Strona główna > Uchwały > 2018 |
Uchwała nr RGK.0007.82.2018Rady Gminy Białe Błotaz dnia 11 września 2018w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ulicy Betonowej w miejscowości Białe Błota, gmina Białe BłotaNa podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 t.j., ze zmianami: z 2017 r., poz. 1566, z 2018 r., poz. 1094, poz. 1544) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 t.j., ze zmianami: poz. 1000, poz.1349), Rada Gminy uchwala co następuje:
Uchwała nr RGK.0007.82.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ulicy Betonowej w miejscowości Białe Błota, gmina Białe Błota
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 t.j., ze zmianami: z 2017 r., poz. 1566, z 2018 r., poz. 1094, poz. 1544) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 t.j., ze zmianami: poz. 1000, poz.1349), Rada Gminy uchwala co następuje:
Rozdział
1.
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Po
stwierdzeniu, że plan miejscowy nie narusza ustaleń studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy
Białe Błota uchwalonego uchwałą nr RGK.0007.56.2016 Rady
Gminy Białe Błota z dnia 23 maja 2016 r. uchwala się
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego
w rejonie ulicy Betonowej w miejscowości Białe Błota,
zwany dalej planem.
2. Integralną
część uchwały stanowi:
1) rysunek
planu w skali 1:1000, jako załącznik nr 1 do uchwały;
2) rozstrzygnięcie
o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, jako załącznik
nr 2 do uchwały;
3) rozstrzygnięcie
o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji
z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań
własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, jako załącznik nr
3 do uchwały.
§ 2. 1. Uchwała
ustanawia obowiązujące na terenach objętych planem przepisy prawa
miejscowego dotyczące przeznaczenia i sposobu zagospodarowania
poszczególnych terenów oraz określa konieczne dla osiągnięcia
zamierzonych celów – nakazy i zakazy.
2. Przepisy
prawne niniejszej uchwały nie mogą być stosowane wybiórczo
oraz w oderwaniu od ustaleń rysunku stanowiącego załącznik
do uchwały.
§ 3. W
realizacji miejscowego planu, oprócz ustaleń przepisów zawartych
w niniejszej uchwale, mają zastosowanie przepisy szczególne
wraz z aktami wykonawczymi i odrębnymi.
§ 4. Każdy
teren wydzielony liniami rozgraniczającymi tereny o różnym
przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania, określony
jest symbolem, w którym litery oznaczają przeznaczenie
poszczególnych terenów według oznaczeń legendy rysunku planu.
§ 5. Na
rysunku planu obowiązują:
1) granica
obszaru objętego planem;
2) linie
rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych
zasadach zagospodarowania;
3) nieprzekraczalne
linie zabudowy;
4) symbole
identyfikujące tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych
zasadach zagospodarowania.
Rozdział
2.
Ogólne
ustalenia planu
§ 6. 1. Ustalenia
ogólne obowiązują dla wszystkich terenów w granicach obszaru
objętego planem, o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią
inaczej.
2. Przeznaczenie
terenów:
1) w
granicach planu wyznacza się tereny:
a) zabudowy
usługowej, o symbolu – U,
b) zabudowy
usługowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej
wielorodzinnej, o symbolu – U/MW,
c) obiektów
produkcyjnych, składów i magazynów z dopuszczeniem
usług, o symbolu – P/U,
d) lasu,
o symbolu – ZL;
2) obowiązuje
zakaz lokalizacji funkcji i obiektów niezwiązanych
z podstawowym przeznaczeniem terenu i jego obsługą,
z wyłączeniem inwestycji celu publicznego z zakresu
łączności publicznej, zgodnych z przepisami odrębnymi.
3. Zasady
ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: wymagane
sytuowanie nowych budynków zgodnie z liniami zabudowy,
określonymi na rysunku planu.
4. Zasady
ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:
obowiązuje zagospodarowanie terenu prowadzące do utrzymania
i ochrony wartości przyrodniczych i różnorodności form
krajobrazowych, w tym zachowanie istniejących form
ukształtowania terenu z wyłączeniem realizacji obiektów
budowlanych, oraz zakaz dokonywania zmian stosunków wodnych.
5. Zasady
ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury
współczesnej: w przypadku natrafienia podczas robót ziemnych
lub budowlanych na obiekt, co do którego istnieje przypuszczenie, iż
jest on zabytkiem należy zastosować się do przepisów o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami.
