklamacji
w siedzibie przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjnego lub jej doręczenia przedsiębiorstwu
wodociągowo-kanalizacyjnemu w inny sposób.
§ 21. W siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego winny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:
1) aktualne
obowiązująca na obszarze Gminy taryfa,
2) tekst
jednolity „Regulamin dostarczania wody i odprowadzania
ścieków", obowiązujący na obszarze Gminy,
3) wyniki
ostatnio przeprowadzonych analiz jakości wody,
4) aktualny
wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń
wodociągowych
i urządzeń kanalizacyjnych, z wyłączeniem
przypadku, o którym mowa w art. 21 ust. 7 Ustawy.
Rozdział X
Warunki
dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 22. 1. Zapewnienie dostaw wody na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą, Przedsiębiorstwem i jednostką Straży Pożarnej.
2. Uprawnionymi
do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej
w
posiadaniu Przedsiębiorstwa jest Państwowa Straż Pożarna
i Ochotnicza Straż Pożarna.
§ 23. 1. Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa dokonywany jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem, a przede wszystkim z opomiarowanych hydrantów przeciwpożarowych.
2. W przypadku poboru wody na cele p.poż z urządzeń wodociągowych, którymi woda dostarczana jest dla innych odbiorców, jednostka niezwłocznie przekazuje Przedsiębiorstwu informacje o ilości pobranej wody.
3. Ilość pobranej wody na cele p.poż wraz z określeniem nieopomiarowanych punktów jej poboru jest ustalana na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostkę Straży Pożarnej.
§ 24. Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa zobowiązani są do powiadomienia Przedsiębiorstwa o miejscu pożaru niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia, nie później jednak niż dzień po zdarzeniu.
§ 25. 1. Przedsiębiorstwo obciąża gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując ceny ustalone w taryfie, może też zawrzeć Umowę z gminą, w której określone zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę na cele przeciwpożarowe jak i inne cele wymienione w art. 22 Ustawy.
2. Rozliczenie za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są za okres kwartalny na podstawie deklaracji Straży Pożarnej.
Rozdział XI
Przepisy
końcowe
§ 26. W
sprawach nieobjętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy
Ustawy, wraz
z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej
podstawie.
uzasadnienie
Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2017 r., poz. 2180) Rada Gminy, po analizie projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowanego przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne przekazuje dokument, celem zaopiniowania organowi regulacyjnemu.
W związku z powyższym Rada Gminy w Białych Błotach przekazuje projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowany przez Zakład Wodociągów i Usług Komunalnych sp. z o.o. w Białych Błotach, celem zaopiniowania do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy.
Przewodniczący
Rady Gminy
Jacek Grzywacz
metryczka
Opublikował: Dominika Kowalska (2 listopada 2018, 09:21:26)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 615