Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczenstwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Rewizyjna
Komisja Budżetu i Finansów | Komisja Gospodarki, Bezpieczenstwa, Rolnictwa i Środowiska
Komisja Rewizyjna
PROTOKÓŁ z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Białe Błota w dniu 11 grudnia 2012 r. od godz. 14:30 do godz. 17:20 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7.
Białe Błota,
dnia 11 grudnia 2012 r.
RGK.0012.1.15.2012
PROTOKÓŁ
z
posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Białe Błota w dniu 11 grudnia
2012 r. od godz. 14:30 do godz. 17:20 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul.
Szubińska 7.
W
posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg listy obecności, radna Maria
Wolsztyńska, radna Aleksandra Lubońska, radna Marlena Witkowska-Rypina, radna
Grażyna Błażejak, radny Bronisław Balcerowski, radny Zbigniew Moroz, radny
Dariusz Makowski, radny Janusz Walczyński, radny Andrzej Kieroński oraz przedstawiciele firmy Dorfin, wójt Katarzyna Kirstein-Piotrowska,
zastępca wójta Jan Jaworski, skarbnik
Lucyna Krasulak, Redaktor Naczelna „Głosu Białych Błot” Marzanna Kreja.
Posiedzenie
Komisji prowadził Przewodniczący Jacek Grzywacz.
Porządek
posiedzenia:
1. Stawki
za śmieci
2. Budżet
na 2013 rok.
Ad.1.
- w sprawie przyjęcia Regulaminu
utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Białe Błota
Projekt uchwały przedstawiła p. Karolina Gaca – pracownik Urzędu Gminy.
Radny
Jacek Grzywacz
zważył na to, że dotychczas mieszkańcy mogli niektóre odpady zdać, bądź
sprzedać np. na skup złomu.
Reprezentant
firmy Dorfin
wyjaśnił, że mimo tego Gminy zobowiązane są ustawowo uregulować uchwałą
zorganizowaną zbiórkę odpadów.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli: radny
Henryk Sykut, radny Jacek Grzywacz, radny Marek Mikuła, sekretarz Anna Rywak,
reprezentant firmy Dorfin, p.o. kierownika referatu Ochrony Środowiska Anna
Zdunek.
Przewodniczący
RG Henryk Sykut
zważył na nonsensowny zapis, dotyczący tego, że pojemnik należy utrzymać w
należytym stanie.
Pani
Anna Zdunek
wyjaśniła, że wynika to wprost z ustawy.
Radny
Robert Baranowski
zapytał jak będzie wyglądać sprawa w związku z ogródkami działkowymi, gdzie do
tej pory był jeden pojemnik na wszystkich.
Pani
Zdunek
wyjaśniła, że w powyższym przypadku będzie to funkcjonować jak dotychczas, gdyż
ogródki nie będą objęte nowym systemem.
Radny
Janusz Walczyński
zapytał jak system odniesie się do domków gospodarczych?
Inspektor
Karolina Swoboda
wyjaśniła, że ustawa obejmuje wszystkie posesje zamieszkałe.
Radny
Krzysztof Kocikowski zapytał, czy
pojemniki i worki będą udostępniane mieszkańcom bezpłatnie?
Reprezentant
firmy Dorfin wyjaśnił,
że ustawa wskazuje, że właściciel nieruchomości ma obowiązek wyposażenia w
pojemnik, natomiast będzie podjęta próba zawarcia w przetargu, aby firma
wydzierżawiła je mieszkańcom. Nie mniej jednak zaznaczył, że jest możliwe, iż
to mieszkańcy będą musieli je zakupić sami, odnośnie worków poinformował, że
mogą być one wliczone w cenę za śmieci.
Radna
Maria Wolsztyńska
zważyła na zapis, dotyczący odbioru odpadów co 14 dni, zapytała także jaki
będzie musiał być pojemnik dla 4-osobowej rodziny?
Reprezentant
firmy Dorfin odpowiedział,
że minimum 60l przy zbiórce selektywnej.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli: rany
Henryk Sykut, reprezentant firmy Dorfin, p.o. kierownika Anna Zdunek, radna
Elżbieta Lewandowska, inspektor Karolina Swoboda, radny Marek Mikuła.
-
w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i
zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela
nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Projekt uchwały przedstawiła inspektor Karolina Swoboda.
Radny
Jacek Grzywacz
poruszył kwestię odbioru odpadów wielkogabarytowych.
Pani
Anna Zdunek
wyjaśniła, że będzie jak dotychczas zbiórka raz w roku, nie mniej jednak
wyjaśniła, że będzie można samemu zadzwonić i zorganizować odbiór takich
odpadów.
- w sprawie ustalenia stawki opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości
Projekt
uchwały przedstawiła Pani Anna Zdunek z Referatu Ochrony Środowiska. Wyjaśniła, że
stawka proponowana przez Wójta to 15 zł/m-c za odpady niesegregowane i 10
zł/m-c za segregowane. Zaznaczyła także, że Wójt chciała wprowadzić obniżoną
stawkę dla rodzin wielodzietnych, natomiast nie jest to możliwe zgodnie z
ustawą.