6. Wymagania
wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych:
nie wyznacza się terenów publicznych.
7. Zasady
kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenów:
1) obowiązuje
lokalizacja zabudowy zgodnie z zasadami określonymi
w ustaleniach szczegółowych;
2) na
obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
obowiązują nieprzekraczalne ograniczenia wysokości zabudowy,
określone w dokumentacji rejestracyjnej lotniska
Bydgoszcz-Szwederowo;
3) w
przypadku przekroczenia przez istniejące budynki parametrów
zawartych w ustaleniach szczegółowych dopuszcza się:
- przebudowę,
rozbudowę, nadbudowę i remonty istniejących budynków
z zachowaniem kontynuacji dotychczasowej wysokości budynków
z tolerancją wysokości do ±15%,
- przebudowę,
rozbudowę, nadbudowę i remonty istniejących budynków
z zachowaniem kontynuacji dotychczasowych linii zabudowy,
- dla
przebudowy, rozbudowy, nadbudowy i remontów istniejących
budynków dopuszcza się realizację połaci dachowych
z uwzględnieniem dotychczasowej kolorystyki, pokrycia dachu
oraz kąt nachylenia połaci dachowych z tolerancją do ±10°,
- dla
przebudowy, rozbudowy, nadbudowy i remontów istniejących
budynków dopuszcza się realizację inwestycji z uwzględnieniem
dotychczasowych funkcji;
4) w
ramach projektowanych miejsc parkingowych określonych w ustaleniach
szczegółowych obowiązuje zapewnienie miejsc parkingowych
przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę
parkingową zgodnie z przepisami odrębnymi;
5) wskaźniki
zagospodarowania terenów – określone w ustaleniach
szczegółowych.
8. Granice
i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających
ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym
terenów górniczych, a także obszarów szczególnego
zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych: na
obszarze objętym planem nie występują tereny podlegające
ochronie.
9. Szczegółowe
zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:
nie ustala się.
10. Szczególne
warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich
użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: odległość posadowienia
obiektów budowlanych od istniejącej infrastruktury technicznej
zgodnie z przepisami odrębnymi.
11. Zasady
modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej:
1) obsługa
komunikacyjna z istniejących dróg;
2) dopuszcza
się budowę i przebudowę istniejącej sieci infrastruktury
technicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
3) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w wodę - zaopatrzenie
w wodę z gminnej sieci wodociągowej zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
4) zasady
obsługi w zakresie kanalizacji sanitarnej: odprowadzenie
ścieków sanitarnych do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
5) odprowadzanie
wód opadowych do kanalizacji deszczowej;
6) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w gaz – zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
7) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię cieplną –
należy zachować normatywne wartości emisji zanieczyszczeń do
powietrza, określone w przepisach odrębnych i szczególnych;
8) zasady
obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną –
zgodnie z przepisami odrębnymi;
9) zasady
obsługi w zakresie telekomunikacji – podłączenie do
telefonii stacjonarnej poprzez kanalizację teletechniczną zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
10) zasady
obsługi w zakresie odpadów komunalnych – gromadzenie odpadów
w zamykanych, przenośnych pojemnikach - wywóz
odpadów z pojemników w sposób zorganizowany zgodnie
z przepisami odrębnymi.
12. Sposób
i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów: zabrania się wznoszenia tymczasowych
obiektów budowlanych z wyłączeniem obiektów związanych
z organizacją placu budowy.
13. Wysokość
stawek procentowych służących naliczeniu opłaty z tytułu
wzrostu wartości nieruchomości: na terenach przeznaczonych do
realizacji celów niepublicznych – 30 %.
Rozdział
3.
