NULL string(0) ""

Uchwała nr XXXVIII/454/2006Rady Gminy Białe Błotaz dnia 30 marca 2006w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz.220, Dz.U. z 2002r. Nr 62, poz.558, Dz.U.z 2002r. Nr 113, poz.984, Dz.U. z 2002r. Nr 162, poz.1568, Dz.U. z 2002r. Nr 214, poz.1806, Dz.U. z 2003r., Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568, Dz.U. z 2004r. Nr 116, poz. 1203, Dz.U. z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457) i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005 r. Nr 236, poz. 2008), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XXXVIII/454/2006
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 30 marca 2006


w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz.220, Dz.U. z 2002r. Nr 62, poz.558, Dz.U.z 2002r. Nr 113, poz.984, Dz.U. z 2002r. Nr 162, poz.1568, Dz.U. z 2002r. Nr 214, poz.1806, Dz.U. z 2003r., Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568, Dz.U. z 2004r. Nr 116, poz. 1203, Dz.U. z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457) i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005 r. Nr 236, poz. 2008), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego uchwala się, co następuje:


Uchwała nr XXXVIII/454/2006

Rady Gminy Białe Błota

 z dnia 30 marca 2006

 

w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z  2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz.220, Dz.U. z 2002r. Nr 62, poz.558, Dz.U.z 2002r. Nr 113, poz.984, Dz.U. z 2002r. Nr 162, poz.1568, Dz.U. z 2002r. Nr 214, poz.1806, Dz.U. z 2003r., Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568, Dz.U. z 2004r. Nr 116, poz. 1203, Dz.U. z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457) i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005 r. Nr 236, poz. 2008), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego uchwala się, co następuje:

 

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota.

 

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

 

§ 1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Białe Błota, a w szczególności:

1)       wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości;

2)       rodzaje i minimalną pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

3)       częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4)       maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów;

5)       obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe;

6)       wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej;

7)       wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

8)       inne wymagania wynikające z Gminnego Programu Gospodarki Odpadami.

 

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1)       ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008);

2)       nieruchomości – należy przez to rozumieć, zgodnie z art. 46 § 1 kodeksu cywilnego, część powierzchni ziemi stanowiącą odrębny przedmiot własności, jak również budynki trwale z gruntem związane lub część takich budynków;

3)       budynku mieszkalnym jednorodzinnym – należy przez to rozumieć budynek, o którym mowa w art. 3, pkt 2 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003r. Nr 207, poz.2016 z późn. zm.)

4)       budynku mieszkalnym wielorodzinnym – budynek mieszkalny, nie będący budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym;

5)       odpadach wielkogabarytowych – należy przez to rozumieć odpady komunalne, charakteryzujące się tym, że jego składniki, ze względu na swoje rozmiary i masę nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych;

6)       odpadach ulegających biodegradacji – należy przez to rozumieć odpady przeznaczone do recyklingu organicznego, które ulegają rozkładowi np. odpady kuchenne, odpady zielone i papier;

7)       odpadach opakowaniowych – należy przez to rozumieć opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania ze szkła, opakowania z blachy stalowej i opakowania z aluminium;

8)       odpadach niebezpiecznych – należy przez to rozumieć odpady zdefiniowane w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2001 r. Nr 62, poz. 628 z późn.zm.), a wiec np.: baterie, akumulatory, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, leków, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, opakowania po aerozolach;

9)       odpadach zmieszanych – należy przez to rozumieć odpady komunalne nie podlegające selektywnej zbiórce, a więc np. tworzywa sztuczne nieopakowaniowe, szkło nieopakowaniowe, odpady mineralne, drobna frakcja popiołowa;

10)    zwierzętach domowych – należy rozumieć przez to zwierzęta domowe w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2003 r. Nr 106, poz. 1002 ze zm.); 

11)    zwierzętach gospodarskich – należy przez to rozumieć zwierzęta gospodarskie w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (Dz.U. z 2002 r. Nr 207, poz. 1762 z późn. zm.);

12)    jednostce wywozowej – należy przez to rozumieć podmiot uprawniony, po spełnieniu wymogów według odpowiednich przepisów, do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;

13)    gminie – należy przez to rozumieć Gminę Białe Błota.

14)    odpadach komunalnych – należy prze to rozumieć odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych, pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych.