Reprezentant
firmy Dorfin
przedstawił Komisji obliczoną przez nich stawkę za odbiór odpadów, tj. 12 i 16
zł oraz składniki składające się na niniejszą cenę.
Radna
Elżbieta Lewandowska
zapytała, co w przypadku, gdy odbiorca wyłoniony w przetargu zaproponuje
inna cenę?
Redaktor
naczelna „Głosu Białych Błot” zapytała, czy jest podział kosztów na
poszczególne części, z których składa się cena proponowana?
Reprezentant
firmy Dorfin odpowiedział,
że jest taki podział. Odnośnie stawek wyjaśnił również, że z opinii RIO wynika,
iż gmina nie może w ciągu roku podnieść stawki za śmieci – może je jedynie
obniżyć.
Radny
Krzysztof Kocikowski
zapytał o cenę dzierżawy pojemnika na śmieci.
Reprezentant
firmy Dorfin odpowiedział,
że jest to kwota rzędu 70 zł. Następnie przedstawił symulację, składników
branych pod uwagę przy ustaleniu stawki za odbiór śmieci.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli: p.
Anna Zdunek, Reprezentant firmy Dorfin, p. Karolina Swoboda, Przewodniczący RG
Henryk Sykut, radny Robert Baranowski, Przewodniczący Komisji Jacek Grzywacz,
Wiceprzewodniczący RG Marek Mikuła, radna Elżbieta Lewandowska, wójt Katarzyna
Kirstein-Piotrowska.
- w sprawie wzoru deklaracji o wysokości
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli
nieruchomości zamieszkałych
Projekt uchwały przedstawiła Pani Anna Zdunek p.o. kierownika Referatu
Ochrony Środowiska.
Radny
Jacek Grzywacz
zapytał od kiedy można składać deklaracje?
Pani
Zdunek odpowiedziała,
że 14 dni od ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa.
- w sprawie określenia wymagań, jakie
powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na
prowadzenia działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i
transportu nieczystości ciekłych
Projekt uchwały przedstawiła Pani Anna Zdunek p.o. kierownika Referatu
Ochrony Środowiska.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów Jacek Grzywacz ogłosił 5 minut przerwy.
Ad.2.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów Jacek Grzywacz zapytał, czy jest możliwość
wyodrębnienia środków na jakiekolwiek inwestycje na terenie gminy. Komisja
zważyła przede wszystkim na ul. Zagajnikową w Prądkach, Łąkową-Spokojną w
Łochowicach, Bluszczową, ścieżkę rowerową w Łochowie i ul. Zabytkową w Przyłękach.
Przewodniczący zważył także na dopłatę gminy dla mieszkańców do opłat za wodę.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli: radna
Maria Wolsztyńska, radny Janusz Walczyński, skarbnik Lucyna Krasulak, radny
Jacek Grzywacz.
Odnośnie nowych inwestycji skarbnik Lucyna Krasulak wyjaśniła, ze
jest tylko jedna, a mianowicie projekt ul. Zagajnikowej w Prądkach.
Poinformowała, ze pozostałe inwestycje są już zadaniami zaczętymi, bądź tymi,
za wykonanie których należy tylko zapłacić. Odnośnie dopłat do wody zaznaczyła,
ze należy znaleźć źródło finansowania niniejszych dopłat.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli: radna
Maria Wolsztyńska, radny Jacek Grzywacz, radny Henryk Sykut, radna Elżbieta
Lewandowska, radny Marek Mikuła, skarbnik Lucyna Krasulak, zastępca wójta Jan
Jaworski.
Na
Komisji powzięto także temat dofinansowania linii 92.
Na powyższy temat nawiązała się dyskusja, w której udział wzięli: radna
Maria Wolsztyńska, radny Jacek Grzywacz, radny Henryk Sykut, radna Elżbieta
Lewandowska, radny Marek Mikuła, skarbnik Lucyna Krasulak, zastępca wójta Jan
Jaworski, radny Janusz Walczyński, radny Andrzej Kieroński, radny Robert
Baranowski.
Komisja
Budżetu i Finansów zawnioskowała o zwiększenie dotacji dla klubów sportowych.
Skarbnik
Gminy wyjaśniła,
że wysokość niniejszych dotacji na 2013 rok jest na poziomie roku bieżącego.
Radna
Maria Wolsztyńska
zważyła na nieuwzględnienie wniosków Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Opieki
społecznej i Sportu do budżetu na 2013 rok.
Przewodniczący
Jacek Grzywacz zamknął posiedzenie Komisji.
metryczka
Wytworzył: Natalia Zelińska (4 lutego 2013)
Opublikował: Magdalena Maison (27 lutego 2013, 15:53:06)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1274