Ustalenia szczegółowe - zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem
Ustalenia szczegółowe - zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem
§ 7. Teren
oznaczony symbolem 1U przeznacza się na cel zabudowy usługowej;
obowiązują następujące ustalenia:
1) wysokość
zabudowy usługowej do czterech kondygnacji nadziemnych oraz
maksymalnie 18,0 m;
2) dachy
o nachyleniu od 1,5o
do 45o;
3) dopuszcza
się podpiwniczenie budynków z uwzględnieniem okresowego
wysokiego poziomu wód gruntowych;
4) uciążliwość
prowadzonej działalności nie może wykraczać poza granice
działki i nie może negatywnie wpływać na środowisko, w tym
na grunt, wody podziemne i powierzchniowe z wyłączeniem
inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej,
zgodnych z przepisami odrębnymi;
5) dopuszcza
się realizację infrastruktury technicznej związanej z podstawową
funkcją terenu;
6) dopuszcza
się budowę parkingów, nawierzchnię parkingu należy wykonać
z materiałów uniemożliwiających wnikanie substancji
ropopochodnych do gruntu;
7) dla
projektowanej zabudowy obowiązuje wydzielenie miejsc parkingowych
w minimalnej ilości 2 miejsc parkingowych na 100m2
powierzchni usługowej, nawierzchnię parkingu oraz komunikacji
należy wykonać z materiałów uniemożliwiających wnikanie
substancji ropopochodnych do gruntu;
8) minimum
40% powierzchni działki budowlanej należy pozostawić w formie
biologicznie czynnej (zieleń użytkowa lub ozdobna);
9) powierzchnia
zabudowy do 60% powierzchni działki lub terenu;
10) wskaźnik
intensywności zabudowy od 0,1 do 5,0;
11) obowiązuje
zakaz realizacji inwestycji mogących zawsze znacząco oddziaływać
na środowisko, z wyłączeniem inwestycji celu publicznego
z zakresu łączności publicznej, zgodnych z przepisami
odrębnymi.
§ 8. Teren
oznaczony symbolem 2P/U
przeznacza
się na cel obiektów produkcyjnych, składów i magazynów
z dopuszczeniem usług; obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza
się realizację budynków i budowli produkcyjnych, składowych
i magazynowych oraz usługowych, w tym budynków socjalno –
biurowych;
2) wysokość
zabudowy produkcyjnej, składowej i magazynowej oraz usługowej
do dwóch kondygnacji nadziemnych oraz maksymalnie 20,0 m;
3) wysokość
zabudowy budynków socjalno – biurowych do dwóch kondygnacji
nadziemnych oraz maksymalnie 12,0 m;
4) dachy
projektowanych budynków produkcyjnych, składowych i magazynowych
oraz usługowych, w tym budynków socjalno – biurowych
o nachyleniu od 1,5o
do 50o;
5) wysokość
realizowanych budowli niekubaturowych oraz urządzeń związanych
z technologią produkcji maksymalnie 25,0 m;
6) dopuszcza
się realizację urządzeń technologicznych i obiektów
przemysłowych związanych z podstawowym wykorzystaniem terenu
oraz z lokalizacją stacji bazowych telefonii komórkowych;
7) dopuszcza
się budowę stacji mycia maszyn i pojazdów;
8) dopuszcza
się lokalizację stacji paliw;
9) dopuszcza
się realizację torowisk i bocznicy kolejowej;
10) dla
projektowanej zabudowy obowiązuje wydzielenie miejsc parkingowych
w minimalnej ilości 2 miejsc parkingowych na 100m2
powierzchni usługowej oraz 1 miejsca parkingowego na 100m2
powierzchni produkcyjnej, nawierzchnię parkingu oraz komunikacji
należy wykonać z materiałów uniemożliwiających wnikanie
substancji ropopochodnych do gruntu;
11) dopuszcza
się realizację infrastruktury technicznej związanej z podstawową
funkcją terenu;
12) dopuszcza
się budowę parkingów, nawierzchnię parkingu należy wykonać
z materiałów uniemożliwiających wnikanie substancji
ropopochodnych do gruntu;
13) na
granicy z terenami sąsiednimi, z wyłączeniem terenów
dróg i lasów, należy zlokalizować pas zieleni izolacyjnej
w postaci wysokiej i wielowarstwowej roślinności
zimozielonej o szerokości minimum 6m;
14) minimum
5% powierzchni działki budowlanej należy pozostawić w formie
biologicznie czynnej (zieleń użytkowa lub ozdobna);
15) powierzchnia
zabudowy do 95% powierzchni działki lub terenu;
16) wskaźnik
intensywności zabudowy od 0,1 do 6,0.
§ 9. Teren
oznaczony symbolem 3ZL
przeznacza
się na cel lasu.