 

 

 

 

Rozdział 2

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.

 

§ 3. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez:

1)       prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów, która polega na oddzielnym gromadzeniu następujących kategorii odpadów:

a)        szkła,

b)        tworzyw sztucznych,

c)        papieru i tektury,

d)         metalu,

e)        odpadów niebezpiecznych (baterie, świetlówki),

f)        odpadów z remontów i wielkogabarytowych,

g)        odpadów ulegających biodegradacji,

przy czym, odpady w postaci szkła, papieru i tektury oraz tworzyw sztucznych można gromadzić nieodpłatnie w oznakowanych pojemnikach do selektywnej zbiórki odpadów, ustawionych w miejscach ogólnie dostępnych na terenie gminy, bądź przekazywać je jednostce wywozowej w sposób z nią uzgodniony, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2, 3 i 4 oraz §10,

 

2)       uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego niezwłocznie po opadach, poprzez ich odgarnięcie lub zamiecenie na skraj chodnika  oraz usuwanie śliskości poprzez posypywanie odpowiednimi środkami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).

3)       zbieranie odpadów komunalnych wyłącznie w urządzeniach do nich przeznaczonych.

 

 

§ 4. Na terenie gminy, mając na uwadze zasady czystości i porządku, zabrania się:

1)       mycia pojazdów samochodowych poza myjniami; dopuszcza się mycie pojazdów samochodowych wyłącznie w miejscach dozwolonych tzn. na nieruchomościach nie służących do użytku publicznego pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie, przy czym ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi;

2)       dokonywania napraw pojazdów poza warsztatami naprawczymi z tym że, dopuszcza się drobne naprawy pojazdów np. wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnianie płynów pod warunkiem, że naprawy te, odbywają się na danej nieruchomości tylko za zgodą właściciela nieruchomości i tylko wtedy, gdy nie są one uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, a powstające odpady są gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami ustawy.

 

 

 

Rozdział 3

Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

 

§ 5.1. Odpady komunalne zmieszane gromadzi się w szczelnych i zamykanych pojemnikach lub kontenerach, przeznaczonych do danego rodzaju odpadów.

2. Wykorzystywane do selektywnej zbiórki odpadów pojemniki  i worki powinny być w sposób trwały i wyraźny oznakowane rodzajem odpadów, do których zbierania służą oraz nazwą jednostki wywozowej odpowiadającej za ich odbieranie.

3. Do gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie ustala się minimalną pojemność pojemnika lub worka – 0,030 m3 (30 l).

4. Ilość urządzeń do zbierania odpadów komunalnych oraz ich wielkość powinna zapewnić zbieranie wszystkich odpadów komunalnych z terenu nieruchomości przez okres pomiędzy kolejnymi wywozami.

5. Właściciele nieruchomości, zachowując wymagania określone w ust. 4, mają obowiązek wyposażyć nieruchomość w urządzenia do zbierania odpadów zmieszanych określone w ust.1, z uwzględnieniem wskaźników zawartych w ust. 6.

6. Minimalną pojemność urządzeń, w które należy wyposażyć nieruchomość, o których mowa w ust. 1 uzależnia się od liczby osób korzystających z tych urządzeń i średnich ilości odpadów komunalnych zmieszanych, wytwarzanych w ciągu tygodnia w gospodarstwach domowych lub w innych źródłach i w celu dostosowania wielkości urządzenia do liczby osób z niego korzystających ustala się ją następująco:

1)       0,010 m 3 (10 l) na jednego mieszkańca danej nieruchomości/tydzień,

2)       0,010 m 3 (10 l) na jedno miejsce konsumpcyjne dla nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gastronomiczna/tydzień,

3)       0,010 m 3 (10 l) na każde rozpoczęte 10 m2 powierzchni handlowej dla nieruchomości lub jej części, na której prowadzona jest działalność handlowa branży spożywczej/tydzień,

4)       0,010 m 3 (10 l) na każde rozpoczęte 100 m2 powierzchni nieruchomości lub jej części, na której prowadzona jest działalność gospodarcza lub handlowa inna niż spożywcza/tydzień,

5)       0,010 m3 (10 l) na jedną altanę lub domek letniskowy w okresie od 1 kwietnia do 31 października w przypadku ogrodów działkowych/tydzień,

6)       dla osób zameldowanych na terenie ogrodów działkowych na zasadach określonych w punkcie 1).

