Strona główna > Uchwały > 2018 |
Uchwała nr RGK.0007.142.2018Rady Gminy Białe Błotaz dnia 31 grudnia 2018w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2018 oraz ustalenia planu finansowego tych wydatków.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z zm., poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432) oraz art. 263 ust. 2, 3, 4, 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zmian.), uchwala się, co następuje:
Uchwała nr RGK.0007.142.2018
Rady Gminy Białe Błota
z dnia 31 grudnia 2018
w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2018 oraz ustalenia planu finansowego tych wydatków.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z zm., poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432) oraz art. 263 ust. 2, 3, 4, 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zmian.), uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2018 oraz określa ostateczny termin dokonania każdego wydatku ujętego w tym wykazie w następnym roku budżetowym, zgodnie z załącznikiem do niniejszej Uchwały.
§ 2. Ustala się plan finansowy wydatków określonych w § 1 w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem wydatków majątkowych i bieżących, według treści załącznika do niniejszej Uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Białe Błota.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Gminy Białe Błota
Bronisław Balcerowski
Załącznik
do uchwały
Nr RGK.007.142.2018
Rady
Gminy Białe Błota
z
dnia 31 grudnia 2018 r.
uzasadnienie
Kwotę
1 271 687,83 zł przyjmuje się jako wydatki niewygasające
z końcem 2018 roku. Szczegółowe uzasadnienie ustalenia wydatków,
które nie wygasają z końcem roku z uwzględnieniem klasyfikacji
budżetowej na poszczególne zadania przedstawia się następująco:
W
Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo , Rozdz. 01008 – Melioracje wodne –
kwotę 45 000,01 zł pozostawia się jako wydatki niewygasające
z upływem 2018 roku, są to wydatki bieżące przeznaczone na:
-
„Konserwacja rowów melioracyjnych na terenie gminy Białe Błota”
w
kwocie: 45 000,01 zł
Uzasadnienie
W
związku z opóźnieniem w realizacji umowy zawartej w dniu 20 maja
2018 r. Nr OR.2721.48.2018 na konserwację rowów melioracyjnych na
terenie Gminy Białe Błota, termin wykonania robót upłynął
w dniu 15 listopada 2018 r. i roboty nie zostały wykonane ze
względu na warunki atmosferyczne. Z
uwagi na powyższe koniecznym i uzasadnionym jest ujęcie tego
wydatku w wydatkach niewygasających z upływem roku 2018.
Ostateczny termin realizacji i rozliczenia zadania ustala się do 30
czerwca 2019 r.
W
dziale 600 Transport i łączność, rozdział 60016 - Drogi
publiczne gminne - kwotę 1 166 069,84
zł
pozostawia się jako wydatki niewygasające z upływem 2018 roku, są
to wydatki inwestycyjne przeznaczone na:
-
„Projekt i budowa ul. Okopowej w Łochowie”
w kwocie: 29 293,68 zł
Uzasadnienie
W
wyniku rozstrzygnięcia postępowania w trybie przetargu
nieograniczonego, w dniu
18 kwietnia 2018 r., Gmina Białe
Błota, zawarła z Pracownią Projektowo-Konsultingową
„WALCZAK-PROJEKT”, z siedzibą przy ul. Gnieźnieńskiej 1E,
88-400 Żnin, Umowę
Nr ZPI.272.25.2018.ZP2, na opracowanie
dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy ul. Okopowej w
Łochowie, na kwotę 29 293,68 zł, z terminem realizacji do
dnia
17 listopada 2018 r. Na okoliczność koniecznego
przeprojektowania rozwiązań odprowadzenia wód opadowych oraz
podziału nieruchomości, na której realizowana ma być inwestycja,
w dniu 15 października 2018 r. przedstawiciele Zamawiającego i
Wykonawcy sporządzili Protokół konieczności wydłużający termin
realizacji powyższego zadania do dnia 31 maja 2019 r. Z uwagi na
powyższe koniecznym i uzasadnionym jest ujęcie tego wydatku w
wydatkach niewygasających z upływem roku 2018.