§ 10. Teren
oznaczony symbolem 4P/U
przeznacza
się na cel obiektów produkcyjnych, składów i magazynów
z dopuszczeniem usług; obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza
się realizację budynków i budowli produkcyjnych, składowych
i magazynowych oraz usługowych, w tym budynków socjalno –
biurowych;
2) wysokość
zabudowy produkcyjnej, składowej i magazynowej oraz usługowej
do dwóch kondygnacji nadziemnych oraz maksymalnie 20,0 m;
3) wysokość
zabudowy budynków socjalno – biurowych do dwóch kondygnacji
nadziemnych oraz maksymalnie 12,0 m;
4) dachy
projektowanych budynków produkcyjnych, składowych i magazynowych
oraz usługowych, w tym budynków socjalno – biurowych
o nachyleniu od 1,5o
do 50o;
5) wysokość
realizowanych budowli niekubaturowych oraz urządzeń związanych
z technologią produkcji maksymalnie 25,0 m;
6) realizacja
funkcji składowej i magazynowej wyłącznie w obiektach
kubaturowych;
7) obowiązuje
zakaz składowania i magazynowania na otwartym terenie;
8) dopuszcza
się realizację urządzeń technologicznych i obiektów
przemysłowych związanych z podstawowym wykorzystaniem terenu
oraz z lokalizacją stacji bazowych telefonii komórkowych;
9) dopuszcza
się realizację torowisk i bocznicy kolejowej;
10) dopuszcza
się budowę stacji mycia maszyn i pojazdów;
11) dopuszcza
się lokalizację stacji paliw;
12) dla
projektowanej zabudowy obowiązuje wydzielenie na terenie działki
budowlanej miejsc parkingowych w minimalnej ilości 2 miejsc
parkingowych na 100 m2
powierzchni usługowej oraz 1 miejsca parkingowego na 100 m2
powierzchni produkcyjnej, nawierzchnię parkingu oraz komunikacji
należy wykonać z materiałów uniemożliwiających wnikanie
substancji ropopochodnych do gruntu;
13) dopuszcza
się budowę parkingów, nawierzchnię parkingu należy wykonać
z materiałów uniemożliwiających wnikanie substancji
ropopochodnych do gruntu;
14) na
granicy z terenami sąsiednimi, z wyłączeniem terenów
dróg i lasów, należy zlokalizować pas zieleni izolacyjnej
w postaci wysokiej i wielowarstwowej roślinności
zimozielonej o szerokości minimum 6m;
15) minimum
25% powierzchni działki budowlanej należy pozostawić w formie
biologicznie czynnej (zieleń użytkowa lub ozdobna);
16) powierzchnia
zabudowy do 75% powierzchni działki lub terenu,
17) wskaźnik
intensywności zabudowy od 0,1 do 5,0;
§ 11. Teren
oznaczony symbolem 5U/MW
przeznacza
się na cel zabudowy usługowej z dopuszczeniem zabudowy
mieszkaniowej wielorodzinnej; obowiązują następujące ustalenia:
1) wysokość
zabudowy usługowej do czterech kondygnacji nadziemnych oraz
maksymalnie 16,0 m;
2) dachy
budynków usługowych o nachyleniu od 1,5o
do 45o;
3) dopuszcza
się wydzielenie funkcji mieszkaniowej w budynkach usługowych
tak by strefa uciążliwości usług nie wpływała na funkcję
mieszkaniową;
4) powierzchnia
funkcji mieszkaniowej w budynku usługowym nie może
przekraczać 40% powierzchni całkowitej;
5) dopuszcza
się podpiwniczenie budynków z uwzględnieniem okresowego
wysokiego poziomu wód gruntowych;
6) uciążliwość
prowadzonej działalności nie może wykraczać poza granice
działki i nie może negatywnie wpływać na środowisko, w tym
na grunt, wody podziemne i powierzchniowe z wyłączeniem
inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej,
zgodnych z przepisami odrębnymi;
7) dopuszcza
się realizację infrastruktury technicznej związanej z podstawową
funkcją terenu;
8) dla
projektowanej zabudowy obowiązuje wydzielenie miejsc parkingowych
w minimalnej ilości 2 miejsc parkingowych na 100m2
powierzchni usługowej oraz minimum 1 miejsca parkingowego na
mieszkanie;
9) nawierzchnię
parkingu oraz komunikacji należy wykonać z materiałów
uniemożliwiających wnikanie substancji ropopochodnych do gruntu;
10) minimum
25% powierzchni działki budowlanej należy pozostawić w formie
biologicznie czynnej (zieleń użytkowa lub ozdobna);
11) powierzchnia
zabudowy do 75% powierzchni działki lub terenu;
12) wskaźnik
intensywności zabudowy od 0,1 do 3,4;
13) obowiązuje
zakaz realizacji inwestycji mogących zawsze znacząco i mogących
potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, z wyłączeniem
inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej,
zgodnych z przepisami odrębnymi.