 

 

§ 6.1.Właściciel nieruchomości, w uzgodnieniu z jednostką wywozową, zobowiązany jest wydzielić w obrębie własnej nieruchomości miejsce na pojemniki, kontenery i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów zbieranych selektywnie.

2. Szczegółowe warunki usytuowania urządzeń do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn.zm.).

3. Właściciel nieruchomości jest obowiązany utrzymywać pojemniki na odpady w takim stanie sanitarnym i technicznym, aby korzystanie z nich mogło odbywać się bez przeszkód, a w szczególności ma obowiązek utrzymywania ich w czystości.

 

§ 7.1. Na drogach publicznych odpady gromadzi się w koszach ulicznych o minimalnej pojemności 0,030 m3 (30 l) oraz  w pojemnikach przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów.

2. Kosze uliczne na odpady powinny być ustawione w rejonach intensywnego ruchu pieszego.

3. Zabrania się wyrzucania odpadów pochodzących z gospodarstw domowych oraz z działalności handlowej, produkcyjnej i gastronomicznej do koszy ulicznych.

 

§ 8. Organizator imprezy masowej, zgromadzenia o charakterze publicznym, targowiska lub giełdy zapewnia wystarczającą ilość pojemników, kontenerów lub worków do zbierania odpadów komunalnych, a także przenośnych szaletów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział 4

Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

 

§ 9. 1.Wywóz odpadów komunalnych zmieszanych odbywa się wg częstotliwości zapewniającej właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, jednak nie rzadziej niż:

1)       z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi lub budynkami mieszkalnymi wielolokalowymi raz na 14 dni,

2)       z terenów nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza raz na 14 dni,

3)       z terenów nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gastronomiczna raz na 7 dni,

4)       z koszy ulicznych raz na 7 dni,

5)       z terenów cmentarzy raz na miesiąc,

6)       z terenów ogrodów działkowych raz na 14 dni w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w okresie od 1 listopada do 31 marca wg częstotliwości zapewniającej niedopuszczenie do przepełniania się urządzeń na odpady komunalne zmieszane,

2. W udokumentowanych przypadkach, gdy na nieruchomości zamieszkują maksymalnie  dwie osoby dopuszcza się wywóz odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym 1 raz w miesiącu, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wójtem.

3. Na terenach, na których organizowane są imprezy masowe, zgromadzenia o charakterze publicznym wprowadza się obowiązek uprzątnięcia terenu bezpośrednio po zakończeniu imprezy.

4. Właściciel nieruchomości powinien zapewnić jednostce wywozowej możliwość odbioru odpadów komunalnych z urządzeń do tego przeznaczonych, w ustalonych terminach odbioru.

 

§ 10. Wywóz odpadów komunalnych zbieranych selektywnie, określonych w § 3, pkt 1 winien następować nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, w terminach uzgodnionych z jednostką wywozową.

§ 11. Właściciel nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych (szambo) lub przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, zobowiązany jest do wywozu nieczystości ciekłych i osadów z częstotliwością zapewniającą niedopuszczanie do ich przepełnienia i wylewania się zawartości na powierzchnię gruntu.

 

Rozdział 5

Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów.

 

§ 12. 1. Określa się maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów:

1)  do 31 grudnia 2010 roku do nie więcej niż 75 % wagowo całkowitej masy 

     odpadów ulegających biodegradacji,

2)  do 31 grudnia 2013 roku do nie więcej niż 50 % wagowo całkowitej masy 

     odpadów ulegających biodegradacji,

3)  do 31 grudnia 2020 roku do nie więcej niż 35 % wagowo całkowitej masy

      odpadów ulegających biodegradacji

 w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.

 

Rozdział  6

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe.

 

§ 13. Posiadacze psów i innych zwierząt domowych zobowiązani są do zachowania ostrożności mającej na celu ochronę przed zagrożeniem, uciążliwością dla ludzi jak również przed zanieczyszczeniem korytarzy, klatek schodowych i innych wspólnych części budynku oraz terenów przeznaczonych do wspólnego użytku, w tym piaskownic dla dzieci, placów zabaw i boisk szkolnych.