-
„Przebudowa ul. Gościnnej w Łochowie”
w kwocie: 44 501,40 zł
Uzasadnienie
W
wyniku rozstrzygnięcia postępowania w trybie przetargu
nieograniczonego, w dniu
16 lipca 2018 r., Gmina Białe Błota,
zawarła z Pracownią Projektowo-Konsultingową „WALCZAK-PROJEKT”,
z siedzibą przy ul. Gnieźnieńskiej 1E, 88-400 Żnin, Umowę
Nr
ZPI.272.62.2018.ZP2, na opracowanie dokumentacji
projektowo-kosztorysowej budowy ul. Gościnnej w Łochowie, na
kwotę 44 501,40 zł, z terminem realizacji do dnia
15
listopada 2018 r. W związku z przedłużającymi się procedurami w
uzyskaniu uzgodnień branżowych, dotyczących usunięciu kolizji z
urządzeniami podziemnymi, w dniu 15 października 2018 r.
przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy sporządzili Protokół
konieczności wydłużający termin realizacji powyższego zadania do
dnia 31 maja 2019 r. Z uwagi na powyższe koniecznym i uzasadnionym
jest ujęcie tego wydatku w wydatkach niewygasających z upływem
roku 2018.
-
„Budowa ul. Brzozowej w Łochowie”
w kwocie: 357 250,00 zł
Uzasadnienie
W
wyniku rozstrzygnięcia postępowania w trybie przetargu
nieograniczonego na budowę
ul. Brzozowej w Łochowie, Gmina
Białe Błota, w dniu 07 listopada 2018 r., zawarła
z
Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwem PROJ-BUD Przedsiębiorstwo Budowy
Dróg Bydgoszcz sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą przy ul. Kościuszki
27, 85-079 Bydgoszcz (Lider), Przedsiębiorstwem „EL-KAJO” sp. z
o.o. z siedzibą przy ul. Kościuszki 27, 85-079 Bydgoszcz (Partner),
Umowę Nr ZPI.2720.100.2018.ZP1, na kwotę: 1 099 866,00 zł
brutto z terminem realizacji do dnia 31 marca 2019 r. Rozliczenie za
wykonane roboty budowlane zgodnie z umową miały odbywać się w
terminach miesięcznych na koniec każdego miesiąca, na podstawie
podpisanego protokołu odbioru robót wraz z kosztorysem
powykonawczym. Wykonawca nie wystawił w br. żadnej faktury i jest
zasadne przekazanie środków na wydatki niewygasające.
-
Przebudowa ciągu ulic: ul. Borowikowa, Leśników, Jagodowa, Łososiowa, Grzybowa, Kurkowa w Łochowicach
w kwocie 414 622,06 zł
Uzasadnienie
Zamawiający podpisał i realizuje umowy w zakresie wykonania projektów oraz wykonania robót budowlanych na kwotę 414.622,06 zł., tj:
1) Umowa nr ZPI.272.99.2018.ZP2 z dnia 24.10.2018 r.
2) Umowa Nr ZPI.2720.34.2017.ZP1 z dnia 03.11.2017 r. oraz zlecenie z dnia 11.12.2018 r.
Z
uwagi na warunki atmosferyczne, uniemożliwiające wykonanie robót
budowlanych, realizacja tego zadania jest niemożliwa do
zrealizowania przez Wykonawcę. Z uwagi na powyższe koniecznym
i uzasadnionym jest ujęcie tego wydatku w wydatkach
niewygasających z upływem roku 2018.
-
„Projekt ul. Strusiej w Murowańcu”
w kwocie: 46 740,00 zł
Uzasadnienie
Zgodnie
z zawartą Umową Nr ZPI.272.98.2018.ZP2 z dnia 24.10.2018 r., z
Wykonawcą, termin opracowania dokumentacji projektowej i
kosztorysowej budowy ul. Strusiej w Murowańcu, wyznaczono na dzień
14 grudnia 2018 r. W związku z utrudnieniami w uzyskaniu mapy do
celów projektowych, Wykonawca pismem z dnia 28 listopada 2018 r.,
zwrócił się do Zamawiającego o wydłużenie terminu realizacji
przedmiotu umowy do dnia 30 stycznia 2019 r. Zamawiający wyraził
zgodę na powyższe oraz zawarł aneks oraz protokół konieczności
w dniu 14.12.2018 r.
-
„Budowa zatok przystankowych na terenie gminy Białe Błota”
w kwocie: 18 819,00 zł
Uzasadnienie
Zgodnie
z zawartym zleceniem Nr I.2721.48.2017 z dnia 17.07.2017 r. z
Wykonawcą, termin realizacji ww. zadania wyznaczono na dzień
31.10.2017 r. Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia z
Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Bydgoszcz w
zakresie lokalizacji zatok przystankowych, Wykonawca pismem z dnia 28
listopada 2018 r., zwrócił się po raz kolejny o wydłużenie
terminu realizacji przedmiotu zlecenia do dnia 31 maja 2019 r.