Rozdział
4.
Przepisy
końcowe
§ 12. Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi Gminy Białe Błota.
§ 13. Uchwała
podlega publikacji na stronie internetowej gminy oraz w Dzienniku
Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
§ 14. Uchwała
wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia
w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Gminy Białe Błota
Jacek Grzywacz
w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Gminy Białe Błota
Jacek Grzywacz
Załącznik Nr 1 do uchwały
Nr RGK.0007.82.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
Załącznik
Nr 2 do uchwały Nr RGK.0007.82.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
ROZSTRZYGNIĘCIE
O SPOSOBIE ROZPATRZENIA UWAG DO PROJEKTU MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA TERENU POŁOŻONEGO W REJONIE
ULICY BETONOWEJ W MIEJSCOWOŚCI BIAŁE BŁOTA, GMINA BIAŁE
BŁOTA
Na
podstawie art. 17 pkt 14 oraz
z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca
2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 z późn.
zm.) przedkłada się Radzie Gminy Białe Błota listę
nieuwzględnionych uwag umieszczonych w poniższym wykazie.
Lp. |
Treść
uwag |
Ustalenia
projektu planu dla nieruchomości, której dotyczy uwaga |
Uzasadnienie
nieuwzględnienia uwagi |
Zgłaszający
uwagę z datą wpływu uwagi
|
Brak nieuwzględnionych uwag do projektu przedmiotowego
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr RGK.0007.82.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 11 września 2018 r.
ROZSTRZYGNIĘCIE
O SPOSOBIE REALIZACJI ZAPISANYCH W PLANIE INWESTYCJI
Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ, KTÓRE NALEŻĄ DO ZADAŃ
WŁASNYCH GMINY ORAZ ZASADACH ICH FINANSOWANIA
DOTYCZY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA TERENU POŁOŻONEGO W REJONIE ULICY BETONOWEJ
W MIEJSCOWOŚCI BIAŁE BŁOTA, GMINA BIAŁE BŁOTA
DOTYCZY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA TERENU POŁOŻONEGO W REJONIE ULICY BETONOWEJ
W MIEJSCOWOŚCI BIAŁE BŁOTA, GMINA BIAŁE BŁOTA
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 z późn.
zm.) Rada Gminy Białe Błota określa następujący sposób
realizacji i zasady finansowania inwestycji z zakresu
infrastruktury technicznej, które zgodnie z ustawą z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym należą do
zadań własnych gminy i służą zaspokajaniu zbiorowych
potrzeb mieszkańców.
1. Inwestycje
z zakresu infrastruktury technicznej przewidziane do realizacji
na podstawie planu stanowią:
a) urządzenia
elektroenergetyczne;
budowa linii kablowych nn dla obsługi projektowanych inwestycji oraz
utrzymanie istniejących linii elektroenergetycznych,
b) sieci
i urządzenia wodno – kanalizacyjne oraz gazowe;
utrzymanie istniejących i projektowanych sieci wodno –
kanalizacyjnych oraz gazowych wraz z budową infrastruktury
technicznej niezbędnej do wykonania projektowanych przyłączy
w przypadku realizacji projektowanych inwestycji budowlanych,
c) sieć
telekomunikacyjna;
podłączenie projektowanych obiektów budowlanych do istniejącej
linii telekomunikacyjnej.