 

§ 14.1.Psy należy prowadzić na smyczy, a psy ras uznawanych za agresywne oraz ich mieszańce dodatkowo w kagańcu.

2. Zwolnienie ze smyczy jest dozwolone tylko w przypadku gdy pies jest w kagańcu oraz w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i pod warunkiem sprawowania przez posiadacza bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

3. Psy używane do pilnowania posesji należy zabezpieczyć przed wydostaniem się na zewnątrz lub trzymać na uwięzi.

4. Niedozwolone jest wprowadzanie, wnoszenie psów do sklepów, lokali gastronomicznych, aptek, pomieszczeń biurowych, na place zabaw dla dzieci, na targowiska, oraz do innych obiektów, jeśli wynika to z oznakowania tych sklepów, lokali gastronomicznych, aptek, pomieszczeń biurowych, placów zabaw, targowisk lub obiektów.

§ 15. Usuwanie zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzęta domowe z terenów i obiektów przeznaczonych do wspólnego użytku a w szczególności z ulic, placów, parkingów zieleńców należy do obowiązków posiadaczy zwierząt.

 

Rozdział 7

Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.

 

§ 16.1. Pod pojęciem utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej należy rozumieć wszystkie formy posiadania zwierząt gospodarskich, o ile miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego nie stanowią inaczej.

2.        Dopuszcza się utrzymywanie na terenie jednej nieruchomości:

a)        świń – do 2 sztuk,

b)        kóz – do 2 sztuk,

c)        owiec – do 2 sztuk,

d)        drobiu – do 20 sztuk,

e)        zwierząt futerkowych – do 20 sztuk,

pod warunkiem gromadzenia i usuwania odpadów i nieczystości związanych z utrzymywaniem tych zwierząt.

3. Nie wprowadza się ograniczeń, co do ilości utrzymywania innych zwierząt gospodarskich.

4. Utrzymywanie zwierząt powinno odbywać się w taki sposób, aby nie pogarszało warunków sanitarnych i porządkowych otoczenia, oraz nie było uciążliwe dla innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich.

§ 17.1. Pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich oraz teren  przyległy powinny być utrzymane w należytej czystości.

2. Wybiegi dla zwierząt winny być ogrodzone.

3. Obornik, odchody zwierząt i inne odpady pochodzące z utrzymywania zwierząt, powinny być gromadzone w wydzielonych miejscach, o nieprzepuszczalnym podłożu, oddalonym od okien budynków mieszkalnych co najmniej 7,5 m, zaś od studni i zbiorników wodnych w odległości 15 m. Ponadto miejsca te powinny być systematycznie odkażane wapnem palonym i opróżnianie nie mniej niż 2 razy w roku.

 

§ 18. Powyższe zasady nie naruszają uprawnień państwowej inspekcji sanitarnej do wydawania decyzji o likwidacji hodowli zwierząt w przypadkach przewidzianych odrębnymi przepisami.

 

Rozdział 8

Wyznaczanie terenów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

 

§ 19. Obowiązek przeprowadzania deratyzacji ciąży na właścicielach nieruchomości :

a)        w odniesieniu do budynków mieszkalnych wielorodzinnych, obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności oraz nieruchomości na których prowadzi się hodowlę zwierząt gospodarskich – co najmniej 1 raz w roku,

b)        w odniesieniu do budynków mieszkalnych jednorodzinnych – w miarę potrzeby.

 

§ 20. W przypadku zagrożenia epidemiologicznego wywołanego plagą szczurów przeprowadza się deratyzację w uzgodnieniu z właściwym terenowo Państwowym Inspektorem Sanitarnym.

 

 

Rozdział 9

Wymagania wynikające z Gminnego Planu Gospodarki Odpadami

 

§ 21. Założenia Gminnego Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Białe Błota  nie powodują konieczności wprowadzenia innych wymagań dla niniejszego regulaminu.

       

Rozdział 10

Postanowienia końcowe

 

§ 22. Traci moc uchwała nr XIV/206/2003 Rady Gminy Białe Błota z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota.

 

§ 23. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego

 

 

                                                                                                                             Przewodniczący Rady Gminy

 

                                                                                                                                  Bronisław Balcerowski

metryczka


Opublikował: Marek Jakubowski (10 kwietnia 2006, 08:41:58)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1385