Zamawiający wyraził zgodę w formie pisemnej w dniu 07.12.2018 r.
-
„Projekt ulic w różnych miejscowościach-projekty ZRID”
w kwocie: 254 843,70 zł
Uzasadnienie
Gmina
Białe Błota otrzymała od Wykonawców pisemne umotywowane wnioski
dotyczące przedłużenia realizacji przedmiotu umowy do końca I
kwartału 2019 r. W związku z tym, koniecznym staje się
wprowadzenie powyższej inwestycji do wydatków niewygasających.
Dz. 852 Pomoc społeczna Rozdz. 85295 Pozostała działalność § 4300 ,, remontu budynku Gminnego Centrum Kultury w Łochowie na potrzeby utworzenia i/lub wyposażenia placówki Senior+”
Kwota 1 230,00 zł ostateczny termin dokonania wydatku 30.06.2019 r.
Uzasadnienie
W dniu 5 grudnia 2018 r. została podpisana umowa z inspektorem nadzoru w specjalności ogólnobudowlanej na kwotę 1 230,00 zł. Zadanie zostało zakończone i odebrane protokołem odbioru końcowego z dnia 28 grudnia 2018 r. Inspektor nadzoru nie złożył faktury za wykonaną usługę. Faktura zostanie złożona w 2019 r. Zgodnie z umową termin płatności został określony do 30 dni od daty dostarczenia rachunku do siedziby zamawiającego. Zasadnym jest ujęcie wydatku 1 230,00 zł na wydatkach niewygasających.
Dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, Rozdz. 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby, § 6050 ,, Przebudowa i termomodernizacja budynku po szkole podstawowej w Cielu z przeznaczeniem na świetlicę wiejską ” na kwotę 21 317,98 zł ostateczny termin dokonania wydatku 30.06.2019 r.
Uzasadnienie
W
dniu 5 listopada 2018 r. Gmina Białe Błota zawarła umowę z ZWiUK
sp. z o.o. w Białych Błotach na wykonanie przyłącza kanalizacji
sanitarnej na odcinku od wybudowanego zbiornika na nieczystości
stałe do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej w
ul. Myśliwskiej w Cielu w ramach w/w zadania. Wykonawca zgłosił
gotowość do odbioru w dniu 3 grudnia 2018 r. Wyznaczono termin
odbioru na dzień 11 grudnia 2018 r. Dokonano odbioru częściowego,
potwierdzonego protokołem z dnia 11 grudnia 2018 r. Stwierdzono
podczas odbioru brak zasilania przepompowni ścieków, co jest
niezbędne do prawidłowego funkcjonowania instalacji odprowadzającej
ścieki z budynku świetlicy. Przedmiot zamówienia nie został
wykonany i nie ma możliwości wypłaty wynagrodzenia w roku 2018.
W
Dz. 926 Kultura fizyczna, Rozdz. 92695 – Pozostała działalność
- kwotę 38 070,00 zł pozostawia się jako wydatki
niewygasające z upływem 2018 roku, są to wydatki inwestycyjne
przeznaczone na:
-
„Projekt boiska piłkarskiego w Cielu”
w kwocie: 38 070,00 zł
Uzasadnienie
Zgodnie z zawartą Umową Nr ZPI.272.81.2018.PRI2 z dnia 20.09.2018 r. z Wykonawcą, termin opracowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej wyznaczono na dzień 14.12.2018 r. Wykonawca pismem z dnia 29 listopada 2018 r., zwrócił się z prośbą o wydłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy do końca I kwartału 2019 r. Zamawiający wyraził zgodę na powyższe oraz zawarł aneks oraz protokół konieczności w dniu 14.12.2018 r., wydłużając termin realizacji ww. zadania do dnia 28.02.2019 r. Przedłużenie terminu jest zasadne i wynika z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego. Niezbędne jest również dokonanie aktualizacji mapy do celów projektowych.
Przewodniczący
Rady Gminy Białe Błota
Bronisław Balcerowski
metryczka
Opublikował: Dominika Kowalska (7 stycznia 2019, 11:58:44)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 957