2. Sposób
realizacji inwestycji:
a) realizacja
inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą
do zadań własnych gminy, zapisanych w miejscowym planie
zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie
ulicy Betonowej w miejscowości Białe Błota odbywać się
będzie zgodnie z założeniami określonymi w studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy
Białe Błota.
b) realizacja
inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej przebiegać
będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami,
w tym zakresie, m. in. Z ustawą z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r.
poz. 1579 z późn. zm.), ustawą z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1202 z późn. zm.), ustawą z dnia 21 marca
1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r.
poz. 2222 z późn. zm.), ustawą z dnia
27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U.
z 2018 r. poz. 799). Inwestycje w zakresie
przesyłania i dystrybucji paliw i energii elektrycznej
realizowane będą w sposób określony w art. 7 ustawy
z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U.
z 2018 r. poz. 755); sposób realizacji inwestycji
wynikał będzie z wykorzystania możliwych do zastosowania
rozwiązań techniczno – technologicznych gwarantujących wysoką
jakość wykonania inwestycji, dopuszcza się etapową realizację
inwestycji.
3. Zasady
finansowania:
a) Finansowanie
inwestycji infrastrukturalnych związanych z zaopatrzeniem
terenu objętego planem w energię elektryczną będzie
realizowana ze środków finansowych przedsiębiorstwa energetycznego
posiadającego wymaganą koncesje oraz na podstawie umów
z zainteresowanymi odbiorcami energii na warunkach określonych
przez gestorów sieci.
b) Inwestycje
z zakresu budowy sieci wodociągowej i kanalizacji
finansowane będą na podstawie art. 15 ust 1 ustawy
z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu
w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U.
z 2018 r. poz. 1152 z późn. zm.) ze
środków budżetu gminy z dopuszczeniem porozumień finansowych
zawartych z innymi podmiotami.
Uzasadnienie
Miejscowy
plan zagospodarowania przestrzennego został opracowany na podstawie
uchwały Rady Gminy Białe Błota nr RGK.0007.38.2013 z dnia
21 marca 2013 r. o przystąpieniu do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu
położonego w rejonie ulicy Betonowej w miejscowości
Białe Błota oraz uchwały nr RGK.0007.80.2014 z dnia
29 maja 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie
przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ulicy Betonowej
w miejscowości Białe Błota.
Wymieniona
uchwała rozpoczęła tryb formalno-prawny sporządzenia planu
miejscowego
określony
w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i
zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r.
poz. 1073 z późn. zm.).
1.
Sposób
realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2–4
ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym.
Przy
opracowywaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
wzięto pod uwagę:
1)
wymagania
ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury:
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w 6
ust. 3 zawarto ustalenia dotyczące zasad ochrony
i kształtowania ładu przestrzennego. Określono również
wymagania sytuowania nowych budynków oraz zasady kształtowania
zabudowy i wskaźniki zagospodarowania terenu. Ustalenia te
zapewniają uwzględnienie w planie miejscowym wymagań ładu
przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury;
2)
walory
architektoniczne i krajobrazowe:
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obowiązuje
zagospodarowanie terenu prowadzące do utrzymania i ochrony
wartości przyrodniczych i różnorodności form krajobrazowych;
3)
wymagania
ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony
gruntów rolnych i leśnych:
projekt planu miejscowego w 6 ust. 4 zawiera
ustalenia dotyczące zasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
kulturowego. Obszar objęty planem położony jest poza granicami
obszarów chronionych w myśl ustawy z dnia 16 kwietnia
2004 r. o ochronie przyrody. Projekt miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego został pozytywnie zaopiniowany przez
Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Na obszarze objętym
planem miejscowym nie znajdują się grunty objęte ochroną,
w związku z czym nie wystąpiła konieczność
uzyskania zgody, o której mowa w art. 7 ustawy
z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów
rolnych i leśnych, na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych
i leśnych;
4)
wymagania
ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr
kultury współczesnej:
projekt planu miejscowego w § 6 ust. 5 zawiera
ustalenia dotyczące zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków
oraz dóbr kultury współczesnej. Na obszarze objętym planem
miejscowym zgodnie z wnioskiem, który wpłynął od
Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków nie wyznaczono stref
ochrony konserwatorskiej i archeologicznej. Projekt miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego uzyskał pozytywne uzgodnienie
Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków;
5)
wymagania
ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia,
a także potrzeby osób niepełnosprawnych:
plan miejscowy w § 6 ust. 10 zawiera szczególne
warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich
użytkowaniu, a w § 6 ust. 8 ustalenia dotyczące
granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów
podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych
przepisów, w tym terenów górniczych, a także obszarów
szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas
ziemnych. Obszar opracowania planu położony jest poza obszarami
szczególnego zagrożenia powodzią. Ustalenia w § 7 pkt 7,
§ 8 pkt 10, § 10 pkt 12, § 11 pkt 8 określają
minimalną liczbę miejsc do parkowania. Ustalenia zawarte w §
6 ust. 7 pkt 4 w odniesieniu do miejsc
przeznaczonych na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę
parkingową odsyłają do obowiązujących przepisów odrębnych;
6)
walory
ekonomiczne przestrzeni:
projekt planu miejscowego poprzez ustalenie przeznaczenia terenów
oraz optymalnych wskaźników zagospodarowania terenu i
kształtowania zabudowy uwzględnia walory ekonomiczne przestrzeni.
Dla przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków
finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana
przestrzennego. Realizacja ustaleń planu pozwoli na realizację
inwestycji z zachowaniem maksymalnych walorów ekonomicznych
w wykorzystaniu przestrzeni;
7)
prawo
własności:
ustalenia planu oraz sposób wyznaczenia terenów wydzielonych
liniami rozgraniczającymi określono mając na uwadze poszanowanie
prawa własności;
8)
potrzeby
obronności i bezpieczeństwa państwa:
projekt planu został uzgodniony z właściwymi organami
wojskowymi, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa;
9)
potrzeby
interesu publicznego:
projekt planu miejscowego w § 6 ust. 11 zawiera
ustalenia dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy
systemów komunikacji i infrastruktury technicznej, stanowiących
inwestycje celu publicznego;
10)
potrzeby
w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej,
w szczególności sieci szerokopasmowych:
w ustaleniach planu dopuszcza się budowę i przebudowę
istniejącej sieci infrastruktury technicznej, zgodnie
z obowiązującymi przepisami odrębnymi. Plan nie ogranicza
możliwości realizacji infrastruktury sieci szerokopasmowej;
11)
zapewnienie
udziału społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem
zagospodarowania przestrzennego, w tym przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej:
w celu zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze
sporządzania planu zgodnie z art. 17 pkt 1 oraz
pkt 9 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym oraz zgodnie z art. 39,
art. 40 i art. 41 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko Wójt Gminy Białe Błota kolejno dopełnił czynności
określone w w/w ustawach. Ogłosił w prasie miejscowej,
a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej
miejscowości, o podjęciu uchwały o przystąpieniu do
sporządzania planu, określając formę, miejsce i termin
składania wniosków do planu, nie krótszy niż 21 dni od
dnia ogłoszenia. Informacja o podjęciu uchwały
o przystąpieniu do sporządzania planu oraz o możliwości
składania wniosków została również zamieszczona na stronie
internetowej gminy w dniu 11 lipca 2014 r. Następnie
ogłosił w prasie miejscowej a także w sposób
zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości o wyłożeniu
projektu planu do publicznego wglądu na co najmniej 7 dni przed
dniem wyłożenia i wyłożono projekt wraz z prognozą
oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu na okres co
najmniej 21 dni oraz zorganizowano w tym czasie dyskusję
publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
W ogłoszeniu o wyłożeniu projektu planu do publicznego
wglądu poinformowano o możliwości składania uwag do projektu
planu oraz wyznaczono termin w którym osoby fizyczne i prawne
oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą
wnosić uwagi dotyczące projektu planu. Informacja o wyłożeniu
projektu planu do publicznego wglądu oraz o możliwości
składania uwag i terminie dyskusji publicznej została również
zamieszczona na stronie internetowej gminy w dniu 18 czerwca
2018 r. Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie
planu rozwiązaniami odbyła się w dniu 24 lipca 2018 r.
W ustawowym terminie, tj. do dnia 20 sierpnia 2018 r.
nie wpłynęły uwagi do przedmiotowego planu miejscowego;
12)
zachowanie
jawności i przejrzystości procedur planistycznych:
na każdym etapie procedury planistycznej dotyczącej planu
miejscowego zapewnia jawność i przejrzystość ww. procedury.
W szczególności dotyczy to etapów związanych
z udziałem społeczeństwa. W całości wypełniono
art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym oraz art. 39 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko. Ponadto organ sporządzający projekt planu zapewnił
stałą możliwość udzielenia wszelkich informacji związanych
z etapem i trybem sporządzania przedmiotowego planu
miejscowego;
13)
potrzebę
zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów
zaopatrzenia ludności:
plan miejscowy w § 6 ust. 11 zawiera ustalenia
dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów
komunikacji i infrastruktury technicznej, w tym systemów
zaopatrzenia w wodę. Wyznaczono zaopatrzenie w wodę
z gminnej sieci wodociągowej, zgodnie z obowiązującymi
przepisami odrębnymi. Istniejąca sieć wodociągowa w pełni
zapewnia dostateczną ilość dla zabudowy istniejącej oraz posiada
rezerwy dla zapewnienia ilości i jakości wody dla zabudowy
projektowanej;
14)
ustalając
przeznaczenie terenu lub określając potencjalny sposób
zagospodarowania i korzystania z terenu, organ waży
interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane
w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony
istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian
w zakresie jego zagospodarowania, a także analizy
ekonomiczne, środowiskowe i społeczne: w
ramach procedury planistycznej w odpowiedzi na ogłoszenie
Wójta Gminy Białe Błota o przystąpieniu do sporządzenia
planu miejscowego, wpłynęły wnioski od osób prywatnych. Wnioski
zostały rozpatrzone. Na etapie wyłożenia projektu planu do
publicznego wglądu nie wpłynęła żadna uwaga. Jednoznacznie
świadczy to, że istniejący i planowany sposób użytkowania
i zagospodarowania omawianego terenu zachowuje równowagę
między interesem publicznym a interesami prywatnymi;
15)
wymagania
ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz
walorów ekonomicznych przestrzeni:
- kształtowanie
struktur przestrzennych przy uwzględnieniu dążenia do
minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego:
istniejąca sieć komunikacyjna uwzględnia odpowiednie kształtowanie
potoków komunikacyjnych, co pozwala na właściwe i oszczędne
ekonomicznie prowadzenie transportu indywidualnego jak i zbiorowego;
- lokalizowanie
nowej zabudowy mieszkaniowej w sposób umożliwiający
mieszkańcom maksymalne wykorzystanie publicznego transportu
zbiorowego jako podstawowego środka transportu:
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zapewnia dla nowej
zabudowy mieszkaniowej dobrą dostępność do istniejącej sieci
transportu zbiorowego;
- zapewnianie
rozwiązań przestrzennych, ułatwiających przemieszczanie się
pieszych i rowerzystów:
zapewniono obsługę komunikacyjną z istniejących dróg;
- dążenie
do planowania i lokalizowania nowej zabudowy w szczególności
poprzez uzupełnianie istniejącej zabudowy:
obszar objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
położony jest w zwartej strukturze funkcjonalno –
przestrzennej. Ustalenia planu miejscowego mają na celu dalszy
rozwój zabudowy wykształconej jednostki urbanistycznej.
2.
Zgodność
z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1,
wraz z datą uchwały rady gminy, o której mowa
w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca
2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Przedstawiony
do uchwalenia plan miejscowy jest zgodny z polityką
przestrzenna gminy sformułowaną w Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Białe Błota
uchwalone uchwałą nr RGK.0007.56.2016 Rady Gminy Białe Błota
z dnia 23 maja 2016 r.
Miejscowy
plan zagospodarowania przestrzennego jest zgodny z uchwałą
Rady Gminy Białe Błota nr RGK.0007.119.2016 z dnia
29 listopada 2016 r. w sprawie aktualności Studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz
obowiązujących planów miejscowych dla terenu gminy Białe Błota.
3.
Wpływ
na finanse publiczne, w tym budżet gminy
Dla
przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków
finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana
przestrzennego. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
zapewnia minimalizowanie kosztów inwestycyjnej realizacji planu
poprzez uzupełnienie terenów inwestycyjnych wyposażonych
w infrastrukturę techniczną oraz wykorzystanie istniejącej
infrastruktury społecznej oraz istniejącego transportu publicznego.
Zgodnie
z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Przewodniczący
Rady Gminy Białe Błota
Jacek Grzywacz
Jacek Grzywacz
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Nr 4666 z dnia 2018-09-19
metryczka
Opublikował: Dominika Kowalska (2 października 2018, 16:26:59)
Ostatnia zmiana: Dominika Kowalska (16 listopada 2018, 13:05:00)
Zmieniono: dodano dziennik urzędowy
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 396